Jo men jag tänker särskilt på svårigheten att ta rationella objektiva beslut när det handlar om ens kompis/bekant och särskilt när det gäller att kicka/ställa åt sidan. Nu blev det istället tvärtom, dessutom, en för oss utomstående obegriplig förlängning.
Nä absolut.
Så länge Garden fylls så är man nöjda. Det sportsliga är inte prio 1 för denna styrelse heller. Kåt på pengar är farligt och borde klassas som en sjukdom.
Man stirrar sig blind på cashen som rullar in istället för vad publiken vill ha.
Det enda som kan ändra HV71 riktning är att publiken börjar svika. Annars är allt som vanligt i denna strutsfarm!
Det är väldigt mycket killgissningar här inne nu.
Det är ju det enda vi kan göra när det inte händer något eller kommuniceras. Vi är rätt oroliga över situationen och det är tur att man kan få bolla med
likasinnade.
Hade det inte varit killgissningar så hade jag mer varit orolig att ingen bryr sig! Men vi fans bryr oss om situationen.
Nu tror jag iofs Björn också gör det! Men han om någon sitter ju på rollen att göra skillnad. Frågan är bara om det kommer någon!
Visst är det så. Så länge publiken kommer och pengarna rullar in så är allt lugnt i stugan. Men skulle det bli som i Brynäs dom senaste åren där publiken faktiskt gav fan i laget så händer det saker. Sen är väl ishockeyn lite sån i Jönköping att där betalar man dyra pengar för egentligen ingenting. Fullt hus oavsett hur illa det ser ut, imponerande men rätt konstigt.
Ja men nåt har hänt men för några år sen. Stämningen och trycket på läktaren, där ser man att det svalnat. Och kanske är det där de ska pejla av… när färre biljetter säljs är man sent ute.
Tycker det är så trist att sittplatspubliken knappt klappar händer eller hejar nåt längre. Avsaknad av stämningen där påverkar mitt intresse att lägga pengar på biljetter och att åka alla milen.
Förr när HV-låten startat i introt, då har folk varit på plats och det har varit en magisk känsla… det liksom stegras. Nu bara plötsligt åker de ut och folk är på väg upp. Nä, helt kasst mot förut. Tyvärr.
Publiken blir väl luttrade av inställningen spelarna har. Publiken tappar väl också energin när spelarna visar upp det man gör.
Hade Hv spelat topp så kan jag lova att publiken hade levt med.
Man får väl lite vad man förtjänar tänker jag.
Jaga ihjäl sig på läktaren när man mäktar med 5skott på 40min är inget jag går igång på.
Likaså det fysiska spelet är ju bortblåst! Sånt ger energi till publiken!
Ja men det är ju inte konstigt. För vad är det egentligen man betalar för? Hade ju varit mer lustigt om stämningen håller i sig trots den usla sportsliga framgång laget bidrar med. Hade samma lag spelat i annan stad hade arenan varit halvtom. Folk börjar ju fatta att det håller ju inte att fortsätta lägga dessa pengar kväll efter kväll och inte får en krona tillbaka.
Om Hv kan ha det spel och inställning som Björns tidigare lagbygge i Malmö har - då hade jag varit mer än nöjd. De krigar, de sliter, de kämpar för varandra, de har viljan.
Hoppas Björn kan bygga ett lag som visar upp det framöver. (Vilket i sig är rätt sjukt att man säger … man är nöjd om vi är som dagens Malmö…)
Risk för OT,
Först och främst så, det hade ju varit onekligen intressant om det hade hjälpt med en engagerad publik även om det sätt ut som de senaste matcherna. Att man om Pettan en gång sa, när det blir slutspel här inne blir ni som tigrar. Hade det funkat att gå igång på liknade sätt för väcka någon som helst energi i dagens avtrubbade inställning?!
Sen till det som @The_Wall skriver ang Malmö, jag tycker inte att det på något sätt är fel att mäta sig med “mindre” aktörer i ligan. Det är just det som är av vikt att kunna förhålla sig och anpassa sig vart efter i näringskedjan man befinner sig. Ska man ta kliv så måste man kunna sikta på närliggande mål. Dem nåbara, det som faktiskt är realistiskt. Små justeringar istället för att gapa efter det stora onåbara. Det hade jag velat höra från HV71 (Liljander), då hade man kunnat ta det på allvar, en satsning ställt sina egna förutsättningar. Arbeta med delmål, sen kan man prata om att vi blir farliga i slutspel. Då hanterar och agerar man rätt.
Ja sorry, jag tänkte nog inte jag var i denna tråd när jag skrev. Blev lite OT ja. Ja, tro fan det inte är samma engagemang och som jag sa att där är det ändå en skillnad. En skillnad man borde kika på. Inte sålda platser. För övrigt så fel när det står fullsatt så är det platser kvar. Skriv slutsålt isf. Stämningen blir ju både ett symtom och en orsak till fortsatt försämring. Spin-off. Snart märks det i plånboken.
Något OT men vill verkligen instämma. Känslan eller engangemanget från sittplats är nu högst mediokert, jag kände det själv på plats i HG. Jag får känslan av att folk överlag (likt forumet) är väldigt trötta rent känslomässigt.
Jag menar - Varför bry sig när spelarna inte ens vill på isen? Supportrar har alltid tänt i HG men när det inte blir tändning i laget så slutar man väl bry sig. Delar verkligen denna uppfattningen.
slut på ot.
Sägs inget nytt egentligen.
Fransson är kvar i Hv och Liljander tror att marknaden kommer börja röra på sig framöver och dyker det upp något så är det intressant. Han säger inte vilken lagdel det berör.
Dichow stannar också
Jag tror inte på något, loppet verkar dött. Endast ett mirakel likt våren 23 räddar detta. Sådant gör man väl bara EN gång aldrig mer. Inte för att jag tror att ev. nyförvärv vänder på detta.
Tåget har gått!
Det svänger i hockey. För nån vecka sen skulle vi gå till slutspel och vi tänkte köra på med det lag vi har.
Vi kan väl kalla det för lite av en helomvändning från Björns sida.
Naturligtvis helt riktigt med tanke på det läge vi befinner oss i. Men det drar också ett löjets skimmer över det hela. Att en SC kan vara så tvärsäker och så helt offside ena veckan (och bland annat helt ologiskt förlänga med vår HC) för att andra veckan tvärvända (dock inte kring tränare).
Jag gissar att Björn inte är helt nöjd med att han var så trigger happy vad gällde förlängningen. Han har verkligen satt sig i en rävsax där vad han än gör framöver alltid kommer att kunna ställas mot det han så tvärsäkert tyckte och tänkte i närtid.
Ännu en SC som fäller krokben för sig själv med andra ord.
En vecka sedan han var med i JP podden alltså. Svårt att ta in att han tyckte det han tyckte då om AB, vissa spelare, slutspel mm, mm. Frågan är om krokben är rätt ord, värre än så kan jag tycka.
För mig är detta med prestigen det värsta. Aldrig att han kan med att sparka AB nu efter den historiska förlängningen. Får känslan av att Liljander hellre riskerar ett superriskabelt Play Out före att släppa på prestigen. Det är inte bra någonstans.
Det är sällan en människa inser sina misstag i denna bransch.
Delvis för att inte tappa sin trovärdighet som chef men också för att inte göra klubben till åtlöje.
Men att förlänga med AB måste vara ett av de förhastade besluten i klubbens historia.
Största va nog att anställa Nubben. Men detta kommer nog på en klar andra plats.
Båda dessa kan kosta vår plats i finrummet under många år!