Tråden om: HV71 (-2)

Har inte mycket koll på våra utlånade spelare men såg att Johan Johnsson var inblandad i Moras alla tre(1+2) mål under ordinarie tid i kväll.

Det mesta håller jag med om. Kan dock inte påstå att Strandberg har tagit för sig något, han är ju den som enskilt drabbats mest av konkurrensen. Verkar inte vara bra nog tyvärr då Bengtsson-Sandberg-Törngren alla ha varit bättre.

Intressant att kolla tabellen. Efter en femtedel spelad av serien ligger HV före två av guldfavoriterna (VLH o FBK). Vi har gjort fjärde mest mål framåt och släppt in tredje minst mål. Jag tycker försvaret verkar vara rätt ok ändå.

Såg någon match på sistonde och tyckte faktiskt Strandberg såg pigg ut, men ja, han drabbas nog värst av denna konkurrensen :confused: Ett utlån skulle nog kunna göra honom gott.

Visst har lägstanivån blivit bättre, men skillnaden mellan hemma- och bortaplan är i dagsläget enorm. Dock så är det positivt att kunna vinna matcher som den mot FBK, det har vi inte kunnat göra på länge.

Är de öppet i kinnarps så man kan glo på träningen idag? Isåfall… huvudingången?

Jag ska inte ta ut något i förskott men nu börjar det kännas riktigt bra :slight_smile: HV71 visar styrka även när man har mindre svackor där man inte spelar på topp så trycker man dit puckarna och vinner matcherna som man förlorade förra säsongen. Det är precis det ett guldlag gör :slight_smile:

Tycker dessutom att SAIK inte alls känns lika starka i år, fick stryk av Färjestad som kanske vänder sin trend nu med hattrick av Gulas. Om 2 matcher så ligger vi i topp. FORZA HV71.

Kollade träningen idag o hv hade riktigt bra tempo.
Pettan kör för fullt o verkar redo för spel. Får väl chansen nu när Campoli är borta kan jag tro.
Saknades gjorde purre carlsson, J.williamsson, Campoli, Simon Karlsson och Andreas Johansson.

Någon som har en vettig kommentar på hur väl detta kan stämma?
expressen.se/sport/hockey/sh … ner-i-shl/

Just Viktor Mårtensson, Alexander Johansson och Johan Forsbergs stämmer nog väldigt väl då de blivid dömda av disciplinnämnden och böterna man får är beroende på vad man tjänar. Tollefsen vill jag även minnas har sagt i en intervju exakt vad han har i månaden.
Sedan antar jag att de utgår från vad man skattat för i inkomsten för de övriga, men man kan väl lägga undan pengar till pension som inte syns allt för mycket tror jag. Men just där är jag mer osäker, är inte så insatt i hur ekonomi fungerar för företag.

Var på matchen idag mot Leksand och hade förmånen att i VIP-rummet lyssna på Johan Hult innan matchen där han berättade att en back är på väg men det stressas inte utan de väntar på “rätt” kille med rätt egenskaper. Williamsson verkar ha en daytoday skada. Kanske info som redan är ute men ville ändå dela med mig.

Fortfarande inte ett enda backmål på 13 matcher. Vi spelar förvisso bara med en back ibland i pp vilket kan var en del av förklaringen.

Backarna skjuter nästan aldrig och när de skjuter så antingen träffar första gubben eller så lägger de den i sarg utanför!

Jag vet att det bara är tidigt på säsongen och precis som man inte ska såga ett lag tidigt så ska man heller inte hylla det för tidigt heller. Men det är mycket som gör en glad nu när det gäller HV och som känns igen från guldåren. Nu kommer man säkerligen precis som alla lag alla år få nån liten svacka även i år, men jag årets upplaga har det DÄR, det lilla extra. Underbart så här långt. Vilket också statistiken visar. Just nu så leder man:

  • tabellen
  • BP-statistiken
  • PP-statistiken
  • Målvaktsligan
  • plus/minus-statistiken

Inte illa pinkat av ett lag som “experterna” tror ska hamna på play-in-plats. Som sagt, långt kvar - men en bra start minst sagt.
Vid samma period förra året så låg man tvärsist med 11 poäng, fem poäng upp till säker mark. Vilket är bara en poäng mer än superkrislaget Leksand har nu.

Och man har nu bara två poäng mindre än vad superduperfantastiskanästanNHLlaget SAIK hade vid samma tid förra året - men med fler gjorda och färre insläppta mål än de hade då.

För att citera vad vår kapten sa häromveckan: “om vi spelar på topp så finns det inget lag i ligan som kan slå oss”.

Och framförallt är vi inte i närheten av att leda utvisningsligan!

Håller på med en video till denna säsongen. Kommer att vara efter den dag vi spelar vår sista match för säsongen, och kommer att innehålla våra 10 snyggaste mål. Har laddat upp en liten bit på youtube där ni kan se hur det kommer att se ut innan varje mål. Kommer med stor sannolikhet att byta låt och även göra ett litet intro i början, men det får komma senare. :slight_smile: Tar gärna emot feedback på den lilla del ni fick se.

youtube.com/watch?v=nmj9WMPecfc

Grymt. Snyggt och enkelt med en ganska passande låt.

Som sagt det är väldigt glädjande alla dessa parametrar. Något jag är nyfiken på är att antalet täckta skott per match i snitt i år kontra förra året. Viljan att offra sig för laget är som natt och dag kontra senaste säsongerna.

Hur är det med den sk. hymnen? Kör de den fortfarande? Har inte hört den på TV sen premiärmatchen.

Den verkar vara borttagen då de blev fiasko första matchen så var de nog lika bra. Den har inte spelats på ngn mer hemmamatch iaf.

Snyggt och kul :slight_smile:

Det känns så jävla underbart att vara supporter i medgång :smiley:
förra säsongen så krävdes det 26 omgångar för att komma upp i samma 32 poäng som vi står på i dag :slight_smile: