Okej bra så, bättre än inget men det kom efter ett visat missnöje. Kan inte låta bli att vara kritisk.
Det ovanstående är dock inget bra sätt att kommunicera förändringar på i en organisation. Väldigt många kommer leva i ovisshet om vad en evetuellt förändring kommer innebära för dem och i vilken omfattning. Bättre att uttryckta sig mer polerat utåt och ha debatten internt tills dess man är redo att ta klivet.
Jag hoppas att du har rätt men är skeptisk då jag inte håller AD speciellt högt, tvärtom.
Gör han sig av med Lindbom och Davidsson då kommer jag att ge honom cred för just det även om det egentligen är en självklarhet.
Sen hans enorma revanschslusta är ju lite pinsam. Han har två månader kvar på sin post och förhoppningsvis inom HV och uttrycker sig så.
Ska bli skönt när han är borta och slippa hans uttalanden och självömkan hela tiden.
Fel person på fel plats.
En snabb undran då jag inte hittar ngt på hemsidan, var finns mailadresser till folk som jobbar inom Hv71?? Hittar bara Johan Freijds
Tack. Är uppenbart blind
Verkar vara som vanligt.
”fornamn.efternamn@hv71.se”
Då borde du komma till önskad person.
Eftersom alla inte verkar vara listade på kontakt-sidan
Fattar att agenter älskar Nubben… en bra kund.
Det här med att saker och ting måste ta tid. I call BS på den.
Jag gissar att styrelsen, som stått upp till knäna i skit, först blev varse det – på riktigt – i och med sista kvalmatchen mot Oskarshamn.
”Aha, var det sååå illa?”, kan jag tänka mig att de tänkte.
Hade de haft koll hade de gjort saker betydligt tidigare. Nu är det krishantering deluxe där de både ska ta sig en funderare kring SC och HC.
För. Vi kan ju jämföra med Oskarshamn som om möjligt faktiskt hade en ännu värre säsong än HV.
- Den 4 december meddelar klubben att Thomas Fröberg inte kommer fortsätta som sportchef kommande säsong.
- Den 8 februari meddelar IKO att Oscar Alsenfelt är klar som ny sportchef oavsett serie de kommer spela i.
- Den 2 april meddelar föreningen att Therése Elofsson ersätter Johan Göransson som klubbdirektör.
- Den 4 april meddelar klubben att 14 spelare lämnar.
HV må ha vunnit kvalet, men Oskarshamns organisation överglänser just nu HV:s. Det är uppenbart att de haft en plan b, till skillnad från AD och gänget.
Tillägg. Hade HV insett allvaret, varit medvetna om vilka beslut som måste tas och på det varit förändringsbenägna så hade vi inte stått här nu med ett pressmeddelande i form av ingenting.
Det gör mig än mer övertygad om att AD och Co på fullaste allvar planerade med att gå in i en ny säsong med Nubben och Lindbom vid rodret. En plan som nu tack vare supportrarnas missnöje gått i stöpet.
+1
Hm av att döma så är det återigen ett kvitto på hur dem hela tiden har levt i hopp om att det ska lösa sig så tar vi det därifrån. En klarad SHL plats gör att vi kan arbeta på som att inget har hänt. Precis det jag va rädd för. Nu löste det sig dock med ett efterspel (banderollerna) som dem in sin vildaste fantasi inte kunnat föreställa sig. Dagens brev är bara ett sätt att skapa sig själva tid och stilla fansen.
Det är väl först nu dem blivit varse om vilken j*kla skit dem sitter i. Den smakar bara lite mindre dåligt i SHL.
Nu är det väl dock på helt olika premisser saker och ting har skett i OIK och HV. I deras fall handlade det väl om att klubben hela hösten ville förlänga med Fröberg, men som själv meddelade att han inte hade för avsikt att förlänga 4/12. Handlar det om personer under kontrakt finns det ju andra aspekter att ta hänsyn till, tex tid i den bemärkelsen att allt inte kommer kunna ske samtidigt snarare än att allt ska kommuniceras så snabbt som möjligt som en del verkar inne på.
Dom vet. Med eller utan banderoller. Även om de var ett sätt för supportrarna att markera.
Förstår inte heller.
Om någon tycker truppen är nog bra så duger inte dess ledning.
Och tycker man både ledning och trupp är bra nog ihopsatt av Nubben. Men att vi har haft otur…
Ja, då borde man ändå inse att resultat i förhållande till kostnad är uppåt väggarna och att vi inte kan chansa vidare.
Minsta gemensamma nämnare för att sparka Nubben är de resultat han visat upp under hela sin tid i HV.
Behövs ingen djupare analys.
Sen är det ju faktiskt så att för Oskarshamn bryts kontrakten och spelare kan lämna.
För vår del så sitter vi med spelare under kontrakt som man måste förhandla med innan det kan ske saker.
Så länge vi inte har presenterat en HC så blir det ju svårt att få spelarna att självmant bryta sitt kontrakt.
Hade jag varit spelare så hade jag ju inte velat vara kvar om jag fått till mig att man inte räknar med mig kommande säsong. Då hade jag ju velat bryta mitt kontrakt för att kunna hitta en ny arbetsgivare.
Visst att det är gött att tjäna pengar men samtidigt är det ju deras karriärer som förstörs genom att sitta ut ett kontrakt utan att spela.
Den enda jag kan tänkas blir problem med är ju vår egen Tedenby som sitter och ruvar på ett fett kontrakt som ingen annan SHL klubb lär locka med. Men en hel del andra borde man ju kunna få att se över sin framtid.
För inte vill man sitta av likt Sundström i Frölunda gjorde. Eller är det bara jag som hoppas att det är så?!
Håller med dig 100%.
Därför blir ADs uttalanden inte så trovärdiga.
Gjort alla fel man kan göra innan och har under påsken plötsligt fått en en helt annan bild av allting som han stolt basunerar ut utan att avslöja vad.
Uppståndelsen som skedde under påsken verkar påverkat honom.
Jag tror inte han har en aning om någonting utan bara kör på chans och hoppas. Lite som när Nubben värvar.
En charlatan liknande Nubben och Lindbom tyvärr.
Därför jag inte vill att AD ska ha något med HVs långsiktiga framtid att göra.
Det kan aldrig bli bra med honom med tanke på allting han gjort och planerat att göra.
Ju förr han är borta från klubben desto bättre.
Hur ska ha HV ha respekt med sig i hockeysverige med en sådan ordförande?
Vi är exemplet som används som skräckexempel på hur det kan gå och på hur en klubb inte ska skötas.
Jag tänker att vi åtminstone skall ge ”HV-bossen” en chans att visa upp någonting innan vi sågar honom. Lindbom och Nubben köper jag, dom har redan förbrukat sitt ”vara” i klubben.
Jag vill ändå åtminstonde ge AD en chans att agera lite verkstad som han pratar om som så mycket.
Rosell brukar ju vara ganska vettig.
Detta måste väl ha att göra med att han vill att Nubben ska vara kvar i branschen och i en klubb med megabudget?
Lär ju vara stor risk att Nubben aldrig får ett nytt sportchefsjobb? Finns väl ingen som ens funderar på det förutom HV?
En sån som Nubben med för stor budget måste ju vara en dröm för en agent? Driver upp priser och betalar alltid för mycket.
Drömkunden för alla agenter.
Jag har en stark känsla att AD kommer att dömas baserat på det första beslutet han tar. Hua…
Du tycker inte att han redan bevisat sin inkompetens senaste halvåret?
Symboliserar allt som är fel i klubben.
Du menar förlängningen av Lindboms kontrakt?