Kom igen Anton och se till att värdesätta segrarna och insatserna som görs av spelarna, även om det inte alltid följer playbook. Vinner man och har lagt ner hårt jobb är det alltid mycket värt.
Hejdå!
Det vore klädsamt om man hittade en annan arbetsgivare som vill ta över PRAO-eleven.
Det är tydligt att man INTE anpassar spelet efter motståndaren - jag tror det är ett misstag att spela som HV gör mot lag som är mycket bättre än dem eller som de alltid förlorar mot med sitt “vanliga” spel.
Men som det ser ut så är det tydligt att man tänker köra på med exakt samma spelsystem match efter match oavsett om det fungerar eller ej.
HV kommer från en 6-1 vinst men kan, enligt den högst ansvariga för hur laget spelar, inte ladda om. Borde man inte få energi av en vinst och det faktum att man vid vinst kan passera det berömda strecket?
Nej, istället kommer laget ut blekt och blir totalt förnedrade. Någonting är riktigt fel i grunden i detta lag och när den högst ansvariga för hur laget spelar, lugn som en filbunke, skyller på skador och juniorer, så tycker jag att han själv ramar in felet ganska bra.
Anton, du måste bort från detta lag NU så att spelarna ges chansen att coachas av någon som kan och vill vinna, alltså trots en 6-1 vinst i ryggen och trots några spelare skadade.
Måste någon tala om det för dig eller kan du själv se det uppenbara?
Ja du, tror man att man sitter på ett spelsystem som är bättre än alla andras så kanske det är svårare?
Liljander har ett flertal gånger sagt att Blomman är en fantastisk tränare, ung och modern osv.
Nu börjar Stillman med samma tugg. Talar om hur förträfflig han är.
Men vad är det som är så bra med Blomman undrar jag. För under hans förträffliga ledning, vinner ju inte laget tillräckligt med matcher, spelar inte tillräckligt bra, spelar inte tillräckligt smart.
Vad, vad är det som är så jäkla bra, när det hela går ut på att vinna matcher, att åtminstone ta poäng?
Låt mig gissa att de inte kommer hända ett skit under uppehållet, o högst ansvarig är sjukskriven.
Nu räcker det! Bort med honom och är stille så jävla övertygad om att han är.rätt man. Bort med stille också.. Bort med allt skräp!!
Det räcker som sagt nu.
Kommer tyvärr inte ske, om inte ledningen går in o tar beslut, för stille kommer inte göra det.
Du får “hota” med att Nicka ut dom du!
Haha japp.
Gänget, det räcker. Det spelar ingen roll hur många gånger ni skriver “avgå” och liknande saker här inne. Jag tror alla här inne vet exakt vad vi alla tycker i frågan. Bidra till en diskussion istället, och gör det med värdighet. Tack.
Lhc piskar upp växjö också.
Diskussionen hamnar ju på att något måste göras om man vill undvika kval, första steget är ju uppenbart, sen behöver man förstärka laget pronto, men marknaden är död. Så jag har inga förslag ?? Vad säger ni andra konstruktivt
Mitt förslag är att spela annorlunda mot topplagen och sådana lag som vi förlorar mot i match efter match.
Jag hoppas också att man involverar fler än bara AB i spelsystemet, man kanske redan gjort det, men i så fall är jag besviken på resultatet. Man kan inte bara ta nån som tidigare spelat ishockey och slänga in denne som coach.
Det är oerhört viktigt i alla verksamheter att kunna ha ett bra öga för att se vad som är det största problemet och åtgärda det. Prioritera. Att också se motståndarens svagheter och utnyttja dem.
Jag såg inget av det idag och mot Timrå blir HV avklädda gång på gång .
Man misslyckades helt idag - resultatet är så otroligt underkänt.
Det konstruktiva är nog att det är försent.
Nåväl man kan byta HC. Men hur länge varar effekten på det?
Hur är tillgången på kvalitativa spelare på marknaden? Låg, skulle det dyka upp något så kostar det.
Att värva för att peta in under AB är bara att kasta pengar i sjön. Dvs den/dom spelarna kommer falla in. I det vi upplevde idag.
Så vad är vi. Jo vi är där vi är. Jag är rädd för att vi inte klarar kvalet.
En relevant fråga, minst sagt.
Vad jag tycker är mest oroväckande är hur laget uppträder i motgång och hur svårt de har för att rida i medgång. Båda är exempel på hur svagt psykiskt det här laget är.
Skörheten och osäkerheten kommer någonstans ifrån, den uppstår på grund av något eller avsaknad av något. Vi ser det i varenda närkamp ute på isen.
Vad detta ”något” är börjar nog bli ganska uppenbart.
Rätta mig om jag har fel, men lät det inte exakt likadant förra året? Det här är den nya kulturen HV har skaffat sig. Den består av utpräglad förlorarmentaliteten och mer eller mindre kreativa samt förutsägbara ursäkter.
Det är inte annat än att man som (snart f.d.) supporter skäms lite.
Sanna mina ord det bästa inlägg jag jag läst på ett bra tag! Jag ställer mig exakt samma frågor, fast kanske ett uns mer svavelosande. Intressant är det dock - vad i hela helskotta är det som är så jäkla bra?!
När HV vann i tisdags mot Linköping, var Anton sur och förbannad och menade att det var säsongens sämsta match.
Idag, när man blev t o t a l t utspelade av Timrå, är han närmast förlåtande, och förstående, till att det blev som det blev och skyller på skador mm.
Det är förödande att ha en sån HC.