Tråden om: Forna HV71-spelare och tränare!

Kanske borde länkat:

https://twitter.com/okkeaberg/status/1622194283087335425?t=1QQ4R-apPwVbXamOMxi3kQ&s=19

2 gillningar

Fan va fint alltså! Lias är precis vad vi behöver. Bara att slänga upp ett fett kontrakt på fyra år inför nästa säsong om vi grejar SHL

7 gillningar

Lias är bra nog för NHL men Kings vill ha snabbare spelare i de lägre kedjorna. Tveksamt om han får en chans till, han har även haft oflyt med dåligt tajmade skador.
Kanske kan bli trejdad igen mot någon annan spelare som behöver byta miljö.

Pilut har underpresterat i NHL i år och passerade waivers. Många som är besvikna över hans insatser i Buffalo.

Tror absolut de kan hamna i HV om vi bara erbjuder en sjuhelvetes lön. Lär krävas något extraordinärt men hellre en Lias Andersson och att ersätta Vigenault, Bødker, Miele och Matson med juniorer om det är vad som krävs.

Finns många bra hemvändare i rätt ålder om vi inte åker ur.

1 gillning

Nu när vi har ett litet uppehåll så blickar jag tillbaka på f.d. spelare idag blev det :finland:KARALAHTI

5 gillningar

Vilken nostalgi!! En sån spelare skulle vi behöva i dagens trupp. En jobbig jävel som alltid spelar på gränsen

2 gillningar

Man kan ju konstatera att dirlanda ska va i karlskoga där sprutar han in poäng.

1 gillning

Jag pratade med en BIKare förra säsongen. Han menade att alla andra lag, förutom BIK då, “använder honom fel”. Han sa dock inte på vilket sätt… :sweat_smile:

Oavsett. Kul för honom. En kille jag unnar framgång så länge det inte är samma serie.

1 gillning

Deja vu-känsla på den här bilden. Hade inget emot Stor-svampen. Till skillnad mot många andra gjorde det jobb han var satt att göra, men borde fått vara kvar i gnaget.

Han kanske gjorde det jobb han skulle göra. Problemet var att han var alldeles för dålig och en värvning som aldrig borde ha gjorts. Lex X antal värvningar och förlängningar i årets lag.

1 gillning

Grattis till bröderna Davidsson, som var med och vann CHL-finalen.

4 gillningar

https://twitter.com/nordkvistjonas/status/1629541032680382469?s=46&t=9FkZvHkeHb1dOBgeH--iSw

Nu har Leksandsfansen oxå fått nog! :joy:

Blast from the past: Uffe Dahlen, de motställda skridskornas härskare.

1 gillning

Har alltid förundrats över att ingen annan / få spelare lyckats lära sig samma teknik som bevisligen var väldigt framgångsrik.

Jonathan Dahlén påminner väl lite om sin pappa när det gäller skridskotekniken? :smiley:

3 gillningar

David Ullström i en rättstvist då han stämt en kapitalförvaltare

gjort en investering som kapitalförvaltaren intygade var helt utan risk

:face_with_raised_eyebrow:

2 gillningar

För Nittorps-tränaren Mattias Remstam, tidigare HV, blev det otroligt spännande in i det sista om att undslippa kvalspel. Sista omgången mot Jonstorp krävdes det att Hanhals inte fick vinna sin match mot Lidköping och om de tog de en poäng skulle målskillnad avgöra. Nittorps match var något före. Man hade stenkoll på läget och såg vid 5-2 att andra matchen var på väg sluta lika. Utvisning för gästerna. Remstam gamblar och tar ut målvakten för att öka målskillnaden med ett ytterligare nödvändigt mål ifall Hanhals skulle vinna sin match på OT. Man utökar ledningen till 6-2, med mv i båset, med 1,5 min kvar. Håller det matchen ut samtidigt som andra matchen slutar oavgjort.

Får ju hoppas det inte ska behöva bli lika spännande för HV. Men gäller ju verkligen att inte ge upp, utan spela in i det sista.

Johan Hult aktuell som ny sportchef i AIK.

1 gillning

HAHAHAHAHAHAHAHA

Edit. Okej, nu har jag samlat mig lite. Om nu Johan Hult skulle gå till AIK… Han verkade ju lida enormt av pressen i HV när det gick som sämst. Fatta då hur han skulle ha det i AIK. Fansen där är inte nådiga. Där är mentaliteten att man ska vinna SM-guld varje säsong, oavsett serie man spelar i, oavsett lagbygge.

Skulle Hult gå till AIK ser jag honom gå innan säsongen är färdigspelad.

3 gillningar

Säger som lejacques: HAHAHAHAHAHAHAHAHA