Seriöst nu. Om Inte Hult får gå efter detta, då måste ju vi fans agera på medlemsmöte och kräva att han avgår. Vafan sysslar han med, Sandins ersättare??? När.man VISSTE att Sandin skulle bort
Gick man bet på alla man hade i sikte kan det nog kanske ta en liten stund till gissar jag. Dock är jag rädda att de överarbetar det lite granna och lägger ner enorm energi på att hitta en spelare som levererar direkt när Stoa blev sådär. En flopp till och de ligger väldigt brunt till. Jag tror det är bättre att få in 2 hyggligt bra spelare snabbt som varit igång än att få in två superduper stjärnor som inte varit aktiva. Vi behöver trots allt poängen, igår typ…
De som oroar med honom är att han efter knappt halva förra säsongen vände hem trots allt, va en sväng i Kazakstan och KHL men efter ett gäng matcher där med någorlunda vettig utdelning så avslutar han i Grand Rapids AHL…
Som svar på övriga kommentarer ifrån dig: TÄNK PÅ, Stille hade lite andra förutsättningar då hockeykartan såg helt annorlunda ut för honom. Då va SHL/Elitserien nästbäst i världen och dom riktiga spets spelarna som ej platsade NHL hamnade i Sverige medan dom idag går till KHL alternativt Schweiz pga ekonomiska där.
Även på tal om IKO samt LHC värvningar: LHC plockat in Rautio samt Morley och Alexander Johansson. Är de verkligen något att hurra över? Där till har dom skickat iväg Palve på lån till Brynäs. Vill påstå att dessa 3 spelare nästan ihop har samma lön som Palve…
Däremot kan man ju undra vart IKO hittat pengar då dom snart värvat ny femma senaste månaden och enda spelarena som lämnat är Fredrik Karlsson till Västerås (lån) och Emil Wahlberg Västervik (lån)
Avslutningsvis kan jag dock hålla med om att ersättaren till Sandin borde varit klar sen rätt länge då hans NHL-kontrakt snart är 1år…
Tänkte likadant när jag såg detta.
Vi får hoppas på en smällkaramell.
Hult och Davidsson har inte direkt hymlat om att det är spets som gäller.
Det lär bli rejält irriterat om Tommy K eller Morten Ask värvning kommer.
Tänkte samma när Grönhagen lånades ut, inget hände… Men med Olausson utlånad har vi 14 FWs i truppen inkl. Nybeck och Wikström, då måste väl ändå någon ny vara på G in. Hoppas man iallafall.
Njae. Det där är en “sanning” man brukar höra rätt ofta. Men faktum är att hockeykartan ritades om redan några år tidigare. KHL startade 2008, och hade alltså funnits i 5 år då HV krisade säsongen 13/14.
Eric Christensen kom exempelvis från KHL.
Anssi Salmela spelade i samma liga året innan och tog vägen via Modo till HV.
Toni Rajala kom från AHL.
Chris Campoli från Schweiz.
Så jag tycker nog Fredrik Stillman utifrån samma tuffa förutsättningar som råder idag agerade rätt bra då. Och Hult, ja, han agerar bevisligen inte alls.
Sen agerar väl Hult i enighet med vad styrelsen ger honom för direktiv från styrelsen. Kanske var styrelsen med “frikostig” när Stille var SC…? Nu låter det som Hult fått pengar för att värva, och om man inte agerar på det är det förstår ett stort misslyckande av firma Hult/Davidsson
Vet inte om det var Quilla som skrev. Men fattade det som att Hult valt att lägga krutet på truppen inför säsongen. Vilket förklarar varför han inte agerar midseason. Inte bara nu utan även sett till tidigare säsonger.
Men ja, nu säger ju styrelsen att det SKA värvas. Och då måste man ju utgå från att Hult har fått de resurser som behövs för att stärka truppen…
Att lägga krutet på truppen inför säsongen gör ju ekonomin mycket mer planeringsbar så det är nog nått som styrelsen gillar. Jag känner väl spontant att man bör ha ekonomiskt utrymme i pluskan för att ta in 1-2 spelare till minst även om det inte är kris och det är antingen för att ersätta skador (som alltid kommer) eller breda/spetsa inför en kamp om guldet.
Det finns ju inget som hindrar Hult från att ha kvar X antal kronor av det styrelsen ger han inför säsongen. Men det är väl en fråga om filosofi. Så länge allt funkar tror jag Hults tänk är bättre men när det skiter sig och man redan bränt alla kulor så blir det jäkligt svårt att korrigera det.
Exakt så!
Sten-Åke har slagit sig för bröstet att HV71 ska värva sig ut krisen och medel är tillsatta till sporten för detta ändamål.
Så Hult vart är spetsen? 1 värvning räcker inte.
Donovan i normalt slag är en jätteförstärkning till vår direkt svaga backuppsättning.
Jag tror den värvningen kommer betyda mycket för vårt defensiva spel och i uppspelsfasen.
Donovan har ett riktigt bra spelsinne vilket många backar i vårt lag saknar.
Dock några frågetecken för att han eventuellt inte är i matchform?
Positivt att han kört på is och dessutom med både J-lag samt med skridsko coach.
Känns väldigt mycket mera seriöst en hur Stoa skött sin sommarträning.
Fast det klar enligt Stoas agent så sprang ju Ryan 11 km varje dag och kunde gå in direkt och producera i Shl
Man måste väl för fan ha en krigskassa i dagens hockey precis som när det gäller aktiehandel
Det är sen gammalt känner jag!
Ett truppbygge är ett levande dokument som kontinuerligt behöver ses över under hela säsongen.
Sent är det såklart som jag vart inne på och som Quila bekräftade att Hult bygger så dyrt så därav inte mycket action en vanlig midseason. Bortsett 16/17 när styrelsen tillsatt resurser då vi hade chans på guld. In kom Lehtonen så det var väl investerade pengar minst sagt.
Lehtonen måste vara en av de bästa backarna som någonsin satt sin fot i Kinnarps.
Helt riktigt Lejacques. Stillman hade ett annat tänk än Hult och så även stora delar av styrelsen bakom Stille kontra nuvarande styrelse. Man är mer försiktig med pengarna nu. Samtidigt så har Hult som mål att alltid jobba med gruppen som är från start. Helst ska truppen vara spikad och klar i augusti, medan Stillman gärna sparade lite på kontot för att se vad som behövde kompletteras med under säsongens gång. Två helt olika strategier.
Olausson lånas ut betyder antingen fredagskaramell imorgon, eller helt enkelt som så att Törngren är i fullt slag direkt. Har inte hört att någon ska presenteras imorgon, men med de krokar de haft ute så förstår jag inte varför man inte slutför, så fullt sannolikt att en värvning presenteras imorgon. Håller öron och ögon öppna och återkommer