Tråden om: Forna HV71-spelare och tränare!

tv.aftonbladet.se/abtv/articles/87340
Orkar inte leta upp en icke-AB-källa.

slogs han någonsin på “riktigt” i elitserien eller SHL? Känns inte som han var den typen som var intresserad av det, mest retsticka.

Såg Per Ledin och Claes Elefalk på Pettans nya restaurang idag…
säkert bara där o hälsade på , knappast kontrakt på G?

Jag tror enbart de var där och hälsade på. HV71 är ju knappast behov av forwards utan om något ska in så är det ju en back.
Däremot så hade jag inte tackat nej till Per Ledin om han accepterar en roll i tredje/fjärde-kedjan med en låg lön.

Ledin vill jag aldrig mer se i HV71. Bästa för Ledin tror jag vore Björklöven och vara med om att spela upp dem till högsta ligan är som sagt inte glad alls i Ledin med det vore ett värdigt avslut på hans karriär han vore värd att få göra, tycker jag.

Niklas Hjalmarsson om framtiden.
jnytt.se/mot-var-storste-hockeystjarna

Pasi Puistola och Tappara säger ömsesidigt upp Puistolas kontrakt. Är detta slutet på karriären månntro?

tappara.fi/liiga/uutiset/295-elo … tapparassa

Adams möjligheter till spel i Europa, i synnerhet KHL och NLA bör snart vara granska små.

Vilka lag har platser kvar?

Kolla igenom NLA precis och alla lag har sina utlänningskvot fylld…

Tidigare har jag nämnt att KHL är tre klubbar kvar… men nu är de fyllda…

Men det är ju bara ryska klubbar som har detta krav. De andra icke-ryska KHL klubbarna kan ju fortfarande rycka i honom. Sedan är det ju inte allt för sällan någon helt plötsligt får lämna bara sådär, så att nya platser uppstår. Men jag tror också att möjligheterna börjar minska ganska mycket. Han kanske tar en säsong i Finland om han vill undvika skatterna mycket, men annars tror jag att han kommer krita på ganska snart.

Nej eftersom de klubbar har redan 10 backar… Utav tre är de bara Zagreb som är sådan klubb resterande klubbar hade inte fullt i mitt föregående inlägg direkt efter första ispasset… … nu har även zagreb fullt… Så KHL känns in te längre som ett alternativ… plus att de andra fyllt kvoten…

Sannolikheten att han spelar i HV i år är just nu väldigt stor… Mitt tips han presenteras på söndag

Ja jag tror ju som du att chanserna att han hamnar i HV är goda. Men mindre troligare saker har ju skett i KHL tidigare. Plus att han själv kanske känner att det är värt att vänta lite in på säsongen och hoppas på att någon blir kickad, för de chanserna är inte särskilt små. Men skulle ju vara riktigt fint!

Adam är säkert jätteintresserad av att spela i HV som det är nu. Däremot är han antagligen inte så intresserad av att skatta bort de pengar han har tjänat under året. Är HV, som gått back ekonomiskt de senaste åren, sugna på att kompensera Adam för den summan? Det har jag svårt att tro.

Var Adam tar vägen de kommande månaderna är ännu ett mysterium men jag tror inte HV kommer sajna honom just nu. Beroende på hur många dagar Adam befunnit sig i Sverige detta året, så kan man kanske sajna honom innan årsslutet men det är tveksamt om Adam orkar vänta så länge.

Den som lever får se.

Men Thörnberg spelade väl KHL förra säsongen med?
Eller brydde han sig inte om skattesmällen?

Självklart är det något alla spelare som går från KHL till SHL måste överväga. Samtidigt, Thörnberg har spelat fyra år i KHL och redan tjänat bra med pengar.
Almqvist har bara spelat en säsong och måste då skatta bort en ganska stor summa av detta för att kunna spela för HV.

Almqvist köptes ju även ut från kontraktet vilket gör att han måste skatta på hela klumpsumman, vilket är han pengar han hade kunnat tjäna in efter nyår om han stannat i KHL hela säsongen.

Så har jag också tänkt. Nu har de ju dock en högre summa pengar att spendera, och är mer “desperata”, i och med att Pilut gick sönder.

Thörnberg har ju hela tiden tänkt komma tillbaka till HV till den här säsongen. Vi vet ju inte om han har lagt upp sitt KHL-kontrakt på ett sätt som gör att han till exempel får en stor sign-on-bonus (förra året) och lägre lön, eller exempelvis får 70% av totallönen 2014 och 30% 2015.

Almqvists plan var ju hela tiden att INTE spela i Sverige 2015.

Rätta mig om jag har fel men kan han typ inte investera de pengar i ngn typ av fond och slippa skatta så stor del utav de pengarna?

Ngn som har koll på de skattereglerna tycks ha hört att så går att göra??

Vi har sju friska backar under kontrakt (Karalahti är förvisso avstängd ett par) men det känns inte som att det är panik just nu. Det finns duktiga juniorbackar som kan gå in och täcka upp så länge.
Skulle någon mer gå sönder, då är läget värre. Sen vet man ju inte hur J&J tänker heller eller hur marknaden ser ut just nu.
Oavsett så ska det bli intressant att se hur man löser detta.

Hmmm, AJ snackar vitt å brett i den där intervjun som länkades i Ted’s tråd…

jag noterade att:

  • Han dissar TED’s framtid
  • Han outar Stillmans lön
  • Han dissar “Davidsson å hans kompisar”
  • han “vill inte” snacka om vad som hände när han blev sparkad … MEN beskriver hur ett fåtal personer drev en kampanj mot honom. Detta i likhet med tidigare uttalande då han inte vill kommentera men gladeligen gör det ändå i nästa andetag.

Dessutom var intervjupersonen den mest lismande idiot jag hört som tog sig friheten att själv beskriva hur olika aktörer motiverade sina beteenden, något han näppeligen har en aning om. Allt detta i träsko-mål. fy fan.

edit @19:11
Tydligen har Pettan rutit till på fejjan och kallar AJ förlögnare. Förhoppningsvis kommer det också lite mer info och substans från hans håll så att det inte bara är snack.