Damerna har spelat upp sig rejält på slutet och hade man spelat som, man gör nu i början av serien hade man inte varit ett kvallag. Hoppas amn får bygga vidare på detta nästa säsong och även lyfta in några spetsspelare. Då kan det lyfta rejält i tabellen.
Absolut har de spelat upp sig men man får även ha lite hänsyn till vilka de mött. De fem senaste omgångarna har bestått av fyra matcher mot Linköping, dvs det andra kvallaget, samt en match mot Färjestad som länge låg på kvalplats/slutade precis ovanför kvalstrecket. Dock starkt att vinna dessa matcher. Innan dess så var det 17 förluster på 18 matcher. Även om de var med i matcherna lite bättre på slutet.
Man bör kunna kvala sig kvar men faktum kvarstår att den mögliga tråden som genomsyrar föreningen även påverkar damerna.
Helt enig. Man möter näst sämsta lag 4 gånger de sista 5 matcherna. Lustigt spelschema. Det som dock ger lite hopp om en fortsättning i SDHL är att de lagen som kommer underifrån inte brukar vara jättestarka. Dock har ett SDHL-lag bytts ut de senaste 3 åren (vad jag vill minnas iaf), men då mot lag som ”satsat”. Jag känner inte till om det finns ett sånt lag underifrån i år. Men gör det det så kan det bli tufft för HV att hålla sig kvar. För även om man spelat upp sig lite, så finns det betydande utvecklingspotential i spelet. Om man säger så.
Det är klart för final i den underliggande serien där Leksand möter Rögle i bäst av tre. Båda lagen känns som att dom åtminstone satsat lite grand. Leksand åkte ju ur SDHL efter förra säsongen.
HV får möta segraren i finalen.
Jag vet att Rögle satsar relativt kraftigt (dock ej på den nivån av satsningar som t.ex Frölunda och Djurgården stod för) , och ger sitt lag väldigt bra förutsättningar. Ganska stort intresse här i Ängelholm, för att vara damhockey dvs. Dock så har jag faktiskt svårt att se att det ska räcka mot HV71. Gapet är för stort mellan serierna.