Tråden om: HV71! (del 1)

Precis. Dammar av ett gammalt uttryck som jag alltid brukar använda i slutet av februari, början av mars.

Allt kan INTE hända i ett slutspel.

Hamnar du utanför topp 4 är du mer eller mindre körd. Senast ett lag som var sämre placerad än fyra vann SM-guld var 1999 (Brynäs). Då avgjordes finalspelet dessutom i bäst av fem. Under de 17 år som följt är det bara Färjestad 13/14 som är det finallag som inte hamnat topp 4.

Så, ja. Nog är det viktigt att HV positionerar sig inför slutspelet.

Vi kan ju damma av ännu en klyscha. " Man måste kunna slå alla lag för att vinna guld". Nä faktiskt inte, det räcker med att slå tre lag och då är det väl bra att ge sig själv så bra förutsättningar som möjligt. Dvs att fixa en så bra slutplacering som möjligt och typ få möta LHF i kvarten. Ovanstående klyscha får jag höra från fotbollsfrälsta kollegor i tid och otid som tycker att grundserien i SHL är helt ointressant. För många matcher bla bla bla. Lägg ner EHT och kör 62 matcher i SHL säger jag.

För att förtydliga, de menar alltså att det är skit samma om man slutar etta eller tia.

Ser gärna att HV går in och vinner tabellen så man får möta Färjestad eller Luleå.
Kommer man två så får man med stor sannolikhet möta Malmö och det önskar jag inget lag med den målvakten. usch får Fasth vibbar speciellt när HV redan har svårt många matcher att göra mål på alla chanser.

3:a så möter man SAIK om de inte avancerar vilket vore ett okej motstånd som jag tror vi tar nu, tredje gången gillt.

Brynäs Växjö Frölunda LHC vill jag inte möta i kvarten.

Sen finns ett annat scenario ifall Malmö lyckas ta sig förbi SAIK så kan vi få SAIK om vi kommer 2:a.

Men drömscenariot är att komma 1:a så vi får möta Färjestad eller Luleå. Då ska det mycket till om vi inte tar oss förbi kvartsfinalspöket.

5 matcher kvar att spela om varav 10 poäng är godkänt. Jag tror vi tar 14 om vi vinner mot Brynäs och då lever hoppet om att klättra förbi Växjö.

Power Play, ett studioprogram om SHL, handlade i dag om HV71 och den nya boken om Liv. Ett för övrigt väldig sevärt program gjort av Hockeysverige och Svenska fans som kommer ut varje tisdag.

Håll till godo:
youtube.com/watch?v=lwr87aoDUzA

Fan vad han vet allt om HV den där MRrövhök. Börjar bli ruskigt trött på hann nu.
Lias har uttryckt flera gånger att han vill spela på annat håll för att inte förknippas med farsan och nu gör han ändå tvärtemot.
Almqvist agent går ut i media och beter sig väldigt märkligt. Törngren ryktas till Färjestad.

Vad är det för JÄVLA BAJSERI som det hålls på med egentligen lagom till slutspelet när HV ser som bäst ut och verkligen har chansen att gå för det. Luktar skit om detta rent ut sagt.

Varför vill så många talangfulla spelare som mestadels fått förtroende och bra utvecklingen hos HV dra vidare till andra lag NU? NU när HV äntligen lyckas bygga upp nåt stort som kommer ta oss långt. Jag hade då inte velat spela i nåt annat lag om jag vore någon av dessa spelare. Möjligtvis kan jag förstå Törngren då han kanske inte får den speltid han önskar, Det är väldigt synd då han är en framtida SHL-spelare med god potential. Vore jag Almqvist skulle jag ta ett sämre kontrakt ett år för att bevisa mig och sedan få bättre lön nästa år för att slippa åka land och rike runt.

Varför skulle Lias helt plötsligt vilja chansa bort sin utveckling och sin nya superkedja för Frölunda? där har han all tid i världen på sig att spela om han inte slår sig in i NHL. Eller handlar det kanske om att han tror att han kommer spela i NHL många år framöver och därför vill göra i alla fall 1 säsong i Frölunda innan?

Vad blir nästa bajsrykte som förstör den goda stämningen vi haft hela säsongen och framförallt på slutet när HV växlat upp. Hela glädjen inför slutspelet som bortblåst med dessa skitrykten. Inte alls samma entusiasm som tidigare att följa laget.

jp.se/article/hv-kan-na-fram … tt-system/
Tummen upp!

Patrik Carnbäck. Där har ni personen som verkar ligga bakom utspelen med adam och lias.

Han tycker säkert han gör precis som han ska vad gäller sina åtaganden som agent, dvs att sprida skit och förvirring inför kommande kontraktsförhandlingar. Han, som äcklig frölunda-kille, bryr sig nog inte heller särskilt mkt om att vårda relationen till HV vad gäller den ryktesspridning som kan påverka laget inför det slutspel som hans äckligs fotsvetsslag är del i. Nu vet jag inte hur mycket rykten det frodas kring folket i frölundas organisation, men just nu verkar det handla väldigt mkt om HV-lirare. Jag kan inte minnas att så mkt skit flygit i luften inför tidigare slutspel?

Hur som helst, tillfällighet eller fulspel… svårt att veta, men det luktar bajs.

Konspirationsteori:

Varför känns det som att det är (för det är det!) en jäkla massa rykten som börjat spridas om att våra spelare förhandlar med andra klubbar just innan slutspel och när HV71 går som tåget?

Antingen är det komplott mot HV eller så är det väldigt dåligt/osmidigt arbete av J&J…

det finns utrymme i universum för fler scenarior än de två du listar, det fattar du hoppas jag :wink:

Det går bra för Hv71 i år.
Då är Aftonbladet, Expressen och övriga aktörer mera intresserade av att luska fram saker. samma sak om det hade gått piss då är man intressant för media även då… Kolla tex Fbk som ligger i mitten. media bryr sig absolut ingenting.
Media gör sitt jobb precis som agenterna gör. Skillnaden är att nu drabbar det Hv då blir man mera påverkad och irriterade på det eftersom hv faktiskt har en chans i år och man vill inte att det som står i media ska påverka spelare och klubben.

Inte bara hv. Idag kom rykte om kanske Växjös bästa back redan är klara för KHL. I Frölunda är deras bästa back redan bort, så det är inte bara hv.

Nån med Plus Sportbladet som vill lägga ut vad som skrivs om Hv?

Har skrivits en hel del om att några av våra yngre och även äldre spelare kan vara på väg bort till andra SHL klubbar
Känns inte som det är något nytt , HV har ju presterat bra denna vinter , hur bra får vi se snart :slight_smile:
Och några av dem yngsta har fått en oerhört bra utveckling, och har dem då utgående kontrakt så naturligtvis så visar anda klubbar sitt intresse , Att tex Frölunda är intresserade av Lias känns ju föga förvånande , Kommer snart säkert upp att tex Rögle är sugna på att få hem Brithen osv

Tycker att Johan och Johan har gjort ett mycket bra jobb med årets trupp och jag hoppas och tror att dem lyckas på samma sätt i fortsättningen
Vore ju riktigt kul om dem lyckades behålla dem unga såsom : Söderström, Pilut, Borgman, 2x Brännström, Sandberg, Lias, Erik A, Stenlund, Bengtsson, Thörngren, med alla dessa skulle ju HV ha en oerhörd stark grund, och dessutom fortfarande utvecklings bara !
Jo jag vet att vissa av dessa nyss nämnda har kontrakt, men önskar flera :slight_smile:
Bara att hoppas att sportchefer och coacherna lyckas bra med den uppgiften
Är ju inte så lätt att få behålla Thörngren om han inte får vara ombytt , tycker att det är synd då han verkligen har gjort det bra denna säsongen , och tittar vi på speltid kontra poäng så är det ju lysande och även ± är ju bra, Men det är kanske så att han redan bestämt sej för att lämna :frowning:

Vem älskar att ta av sig till bar överkropp, vem är snålast och vem är lagets snapchat-kung?
Här ger Fredrik Pettersson-Wentzel och Andreas Borgman oss en inblick i HV71:s omklädningsrum – och de avslöjar en hel del om sina lagkamrater.

[size=200]Jag tog bort detta material då det strider mot denna webplats regler:
8.1 Bryt inte mot upphovsrättslagen
Givetvis är det inte tillåtet att bryta mot upphovsrättslagen genom att utan tillstånd från upphovsrättsinnehavaren lägga upp skyddat material på <www.hv71fans.se>.

-Diabolics[/size]

TACK!

jp.se/article/de-borde-lamna-hv71/
Intressant podd. Man går igenom status på kontrakt och vilka man tror lämnar och vilka man vill förlänga med.
Tex att man inte tycker att Abbot håller Shl klass för närvarande m.m.m

Förläng nu, snälla! Han och Persson gör ett guldvärt arbete i HV.

8 av de första 16 platserna i +/- ligan ockuperas av HV-lirare. :open_mouth:

många äckliga lökars-spelare där oxå, bara tre som inte kommer från dessa två lag på de översta 16 platserna.

Dessutom så kommer första frölundait på 24e plats i mål-ligan, slagen av 4 HV-lirare.
Det omvända gäller poängligan där första HV-legend är på 21a plats, slagen av tre frölundaiter.

Skellefteå, lhc, Brunäs å lökars har alla mer utpräglade poänggörare långt upp i listorna.

Således drar jag slutsatsen att HV och frölunda har större bredd.

Det som skrämmer mest dock, av all statistik detta år, som får mr Ward borta i nordamerika att svälja tuggtobaken:

EN!!! Hv-lirare på topp 50 i utvisningsligan… Önnerud på plats 40. :open_mouth:

Verkar fan som att femmorna börjar sitta på allvar nu när det verkligen börjar gälla!
Enda tråkiga är väl att Christensen inte verkar hitta riktigt rätt lekkompisar men tror att det kommer bli ketchupeffekt i slutspelet!