Tråden om: HV71 (-2)

Där har du helt rätt, man blir hemmablind! På gott och ont.

Jag tror att jag, numera, är mer kritisk än huvudfåran. Kanske färgad av att lyssna för mycket på er här inne? :wink: :smiley:

Få lägger ner den tid å kraft som många här lägger ner i sitt supporterskap. Skulle gissa att merparten av alla som håller på HV ligger någonstans runt: “kolla resultat på texttv” i sitt engagemang. För dem kommer denna episod vara en dagslända, givet att vi vänder trenden framgent. Åker vi ur kan nog fler ansluta sig till en mer permanent kritisk skara. Så, du kommer ha mer rätt i din analys om HV åker, annars tror jag den är för färgad av ditt eget engagemang just nu. No diss.

Fair enough.

Ja det måste vara prio från Lillis att faktiskt vågar ta obekväma och direkt nödvändiga beslut med.
#17 borde inte spela en minut till denna säsong så länge han inte tänker spela enkelt.
Donavan är en solid back eller åtminstone var han det i Frölunda.
Jag vill minnas att de matcher han var bra då var han riktigt jävla bra men att han var lite ojämn i sin prestation.
Vilket fall som helst landar vi Donavan och han är i närheten av den form han hade i Frölunda så är han hästlängder bättre en firma Arell, Johansson, Karlsson och Strömberg

Haha :smiley: Ingen press alltså :wink:

Donovan ska göra tester o visar det sig väl så blir det påskrift. Trodde det skulle gjorts idag, men blir nog tidigt imorgon onsdag.
Om Donovan är klar betyder nog det tyvärr att HV går bet på en tidigare HV-back av hög klass, för tror faktiskt inte på två backar av den klassen in.

Skulle personligen ranka Donovan som en bra värvning, men ingen super “hej jag lyfter hela backsidan själv” värvning. Tycker absolut dom borde värva en ytterligare back utöver Donovan

Det tycker jag också. Helt enig med dig. Donovan är en riktigt bra värvning, men vi behöver ytterligare en av hög klass. Hade vi haft Schira kvar så hade det ju möjligen varit tillräckligt.

När du redan skrivit A får du gärna skriva B… :wink:
Jag blir väldigt nyfiken på vad HV71 försöker få in. Är det Borgman?
Det är exakt vad vi behöver få in nämligen 2 backar av väldigt hög Shl klass. Förmodligen är det skillnaden mellan kval eller inte kval. Vårt försvar behöver all hjälp vi kan få in.

[/Quote]
Skulle personligen ranka Donovan som en bra värvning, men ingen super “hej jag lyfter hela backsidan själv” värvning. Tycker absolut dom borde värva en ytterligare back utöver Donovan
[/quote]
Det tycker jag också. Helt enig med dig. Donovan är en riktigt bra värvning, men vi behöver ytterligare en av hög klass. Hade vi haft Schira kvar så hade det ju möjligen varit tillräckligt.
[/quote]
Exact, riktig blunder att Hult var sent på en förlägning med Schira…men hoppas man hittar någon likvärdig

Markus Svensson nobbar Leksand.

hockeysverige.se/2021/01/19/mar … ar-leksand

Kan nog bli rätt bra med Donovan. Som tur är verkar han varit lite på is, i alla fall om man kollar på hans instagram.

Donovan kommer genomgå tester innan det är klart.
Förutom att han är en bra back så är han också en kille som kommer sätta krav på sin omgivning och höja nivån i allt som görs på isen. Precis vad vi behöver.

Jag var och kollade in dagens träning. Mycket bra intensitet och kampvilja. Både Lillis och Holmström gick in och korrigerade när det inte funkade som tänkt. Tidigare lite sämre träningar, tillskrivs Coronauppehållet med följande tätt spelschema.

Ryan Stoa, som fått utstå mycket kritik, såg faktiskt riktigt vass ut. Intresserad, deltagande och med bättre fart än tidigare. Han var väldigt aktiv och instruerade sina vingar, Önerud och Wedin. Den kedjan såg klart intressant ut. Men träning är träning och match är match.

Emil Johansson körde sitt ispass innan laget kom ut. Det indikerar väl nån form av skada. I övrigt tränade man så här:

Alnefelt, Gunnarsson

Martinsson, Kinnvall
Bertov, Strömberg
Arell, Andrae
Sjöholm, Karlsson

Wedin, Stoa, Önerud
Bergström, Fröberg, Sandberg
Kokkonen, Sandberg, Wennlund
Nybeck, Holmström, Forsberg
Olausson

Guld värt. Tack!

Spännande med Stoa

Rödhöken skriver ju att backar och Forwards ska in i HV, så räkna med 2 av varje då, de behövs klass backar i första hand. Vem mer kan dem jaga på back sidan?
Försöka låna Erik Brännström, han e ju inte med bland dem 9 backar som Ottawa har.
Sen satsa all in på Kellman :slight_smile:

Hade varit riktigt skönt om Stoa kunde börja trampa igång. Där har vi ju ändå sparkapital som heter duga.

Fantastisk input, som alltid! Tack Zico!

Stoa är ju en klasspelare för ligan när han kommer igång, så han kommer ju givetvis vara inne i det. Vad jag hört så har Stoa inte varit sjuk, utan fått träna på riktigt jävla ordentligt under en period nu. Något du kan bekräfta Zico? Låter iofs lite underligt, men hade ju inte blivit förvånad. I synnerhet inte nu då han kommer tillbaka efter ”sjukdom” och ser piggare ut helt plötsligt…? Säkert inte så, men man hade som sagt inte blivit förvånad.

I övrigt, hoppas man ger Olausson mycket mer istid nu. En av få som vill något riktigt på isen och vågar spela hockey.

Vilka spelare skulle ni vilja ställa utanför laget om det kommer in låt säga 2 backar och 2 forwards? I dagsläget hade jag nog valt Johansson på backsidan, då Andrea försvinner, sen hade nog Kokkonen rykt. Sen är det lite svårare, Sandberg är trots sina stats en duktig tekare och bra i boxplay. Hade nog valt Nybeck som jag inte riktigt tycker håller.

Bertov och Johansson. Holmström och Kokkonen.

Jag har ingen aning om ifall Stoa varit sjuk eller inte. Men…jag tyckte förbättringen var så remarkabel att det faktiskt kan vara så att han fått träna hårt istället för att spela. Dessutom sa Lillis i någon intervju, på en fråga om Stoas status, att han själv kört stenhårt med Stoa en tid. Och det gör man kanske inte med en sjuk spelare. Vi får väl hålia ögonen öppna på torsdag.

Lägger denna här