Tråden om: HV71! (del 1)

Nån som vet när de kommer att spela med retrotröjorna?

Så har det varit i några säsonger nu, tyvärr.

Inte tänkt på det för ens nu. Finns den en uttalad anledning eller?

Tidigare så har Jnytt lagt upp dem i samband med deras matchartiklar i alla fall. Men jag har inte sett dem där nu heller.

Den senaste finns iaf här:

jnytt.se/hv71-vann-i-davidssons-festkvall

Så jävla snyggt med gula tröjor.

Gillar dess gula tröjjor, Tycker man kunde haft dom istället på bortaplan än dom man har nu som lätt kan påminna lite om andra lags tröjor. Hade ju varit ascoolt att komma ut helgula bara :slight_smile:

Tröjorna från igår var inte helt fula heller, På nära avstånd var dom riktigt snygga men lite längre ifrån så ser man liksom inte det snygga längre så hellre gula då.

Nån som budat på någon tröja ännu? Tedenbys ser inte ut att bli billig. :slight_smile:
En annan sak som är lite spännande är att Kevin Fialas använda matchtröja annonseras ut också. Hmm använda? När då?
Kan vara ett dolt tecken på att han kommit överens om att komma tillbaka. Använd är ju matchanvänd på nåt sätt.

tradera.com/search?q=HV71%20 … tr%C3%B6ja

Äntligen!
Jag har tjatat om dessa GULA tröjor i 15 år. Blev helt knäckt när de bytte till de trista vita tröjorna för
några år sedan.
Självklart ska den GULA tröjan tillbaka på bortaplan. Gärna gula hjälmar också.
Det här betyder att jag åker 60 mil för att se Hv71 nästa lördag.
Förutsätter då att man kan köpa de gula tröjorna i shopen under dagen.

Jag tror de bara auktioneras, men det är definitvt värt att buda hem en, det ska jag göra och då bryr jag mig inte om vilken spelare det blir :smiley:

Konkurrensen bland forwards i HV är just nu skrämmande med Fialas återkomst! Svårt att veta hur AJ och övriga tänker men det finns säkerligen en plan.

Svårt att komponera kedjor, många frågor… Splittras Brithén/Christensen/Tedenby? Går Jämtin center? Vem lånas ut?

[b]Laine - Christensen - Tedenby
Fiala - Brithén - Carlsson
Jämtin - Holzapfel - Ridderwall
Sandberg - Bengtsson/Nilson - Törngren
Melin

(Strandberg/Andersson)[/b]

Som sagt, otroligt svårt men ovan skulle vara intressanta formationer enligt mig. Nilson började bra innan skadan men Bengtsson har verkligen kommit in bra i kedjan med sina yngre vingar. Brithén funkar bra med Chrisensen men väljer att splittra för att kunna skapa ett ytterligare vasst vapen (2:kedjan). Tufft att ha Melin som extra eftersom jag tycker han är pågång men ser ändå att han borde kunna komma in i PP och där det inte funkar för dagen. Sen ska man komma ihåg att det är sällan att samtliga spelare är tillgängliga samtidigt, om ens nångång.

Skapligt djup, minst sagt.

Man kan ju också sätta Fiala och Christensen i samma kedja med tanke på hur bra de fungerade förra säsongen.

Ja, håller med. Varfør inte Fiala- Christensen - Teden? Eller helt enkelt succekedjan från førra året med Britta istællet før Teden?

Skulla vara mumma med en andrakedja bestående av Tedenby, Laine tillsammans med någon center (Holza? Håller rent bakåt nær våra stjærnor skapar lægen framåt)

Leksand borta nästa match då. Blir HV71 första laget som Leksand tar poäng mot? Skulle inte förvåna mig ett jävla dugg. Så typiskt att vi ska möta dom borta just nu när alla andra har spöat dom. Med våran bortassvit så är det ju som gjort för Leksands föra poäng. Hoppas verkligen Tedenby och Fiala är med den matchen annars blir det nog lurigt.

Nope, de vann mot Örebro så det är lugnt.
Spelar man som man gjorde idag mot Luleå så har jag svårt att se Leksand kunna hota.

Vad hände med denna tråden?

dekman rensade bort lite inlägg.

Måste få avreagera mig lite här.
Inför säsongen så kunde jag svära på att runt omgång 10 så kommer LHC ha minst 1 spelare i topp 3 i poängligan.
Sa t.o.m. till en kompis att de förmodligen kommer ha en spelare i topp i poängligan samt en i mål ligan innan 10 matcher var spelade. Hur ligger de till med de påståendet? Jo de ligger etta och tvåa i poängligan och etta i målligan.
Likadant var de ju förra säsongen, de vann båda mål och poängligan. Hur fasiken lyckas de?? Varför kan inte HV ha dessa spelare??

Vi hade ju några år där Davidsson, Thörnberg och Voutilainen var högt uppe där. Men det är allt.
LHC har haft:
Mårtensson - Weinhandl
Hlinka - Hlavac
Arlbrandt - Hjalmarsson
Kolarik - Taffe (Micflikier)

Varför kan inte HV har sådana poängsprutare??

Bara för att man har poängsprutor i laget innebär inte framgång. LHC har tre spelare på topp-fem i poängligan just nu men ändå ligger man bara femma.
Förra året så hade man ju både Arlbrandt, Hjalrmarsson och Kolarik på top-fem, ändå kom man bara på nionde plats.
Luleå gick till final men hade bara en spelare i topp-fem, resten var inte ens topp 25.

Stirra dig inte blind på poängligan, den säger inte så mycket som du tror.

Det är ju antingen det eller så har man djup i laget. Det sistnämnda brukar oftast vara mer framgångsrikt, hellre en lagmaskin än enstaka stjärnor.

Med 149 sidor med inlägg och flera tusen inlägg så tog jag det enhälliga beslutet att rensa äldre inlägg och bara bevara senaste veckorna, för att försöka optimera sajten lite och få mindre data i databasen. Det var inget lätt beslut att ta, men jag tror att få backar och läser inlägg som är flera månader eller t.o.m flera år gamla.