Lite kul att Tyler Vesel spelar i Sveriges just nu bästa lag. Go kille, och jag unnar honom framgång. Men inte i Brynäs helst
Anton Bengtsson och Andreas Borgman kanske har/haft kontakt och gått med på en reunion i HV tillsammans. Bengtsson ska ju vara klar mer eller mindre sägs det utan att något är påskrivet, det kanske har svalnat det ryktet, fan vet jag men ni hajar. Pilut också kanske hahah???
jag vet Borgman ryktet är löst och kan lika väl vara värt luft.
Foppa två mål i pp nu senast. Leder skytteligan och poängligan. Så jäkla kul för honom att han får spela hockey igen!
den goda foppa fortsätter göra mål, 2st i period 2 mot iko
Samma match ser Zion Nybeck jäkligt het ut. Inga poäng men sliter som tusan och fintar brallorna av löven konstant! (Är på plats)
Gillart men ingen Zion i HV utan att bevisa sig på shl nivå först.
Tar hellre att man bryter med nuvarande fjärde och breddspelare, bygger en ny och ger Zion en chans med kontrakt på 1år än att han går till en annan klubb om jag ska vara sån
EN spelare kommer vi kunna chansa på om vi håller oss kvar!
Jag tycker det är slut med chansningar. Lyft fram juniorer på dessa positioner! Kanske skulle HV ha förvaltat honom tidigare?
Man valde att förvalta Stakke och Måns istället :^)
Sen måste man ju chansa på någon iallafall. Nästan helt omöjligt att ha ett lag helt utan spelare man chansar på.
Precis, alla lag plockar från HA. Tycker Zion borde vara det självklara valet för oss när det väl är dags. HV pöjk så självklart att om han ska få chansen i SHL nu när han börjat bli varm i kläderna och fått utvecklas så är det hos oss, inget snack om saken!
Vart ska han gå in då? Tänker du han i en 4e?
Tror Zion skulle vart perfekt i 3 formation med speltid i 2 PP nästa säsong. Dock är väll de platser redan fyllda.
Herregud. Foppa 34 poäng på 24 matcher. Ska han slå rekord i antal poäng i HA? Satan att han inte lyckades i hv.
Rekordet är 77 poäng på 45 matcher (av ingen mindre än Pär Arlbrandt). Det var 1,71 poäng per match. För att slå Arlbrandts snitt behövs 89 poäng efter 52 omgångar.
För att slå 77 på 52 matcher krävs 1,48 i snitt per match.
Forsberg har 1,41 per match just nu.
Skillnaden är att Hv inte behöver plocka spelare från allsvenskan. Vilken roll hade du tänkt han i?
Värvar vi honom så fortsätter vi bara som förut.
Samma visa igen, Stakkestad, lindbäck etc.
Låt en junior förvaltas där, till en mindre peng.
Jag tror att han kan börja där i SHL, ja. Kanske till och med i en tredje. Det är ju dock under förutsättning att Lindbäck, Stakkestad och Hansson lämnar.
Kommer ju ha en 3e som är typ
Brännström-Lindström-Reber
Han är duktig men tror inte han finns på kartan hos CA. Sen har vi Träff och HP med som jag absolut tycker ska vara med i en 4e nästa är. Men först får vi se vilken liga vi är i
Tror inte heller CA kollar på Zion till nästa säsong.
Från NHL.com:
"Andrae, 22, har fått chansen i sex matcher den här säsongen och bokförts för en assist. Den offensivt begåvade backen har visserligen inte fått det att stämma fullt ut, men han tvekar inte inför att spela sitt spel och ta risker – vilket Tortorella uppskattar.
– Det är något jag gillar med honom, sade tränaren efter fredagens ispass. Han låter inte misstag påverka honom. Han låter inte ett dåligt byte förvandlas till två eller tre dåliga byten i rad, eller att en dålig match förvandlas till två eller tre dåliga matcher.
– Det självförtroendet och den attityden möjliggör för honom att spela på det sätt han spelar. Han har gjort en del imponerande saker med pucken i offensiven, men det som imponerat på mig är att han har hittat luckor att hoppa in i spelet även utan puck."