Tråden om: Forna HV71-spelare och tränare!

Kanske nämnts i någon annan tråd, men Challe uttalar sig om “incidenten” där han skojade till det med Lindbäck, framför tv-kamerorna. Jag brukar inte vara så känslig, men tyckte faktiskt att det var sjukt provocerande att en av våra tränare verkade helt obrydd efter förlust i en av föreningens viktigaste matcher på många år. Om vi hade blivit nedspelade i Allsvenskan hade han väl kört v-tecknet bakom Sylvegårdarna och skrattat glatt när han gick förbi kameran…

"– Jag tyckte inte att det var någon större grej. Vi har varit på svensexa och bröllop ihop och så där. Jag gratulerade bara honom och det är det första man gör på en presskonferens med om man har förlorat, man gratulerar motståndarna till segern.

Men i det läget, efter den förlusten, kan du känna i efterhand att du ångrar att du spexade så framför kameran?

– Det var inget spex? Det var två vänner som hälsade på varandra."

Robban ohlsson väljer alltså att vila Söderström idag efter 2 raka nollor. Han måste väl haft nån känning annars är de ju hål i huvudet på saik coachen.
2-2 i den serien nu o jag tror rögle komner pressa saik till 7 matcher.

Där åkte Västervik och törngren ner i Hockeyettan…

Det va som fan, Västervik som var rätt kaxiga i slutspelet mot HV71. Det svänger fort. Undrar om Törngren blir kvar.

https://twitter.com/hockeystaden/status/1639376277370023938?s=61&t=TJf9ZX8J67jwnsGFrS_T7Q

Hult till Brynäs?

Herregud!

Räcker det inte med att de åkt ur SHL?

Kommer aldrig kunna få den enorma budgeten HV hade i allsvenskan.

Bara hoppas för Brynäs skull att de får coacher som också kan värva spelare via sina kontakter.

Alcen har väl många år kvar på sitt kontrakt men kan nog göra annat i klubben.

Jag har så otroligt svårt att se att någon skulle ta in Hult som sportchef, även om det “bara” är allsvenskan.

Är det så omöjligt? Hult har bevisligen gjort resan med HV, om än med större budget, men ändå. Han har värvat spelare, byggt kontakter och uppenbarligen lyckats. Tycker faktiskt inte han gjorde ett så dåligt som jobb som alla vill få det till, bortsett från 20/21. Spännande om Brynäs väljer att ta in honom, han hoppade ju ändå av den ev. rollen i J-Södra precis innan årsmötet…

Frågan är om det verkligen är Hult som är boven, undra hur de sätt ut om vi haft annan styrelse och klubbdirektör…….

Skulle styrelsen och klubbdirektören ha lagt sig i värvningarna Hult gjorde?
Hult var fullkomligt värdelös. I HA köpte han upp toppspelarna från andra klubbar eftersom han inte kunde identifiera dem själv.
Brynäs behöver 20 miljoner extra för att gå upp med honom.

Det är dock exakt så man ska göra för att försöka gå upp så fort som möjligt. Det insåg ju Modo också nu som försöker göra samma sak.

3 gillningar

kanske höll tillbaka de ekonomiska medlen?

Att Hult misslyckades med det mesta beror definitivt inte på att hans spelarbudget, tvärtom.

Ryan Stoa. Alla andra tackade nej, Hult högg och såg sin förstacenter där.

Att ens jämföra MoDo denna säsongen med HV förra säsongen har ju inga likheter. Inte ens säker på att MoDo har högst spelarbudget i allsvenskan, troligen inte.

Lägger Brynäs samma pengar nästa säsong som HV gjorde så räcker Alcen eller random sportchef utmärkt. Går knappt att bomma även om det var nära…

Jag är ganska säker på att om IKO tar in Hult på ett femårskontrakt att de slutar i hockeyettan innan kontraktet gått ut.

Är det fullständigt värdelöst att plocka toppspelare från andra klubbar när man har attraktionskraft och medel att göra det? Tycker snarare det hade varit dåligt att inte göra det. Vi har nog helt enkelt väldigt olika tankar om vad fullständigt värdelös och uruselt innebär…

Tycker Hult lyckades rätt hyfsat i AS och att värva in toppspelare då…

Räcker inte överlägsen serieseger och sedan vinst i tre slutspelsrundor med uppflyttning som slutresultat?

Avdelning höga krav…

2 gillningar

Men även Hult fick korrigera och fylla på med spelare under säsongens gång för att vi skulle gå upp. Det var många felrekryteringar som Karlström, Bohm, Netterberg m fl. Hade det inte varit för Powell, Huhtala, Kelleher, Shinkaruk så hade vi nog fortfarande varit kvar i Allsvenskan.

1 gillning

Hade han varit något att hänga i julgranen hade han identifierat bra spelare från start. Det är en styrka att vi fans ser till att HV71 kan köpa sig till framgång och att vi de senaste åren köpt in i princip två lag under säsong.

Det är inte lätt att göra ett så dåligt jobb som sportchef att HV71 hamnar i HA, inte ens Nubben lyckades med det på första försöket.

Johan Hult är inkompetent. Ett random typ från gatan med telefon och tillgång till internet skulle knappt göra det sämre med tanke på budgetfördelen jämfört med andra lag. Fick alltid känslan av att Hult knappt klarade pappersarbetet som sportchef.

Var väl styrelsen som nästan tvingade Hult att öppna plånboken i sista fönstret.

Angående Filip Sandberg. För mig är de givet. Vill han spela i Hv så ska han spela i Hv. Större hjärta än så får man nog leta efter.

Sen att han inte håller för en topp 2 kedjeroll hos oss är ju bara löjligt. Han spelar i förstakedjan i saik. Ja eller gjorde förra matchen, i ett slutspel. Saik Som är klasser bättre än oss.Vilka spelare vill folk ha in egentligen? Vilka krav har ni?

Sen att man inte vill ha in Sandberg för att de är " de gamla" och “att man måste bygga ny stomme”?
Varför kan inte en spelare som sandberg ingå i den nya stommen? Han verkar ju vara minst lika bra som 2017. Så vad är problemet. Filip Sandberg är Hv! Han ska spela i Hv.

Sen om han vill spela i Hv. Ja de är en annan femma. Men de har vi slarvat bort själva isåfall.

Men att han skulle vara en spelare för en tredje/ fjärde hos oss. De köper jag inte. Han är mycket för bra för det.

Hoppas av hela mitt hjärta att vi ser Filip Sandberg i Hv nästa säsong. Skulle gärna se han som en av kaptenerna.

3 gillningar

Undrar varför Filip med sitt enorma HV hjärta inte kom till HV 15 februari förra säsongen?

Kunde spelat två månader och sen varit kvar om HV gått upp eller lämnat för SHL om vi inte hade gått upp i SHL.

Kan ju inte varit en pengafråga dessa två månader i alla fall. Shinkaruk och Kelleher var nog ännu dyrare totalt sett.

Valde SAIK istället. Var ju ganska låga odds på att vi skulle gå upp.

2 gillningar

Ja jag vet inte. Kanske såg han sin chans att få utvecklas ytterligare i ett av Sveriges bästa hockeylag? Klandrar du honom?

Men inte de som är huvudpoängen här. Utan att folk ser honom som en spelare för en tredje/ fjärdekedja hos oss. O med det argumentet vill man inte ha tillbaka honom. Samtidigt lirar han i första kedjan i ett av Sveriges bästa hockeylag. Rimmar dåligt i min bok.

Han är bättre än så.