Krya på dig Björn ![]()
Lika mycket som “hur långt är ett snöre?”
Ju snabbare han kommer tillbaka ju bättre, antar jag. Vad man vill läsa in i det är väl upp till var och en att avgöra.
Mods, har lite info.
Återigen: tills vi vet varför detta sker nu och på grund av vad, så bör vi hålla igenom med att bedöma detta på ett eller annat sätt. Vänta.
Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Tråden om HV71
Jag fattar ärligt talat inte vad du försöker antyda, men jag respekterar att du vill lämna det där.
Jag hoppas Björn återhämtar sig som människa men att han är färdig som aktiv anställd i HV71. En total felrekrytering som drabbar både Björn och HV71.
HV behöver inleda en omorganisation för att minska tjänstemannasidan redan nu. Vi kan inte ha såhär mycket personal i hockeyallsvenskan och varslen behöver komma innan årsskiftet. Man kan alltid backa varsel/återanställa om vi klarar oss kvar.
Jag skulle flytta mycket av GM rollen till ny klubbdirektör (förhandlingar och avtal), införa chefsscout istället för sportchef/videocoach och en players manager som sköter skillsträning och representerar spelarnas intressen gentemot tränare. Tränarsidan räcker med målvaktstränare, en assisterande och huvudtränare.
Ställer man som krav att alla ska ha bas i Jönköping så borde det göra att Björn inte söker någon av tjänsterna.
Det här är sådant som Anna-Lena borde ha kompetensen för att sköta snyggt och korrekt.
Det är sjukt lätt att dra på sig foliehatten.
Skulle det här vara arbetsrelaterat så känns ju Björns senaste år rätt stökigt.
- Lämnar Malmö under uppmärksammade former i december 2024.
- Sätter ihop ett HV-lag som står för den sämsta starten i klubbens historia.
- Blir sjukskriven i oktober 2024.
Med tanke på Björns senaste år och lagets usla start så är det ja, lätt att bli konspiratorisk. Så jag lämnar det där. Det här är det sista jag skriver gällande Björns sjukskrivning. Eftersom vi inte vet den bakomliggande orsaken.
Vad det än är hoppas jag att Björn är redo för arbete inom kort.
Jag hoppas jag inte antyder någonting. Det var verkligen inte min mening. Vad jag vet kan man sjukskriva sig för en massa saker. Och därför lämnar jag diskussionen om Björns sjukskrivning.
Finns ingen anledning öht att ens diskutera en sjukskrivning. Det är den informationen vi har fått av HV71 i nuläget och det är också där vi stänger den diskussionen. Låt honom vila upp sig om det nu behövs men att spekulera kring varför en person sjukskriver sig är något vi inte bör gräva i som läget är nu.
Sen blir det givetvis en het potatis i vårt nuvarande läge men vi vill inte fara med osanningar och sjuka spekulationer angående en persons välmående.
Hoppas att det inte är något ”allvarligt” med Björn och att han snart är på benen igen.
Krya på dig Björn! ![]()
![]()
Kanske, vi får se vad som händer. Jag har inte riktigt något bra svar på det, därför blir det här kort.
Vi kan väl hoppas att det blir bättre även om det inte är stressrelaterat ![]()
EXTRAPODD:
Inget personligt mot BL som människa men jag känner tvärtom, kanske just vad vi behövde, vi behöver kanske nya krafter och synsätt. Men hänger på att man får eget handlingsutrymme.
Oavsett förresten är det nog bra för i ett så här pressat läge är det få som tar bra beslut Eller kommunicerar på ett bra sätt.
Samtalat lite med @Diabolics och som sagt, vi kommer inte acceptera diverse spekulationer om Liljanders beslut. Eventuella övertramp kommer resultera i avstängning.
Vi önskar alla att Björn i lugn och ro får processa sin sjukskrivning och att han kommer tillbaka hungrigare än någonsin när han känner sig redo! Resultaten hans lagbygge visar upp är en annan femma och där är det självklart fritt fram för diskussion.
Bra beslut, tycker det varit flera övertramp redan. Finns b.la inlägg i “Tråden om HV71” just nu som borde tas bort.
Vi har faktiskt ingen aning om vad som hänt, då ska vi inte kommentera just den delen.
Flagga gärna dessa så får vi ta en titt!
Kanske hygien-låsa tråden ett tag?