Tråden om GM Björn Liljander

Nej fram tills det blir något konkret så får vi nog läsa lite mellan raderna. T ex ”vi vill utveckla spelet med puck och att kunna spela mer med pucken” kan tolkas som att det är spelartyper som klarar det som ska in och ev så ska de som inte kan det i nuvarande trupp bort.

Men det är bara spekulationer från min sida.

3 gillningar

Han kommer inte säga ett skit förrän allt är klart. Bara att vänja oss vid att dessa videos mest kommer bli massa nothingburgers.

1 gillning

Japp, eller som en annan sportchef skulle sagt, ”det är inget att hymla om”.

Hade nubben suttit vid rodret så hade väl halva truppen läckt vid det här laget.

1 gillning

Jag vill fortfarande ge honom sparken. Hoppas jag kan titta tillbaka på denna kommentar om ett år när vi är i slutspel.

Vad har han gjort för att förtjäna sparken? Bara för att man är HV fan behöver man inte sparka alla hela tiden så fort de gör minstra dåligt. Grabben är precis den HV har letat efter i flera år, ge honom en chans…

6 gillningar

Förlängningen med AB räckte för mig.
Ville sparka Nubben och Montén dag 1 också.
Trött på inkompetens men hoppas jag har tokfel denna gång så klart.

3 gillningar

Det jag vet är att liljande har är kompetens. Titta hur han lyckades i Malmö tillexempel. Tog de till en kvart där de vann 2 matcher mot seriens bästa lag. Tycker han ä’r högst kompetent. Sen att du inte ser det är en annan sak men man leär ge honom en chans först. Han har ju kanppt gjort något

5 gillningar

Såg att ”Nedsläpp Hv71” precis släppte ett nytt avsnitt, Björn gästar.

Inte lyssnat än men spelades in dagen efter HV hade en egen uppföljning i HV tv så vet inte hur mycket nytt vi får höra.

Björn ser Reber som vinge säger han i nedsläpp HV71

9 gillningar

De är positivt

2 gillningar

- Det vore idiotiskt att kommentera rykten i min roll

Har du någonting på gång som det inte ryktats om?
- Ja

Det börjar bra :grin:

11 gillningar

Om det inte finns några rykten om spelaren han har på G så kommenterar han ju inte rykten :wink:

3 gillningar

BL sa “vila med puck” i JP podden :joy::joy: hoppas han har en annan syn på vila med puck än Anton

Lyssnat på podden med BL, man får ett bra intryck av professionalism och det känns som om det finns en tydlig plan framåt. Läcker inget och kommenterar inget som inte är färdigt, bra. Gillar även tankegången med hur vi ska bli ett mer puckbärande lag. Vill se vilka spelare som enligt BL kan ge oss just detta.

Så nu inväntar vi årets påskägg från Björn!

5 gillningar

Fick vi någon påskgåva från HV förra året?

Förra året hade man precis spelar klart vid påsk, den sjunde matchen mot IKO var på långfredagen.

Stämmer nu när du säger de, därför allt känns så forcerat nu efter säsongen..

Ja just det , tänkte att nu blir det en lång plågsam långfredag, men HV återuppstod, nytt liv i liket

1 gillning