Poesi! Du talar inte endast för dig själv, med detta vackra inlägg. Med skillnaden att jag inte ens i min vildaste fantasi kan se att styrelsen någonsin rycker plåstret. HV till div 1 eller styrelsen helt avsatt, eller både och, infaller före.
100% enig.
Ja min känsla också…
Blomman out, kommer ju aldrig hända av blommans egen insikt.
Blommans avgång kommer inte hända av vår lama förening utan påverkan av OSS
Kommer varken stå ut med det eller låsa tråden. Någonstans finns en botten och för min del är den passerad sedan länge.
Håller med. Men den botten passerades väl för gaaanska lägesedan va?
Det kommer fortsätta sålänge Anton är HC. Det vet både du och jag.
Ja, som jag skrev så har den ju passerats sedan länge. Låt oss vara lite konstruktiva nu.
Fy på dig.![]()
![]()
Asså va fan? Först Tikka, nu Anton? Skärp dig. ![]()
![]()
Grym bild ju ![]()
Nästa: Smiska Siikonen
Detta var ju exakt vad vi förutspådde?
Att spelet under Anton har hittat sina höjdpunkter när flest spelare varit borta, när mest nya oförstörda inlån varit närvarande.
En slump kanske. Kanske inte. Jag tror inte på slumpen i detta fall, sen om det är för att de inkommande är oförstörda/icke nedtryckta av Anton och/eller Antons system, eller bara att det gör något med dynamiken i gruppen, det tänker jag inte försöka lista ut. Men. I min värld är det bekräftat att det går bättre när många är borta.
Det borde Anton ta sig en funderare på varför det är så.
Frågan är vill och förmår han analysera scenariot och sig själv? Tveksam. Vi har ju hört (bara hört) att han inte tar åt sig andras inputs. Det är hans melodi som gäller. Anton pratar ju också om att han lärt sig saker. Vad undrar jag? För det ser ju likadant ut som förra året, om än sämre. Med undantag att han inte gick in och höjde rösten inför sin grupp efter 1-4 perioden mot Luleå.
Om AB gör saker på rätt sätt, så blir sakerna han gör med tiden bättre, inte sämre.
Om sakerna med tiden inte blir bättre, så gör AB sakerna på fel sätt.
Enkel logik som uppenbarligen blivit svår.
Finns ju inget som talar för Anton. Allt blir sämre säsong efter säsong.
Han pratar som han har alla nycklar i världen men inget blir ju bättre under tid. Vi sprattlar till någon period. Men har vi vunnit 2 matcher på raken i år?
Det är helt makalöst respektlös av ledningen att inte sparka honom för HV71 bästa. Man pissar på oss fans.
Så är det naturligtvis. Men det hjälper ju inte så länge han inte gör rätt saker.
Vilket jag också skriver om man tolkar att göra rätt saker och att göra saker på rätt sätt som i princip samma sak. Men jag tror jag förstår vad du menar.
Är ganska säker på att AB kan ishockey och att han samlat på sig en hel knippa av nycklar.
Problemet verkar vara att han saknar känslan för när han ska använda de olika nycklarna. Han verkar tro mer på analys, alltså när det redan är för sent, och missar att en exakt liknande situation aldrig uppstår på nytt.
Någon klok sa att vishet är att veta: vad man ska göra, varför man ska göra det, när man ska göra och vad resultatet blir.
AB besitter nog kunskapen men saknar visheten.
Så här ser hockey ut när man tar död på all jävla glädje och kreativitet. Bara direktiv kvar. Kul verkligen.
Ju sämre resultat desto mer ska styras upp med direktiv för varenda mikrosituation. Det brukar ju göra susen. Eller inte.