Tråden om: Forna HV71-spelare och ledare!

Det säger jag inget om men kanske inte är den tidpunkt man stökar av svar till läsare… oavsett :rofl: Journalister kanske då ska prioritera sin sömn och inte svara alls :wink:

Får säga att jag fått flera bra svar från Leifby och Abrahamsson på AB. När jag skrev till Ros om den spearingen han hyllade svarade han inte alls. Kanske lika bra då :slight_smile:

2 gillningar

En dollar kostar idag 9.75. För fem år sen var kronan svagare 10.19

1 gillning

Jag kollade på Borgströms målfilm, i många av dessa dyker en HV-spelare upp och skymmer målvakten och därmed möjliggör målet, precis det är hökens ”flopp ”med tröja nr 16.

21 gillningar

Ingen idé att hänga upp sig på någon okunnig Johan Svensson, spendera tiden på något vettigare :wink:

4 gillningar

Kollade på 2019, tror snittet var 10.15 då. I december/januari innan Trump spårade ur låg dollarn på över 11 kronor. Kan alltså inte skylla lönen helt på det men fram till trumpkraschen var det dyrare.

1 gillning

Keros lön handlar väll mer om utbud och efterfråga - att det var ont om centrar snarare än att han var värvad för en topproll.

Vad var alternativet då? Att enbart ha en SHL-mässig center som dessutom är 19 i laget?

1 gillning

Även om sjöholm saknar lite spelsinne och lite klubbteknik, så gör det lite ont att han får lämna. Ung spelare med enormt fysiskt spel, och stort HV hjärta. Tack för den här tiden!

11 gillningar

När det gäller höken så får man inte glömma att han är en bloggande MIF-supporter. Så att han uttrycker sig mustigt är helt linje med att nån härinne skulle få samma gig på Expressen som han har.

5 gillningar

Sjöholm har dock fått 200 matcher på sig att visa sig i SHL och inte gjort ett större intryck än vad han borde ha gjort om han skulle få vara kvar…

Kommer också sakna Sjöholm, han inledde säsongen väldigt bra. Hoppas att han kommer tillbaka om ett år eller två när det finns plats i laget.

1 gillning

För ett par år sedan såg jag sjöholm som en möjlig blivande institution i HV71 , en hemvävd spelare i lagets innersta kärna för många år framåt, synd att han gått bakåt sedan dess.

Ett miljöombyte och nystart av karriären kan nog vara bra för honom så han är en etablerad shl- spelare när han flyttar tillbaka hem.

2 gillningar

Stefan Nyman blir huvudtränare i Iserlohn i Tyskland enligt Expressen. Förklaringen till att han inte blev kvar alltså.

20 gillningar

Skönt, då slipper vi spekulera varför han valde att lämna.

12 gillningar

Kelleher 3poäng sisson mål vesel mål det går bra för våra gamla ha spelare

3 gillningar

Ja när man såg Tyler Vesel ikväll kan man ju inte fatta att man släpper honom och i stället köper Tikka. Men men det är lätt att vara efterklok.

2 gillningar

Grejen när vi släppte Vesel (som hade svårt att bära en för stor roll i ett för dåligt HV) var ju att vi hade tänkt att man skulle ersätta med något bättre. Och så blev det ju då rakt inte. Snarare tvärtom.

7 gillningar

Exakt. Vi tog med oss Vesel från HA för en topproll. Värvade på det Vigneault. Båda levde inte upp till tilltänkt roll.

Sen kan man absolut ha valt att förlänga med Vesel för en fjärde. Men man ville som sagt uppgradera. Tanken var god. Problemet var att vi hade Nubben som sportchef.

11 gillningar

Starkt

13 gillningar

Tikka klar för Timrå snart då!

7 gillningar

Är det på riktigt? :rofl:

3 gillningar