Tråden om HockeyAllsvenskan

MoDo ligger ju trots allt fyra och vann igår en bortamatch mot serietvåan och höll nollan. Ändå sparkar man tränarna. Tycker MoDos reaktion är lite överdriven, och HVs avsaknad av reaktion ännu märkligare. MoDo riskerar ju inte att åka ner i division 1 och är fortfarande på slutspelsplats.

Och SSK och AJ har ju gått bättre på sistone. Lite intressant ändå.

Jag vet inte , men det känns inte som Modo kommer klara av Löven i år ,

Löven verkar vara ett riktigt välbyggt lag så som de ångar på, men jag tror många MoDo-iter är missnöjda med att de bara ligger fyra när de är tänkta att göra ett snabbt återtåg

nu kanske Karlin fick bli lite syndabock för missnöjet.

1 gillning

Jag måste säga att jag väljer Löven innan MoDo, av den enkla anledningen att MoDo var i SHL ganska nyligen medan Björklöven mest varit i Allsvenskan. Det är kul när det blir lite rotering i SHL, men det vore väldigt tråkigt om HV71 åker ut. En uppdatering: Björklöven vann mot
Södertälje 7/12.

2 gillningar

Björklöven har en gedigen supporterkultur och desto roligare att möta än MoDo, Timrå, Luleå etc.

1 gillning

Man kan ju konstatera att Troja tog en stor Risk när de värvade honom…

(Som alltid med importer till HA som inte spelat i Sverige innan)

1 gillning

Björklöven vann över AIK med 4-0, säkert kul för målvakten att hålla nollan men jag är osäker på hur många skott han fick mot sig.

Över 40 skott

Tredje matchnollan i rad … +70 i målskillnad. 68 poäng. Läskigt imponerande.

Och det är efter exakt halva serien. HV hade +71 och 116 poäng när de var nere och dominerade ett år. Fortsätter Löven på samma sätt kommer de ha +140 och 136 poäng.

3 gillningar

Det blir alltså 13 per period = 0,65 per minut (13/20), om jag inte har fel.

Jag vet inte om det anses bra att rädda 40, har ingen koll på hur många skott målvakterna får mot sig i genomsnitt per match

Intressant med IKO mot AIK, båda lagen har varsin HV produkt i målet. Vad jag sett hittills så är Gunnarsson strået vassare än Glifford. De här två målvakterna hade jag gärna sett i dagens HV, ytterligare en tankeställare att värna om egna produkter.

OIK har inte Glifford idag. Det är Vuorio som står för dem idag

Oj, jag tog för givet att det var Glifford i målet, fel av mig. Men då får jag passa på att korrigera dig också, Oskarshamn heter inte OIK utan IKO😉.

2 gillningar

Ja, vad är det om?? Folk härinne envisas med att skriva oink om Oskarshamn. Inte för att det egentligen spelar någon roll men såna där småsaker stör jag mig på.

.
.
.
nu kommer väl alla skriva oink bara för att jäklas med mig…:sweat_smile:

2 gillningar

Kollar Sundsvalls lag 11-12. Ibland när man kollar gamla upplagor av vissa lag i Hockeyallsvenskan och hela truppen är sprängfylld med kända namn. Oftast på grund utav att de varit på lån där under säsongen men ändå.

Rätt många där som fick en fin karriär. Tänk om blomman hade fått leda det laget. Ska vi gissa på noll etablerade spelare och negativt kval?

Gunnarsson har varit genomgående väldigt bra i AIK vilket imponerar efter att ha varit klubblös en tid, verkar vara en bra grabb som kommit in i gruppen snabbt också.

1 gillning

Ja det va rätt sjukt!

1 gillning

Borås är ett annat lag som hade många kända namn på lån från t.ex HV och Frölunda runt 2000-talet där

1 gillning

Kollar Björklöven Nybro, Nybro leder med 2-1, tror målvakten i Björklöven släppte in en under armhålan, borde han ha tagit men jag säger inget om den andra pucken. Björklöven vann efter straffar, gillar inte straffar blir så nervös men det blev bra till slut.

Var är Gliffen?