Tråden om: Forna HV71-spelare och tränare!

Han kan få hålla sig till företag och strunta i idrottsklubbar, tack.

2 gillningar

Hade missat att Nardella gått till Rapperswil, tyckte Bobby gjorde det ok men nedgraderingen från Laleggia och Andrae låg honom lite i fatet.

1 gillning

strandell avgör i sudden mot modo…

6 gillningar

Strandell! Lämna Hv och du blir en hockeyspelare på SHL nivå.

2 gillningar

Såg ej matchen. Var han bra? Hade han fått speltid i Hv hade han väl hängt någon då också?

Andrae gjorde sin första poäng i NHL inatt. Till ett GWG dessutom.

2 gillningar

Egor Polin går mot en succésäsong i SSK. Redo för SHL nästa säsong?

1 gillning

NEJ

1 gillning

Simon Holmström får nu vikariera i Islanders förstakedja pga skador. Kul att man tror på honom.

5 gillningar

Nu har Fredrik Forsberg gjort poäng tio matcher i rad och leder just nu HA:s målliga och ligger 2:a i totala poängligan. 18 poäng (9+9) på 13 matcher varav 16p senaste 10 matcherna.

Jag är genuint glad för Foppas skull och känslan är att Löven blir svåra att stoppa iår…

34 gillningar

Jag håller med. Väldigt kul för honom.
Tänk om han hade haft mer fart och varit mer explosiv?
Han borde kanske börja med konståkning som hobby?

Livet rinner inte bort bara för att man spelar hockey i rätt liga.
Bättre vara en stjärna i HA än nöta bänk i SHL.
Han har säkert skitkul nu.
Finns fler i HV som hade trivts bättre med livet om det lirat i på rätt nivå.
Hoppas CA hjälper till med den biten.

3 gillningar

Snygg vänster krok med!

5 gillningar

Hah, först tar sig om hakan, sen när båda åker ut börjar det pucklas.

Strandell på kontrakt för säsongen ut med lhc. Det borde betyda en mindre kostnad för oss?

2 gillningar

ja

Det roliga är att Strandell går in som Lhcs bästa värvning enligt expressen, det måste säga mkt om de andra värvningarna cluben gjort

3 gillningar

Mitt enda mål och och min enda önskan för säsongen är att cluben får kvala. Hoppas Strandell infiltrerar och drar ner dom till träsket :wink:

Ska dock bli kul att se hur Strandell kommer prestera utanför HV

2 gillningar

Beror på.

Om jag förstod det rätt så hade t ex inte Rögle köpt ut Abbott, så när han gick till HV blev de av med en kostnad.

När jag tittat på att bryta kontrakt så ser det ut som att utköp innebär hela beloppet på ett bräde (om det inte görs en annan överenskommelse, men spelaren/ledaren har rätt till fulla beloppet).

Så om Strandell varit klubblös på riktigt så påverkar det inte HV då kostnaden/utköpet redan är gjort. Om HV fortfarande betalade månadslön och han tillhörde HV så är läget ett annat.