Tråden om HC Anton Blomqvist

Håller med, jag tror att vissa personer har det som personlig egenskap, visst kan man träna sig till saker men folk kanske kan träna upp det till en viss nivå. Det där med att skälla ut folk, jag tror att det fungerar bättre om man förklarar saker och försöker få människor med sig. Om en tränare behöver skälla ut spelare verkar det för mig i alla fall som att han eller hon har tappat truppen, vilket kanske är det som hänt i HV71 mer eller mindre.

Varför är det alltid fel tid att byta coach??
Det är väl snarare alltid rätt tid.

Det är som att sluta röka. Gör det NU.
Inte när det här paketet är slut eller efter helgen. Samma princip, gör det NU!!

7 gillningar

två saker vill jag säga angående detta:

1. Vänd på det: vad kan nuvarande coach utföra, som han inte gjort tidigare?
  2. Det behövs ingen ersättningscoach. Anton skall bort. Det ensamt, är en tillräckligt stor positiv förändring för att skaka liv i saker och ting, OM det finns liva att skaka. Låt spelarna bestämma. Som under the great escape. Rahm fattar att man inte skall spela WIN i i första, andra, tredje, eller fjärde line.
3 gillningar

Det är väl klart att Laz, Eriksson och WIN skall spela. De håller tätt bakåt och gör ett och annat framåt. Just nu gör alla tre det riktigt bra.

7 gillningar

Fjärde linen har faktiskt gjort det bra. Detta är gubbar som faktiskt kämpar, något som man inte ser lika mycket i de andra kedjorna. Tycker de bidrar med energi och fysiskt spel, de vågar gå in i närkamper istället för att stå någon meter bort och vifta med klubban.

4 gillningar

Min utsaga var att han fattar att man egentligen inte har dessa div-två-lirare i ett shl-lag. Det var allt. Självklart spelar han dem som är bäst för stunden. Jag menar att man inte skall lasta honom för en usel trupp. Han har säkert tyckt till, men gissningsvis ligger han inte i topp-tre av influencers över säsongens trupp.

2 gillningar

Anton har ett stort ansvar för hur truppen ser ut. Efter sin första katastrofsäsong skyllde han på att han inte hade tillräckligt spelskickliga spelare. Nu har han tillsammans med geniet Björn satt ihop en trupp utifrån hans spelarpreferenser och det ser exakt lika illa ut som förra säsongen.

Det skulle vara väldigt intressant att se vad Anton har kostat HV rent ekonomiskt hittills. Säg att han har 100-150 k/mån så är det en 4-5 miljoner bara i löne- och arbetsgivarkostnader för dessa två skräpsäsonger. Sen tillkommer panikvärvningar som man har på vingats göra för att underlätta för Anton. Till det en massa utköp av spelare som Anton har förstört.

Tänk att denna extremt lågpresterande och ekonomiskt kostsamma person ses som en frälsare i HV. Jag fattar verkligen inte!

1 gillning

Oavsett om det är försent eller inte så vill inte jag se Anton i båset när det händer. Vill inte höra hans bortförklaringar om att han tar på sig det och att han inte gjort ett tillräckligt bra jobb. Han själv står och säger det efter matcher. Ändå litar ALI &Co på honom. Helt ofattbart!

3 gillningar

Helt sant. Håller med dig

1 gillning

Jag tycker AB skall entledigas igår, men minst lika viktigt är att entlediga BL och Leise.

4 gillningar

Ja det är en soppa. Jag tror inte att något kommer hända. Jag uppfattar inte att incitamenten för det finns, och det sett ur alla tänkbara perspektiv.

Det som gör att jag tror att Anton kommer vara kvar, oavsett hur detta slutar, är att man räknar med kval. Med tanke på superlativen som haglat från klubben avseende Antons fantastiska insats i kvalet förra året, så räknar man med att han löser ut det även denna gång.

Det lustiga i sammanhanget är dock att superlativen avseende Antons matchförberedelser också haglat. Men det verkar man ha glömt. För med tanke på hur det sett ut på sistone, så kan ju det inte stämma.

Man verkar helt bortse ifrån Antons ”skuld” till att läget är som det är, eftersom man verkar räkna med att han trots det ska reda ut situationen.

Att laget och spelarna (återigen) skulle vara anledningen till att man (återigen) är där man är, innebär ju samtidigt att man underkänner en helt annan del av verksamheten, nämligen lagbygget. I vilket hela sporten varit inblandad i. Även Anton. Men denna förklaringsmodell anser jag vara allt för enkel. En bortförklaring. Man blundar helt enkelt för vissa, och därtill avgörande, problem i klubben.

Men. Samtidigt inget nytt. Det har ju varit så här i flera år. Skador. Oflyt. Undermåliga spelare. Allt möjligt. Ursäkter. Kontinuitet i dess sämsta form.

Och det är där vi är. Ursäkter. Så oavsett vad som händer, oavsett hur det går, så finns det alltid en ursäkt.

8 gillningar

När man ska kolla en HV-match men ser att Anton är kvar…

17 gillningar

Plockar Anton fram de kvaliteter som styrelsen ser idag tro?

Dax nu Anton isåfall.

Vad sägs om att avgå innan matchen…

2 gillningar

live, på isen, mic drop.

JAAAAAAAAAA

3 gillningar

Anton har använt tombolan igen. Ang-Lindström-Luoto. Kommer Lindström göra Ang och Luoto bättre ? Nä inte en chans. Skulle hellre vilja se Kloos med dessa herrar då Kloos inte fått ut sitt offensiva. Med dessa så finns chansen.

1 gillning

Avgå!!

1 gillning

Söka tjänstledigt för vidareutbildning kanske?

Snela.

2 gillningar

Att våra GMs sjukskriver sig en efter en men inte denna mannen är sjukt. Avgå, sjukskriv dig, vad som helst, lämna oss ifred bara.

Tack.

3 gillningar

CSN har ett fint omställningstudiestöd👌

4 gillningar