Tråden om HC Anton Blomqvist

Mailade Björn och frågade detta för ett par veckor sen, fick föga förvånande inget svar.

1 gillning

Det är väldigt symptomatiskt och agera nu för helvete.

HV:s krav på nästa coach är att han ska ha spelat lite hockey tidigare , det räcker så

-VA, inget mer ?

-nej du kan ansöka nu

-men behövs inte nån förmåga eller erfarenhet ?

-nej , det här är HV71, kan du tugga tuggummi eller se arg ut så räcker det om du spelat lite hockey tidigare

"Är ni slitna efter att ha gjort två bättre prestationer de senaste matcherna?

– Nej, nej. Man kan alltid gömma sig bakom sådana ursäkter, men vi är idrottare. Om vi inte kan spela tre matcher på en vecka, då är något fel. Det handlar inte om det. Jag tror det är mer en mental grej. Vi var inte redo att spela i dag. Det är allt."

Axel Rindell till Expressen efter matchen.

"Ni har många skador just nu, handlar det om att ni är lite slitna?

– Visst är vi lite slitna, men jag tycker att det är en dålig ursäkt att skylla på det. Alla andra lag har också skador, de spelar lika många matcher som oss och säkert lika slitna. Så vi kan absolut inte använda oss av trötthet som en ursäkt för den här prestationen, det får inte se ut så här."

Niklas Hansson till JP efter matchen.

Nu tror jag spelarna säger detta utan att ha en aning om Blommans ursäkter efter matchen.

Men det blir ju inte mindre problematiskt när även spelarna indirekt underkänner Blommans ursäkter.

Det finns en viss diskrepans här, inte bara bland supportrar och Blomman, utan även mellan spelarna och sin tränare.

12 gillningar

Jag utlöser två olika läger. Kommunikation lyser med sin frånvaro. En stark röst får veto. Ev vitala röster tynar bort.

Eller svamlar jag?

Ja.

Men det verkar ju vara skilda meningar oavsett om man vet vad AB sagt innan. Det är ju inte för intet spelarna utrycker sig så.

Han är slutkörd? Varför gömmer han sig i en padda vid varje mål i baken? För att hitta vem/vad som är skyldig? Gör som Crosby! När Malkin missar öppet mål och kamraterna gnäller. ‘he’ll get the next one’
AB vill stå rakryggad inför allt och alla. Känns mer och mer som en fasad som han vill ha, men att han inte är den tyvärr.

3 gillningar

De är ganska tydligt att spelare och tränare inte drar jämt.

2 gillningar

Det går inte att komma ut med ett sånt defensivt spel i en viktig bortamatch

Out.

Är rätt väg inför detta uppehåll. Bygg om. Bygg lite mer rätt.

5 gillningar

Avgå.

1 gillning

Tror att du sätter fingret på något viktigt.

I paddan verkar AB vilja hitta vilken detalj som gick fel, alltså fokus på ett enskilt moment som redan har hänt, något som redan är över och som är omöjligt att få ogjort. Detta istället för att fokusera på hur han ska motivera spelarna att gå vidare inför det som komma skall, det som är möjligt att påverka, hur man ska göra nästa mål och vinna matchen.

10 gillningar

Blomman är en coach som tror på sin idé oavsett motstånd och form. Finns ingen andra växel eller annan taktisk idé!

Det är allt eller inget och det funkar inte i SHL! Div 2 kanske det funkar men kvaliteten på lagen är för bra i SHL och även allsvenskan.

Det värsta är ju ändå att en ledning inte fattar bättre om hockey och köper Antons blaha blaha!

HV71 som förening är mer rutten en den brunaste bananen som finns🍌

2 gillningar

:thinking::thinking:

13 gillningar

Visste inte att blomman hade något emot Andreas Johansson??

Tänkte iochmed att han skriker AJ…

Fundera på det oxå om det var aj som om det gjorde ont lr om han ropa på andreas :thinking:

Gör inte narr av honom. Han vill väl!

1 gillning

Hade ju varit perfekt att ha brutit kontraktet under uppehållet. Men icke sa Nicke.

Mer skit hela säsongen, till den inte går att rädda alls.

2 gillningar

Hv kommer åka ut i år, allt pekar mot de tyvärr.