Tråden om: HV71 (-2)

Du kan tex som familj (4 personer) titta på HV71 live i Garden på onsdag för ynkliga 297 kr…Det är rätt ok skulle jag säga och rejäl skillnad mot priset du nämner!

Och nu har vi 4 sponsrade biljetter till oss här på forumet, med en önskan om att se till att de används varje match. Så nu kan man inte ens gnälla om att det kostar pengar. Förvisso räcker ju inte de biljetterna till alla, varje match, men alla som vill nyttja dem får höra av sig i den för ändamålet kommande tråden.

Vaknade upp med en skön känsla i kroppen idag. Matchdag. Lite en sån känsla man kände på julaftons morgon som liten grabb.

Inledde tidiga morgonen med att flaskmata lille sonen och lyssna på Nichlas Torp i HV-podden och jag slogs av att wow - känslan Torp ger mig när han pratar om sitt älskade HV71, får mig att återuppleva känslorna jag kände när jag växte upp.

Jag läste allt jag kom över och såg HV-spelarna som någon slags gudar. Jag minns en gång när jag såg Stefan Liv i en inredningsaffär på A6… jag blev helt kall, inte visste jag att min stora idol även han gick runt och kollade på gardiner och lampor.

Det jag vill komma till är att känslan Torp ger mig, utifrån det han säger i HV-podden, är ett återuppväckt HV-intresse. Jag har följt HV under alla år (även det tuffa 10-talet), men inte riktigt med samma passion som jag anser mig känna just nu. Samma passion som jag ska göra allt för att även min son ska känna för HV.

Torp rev sitt SHL-kontrakt för att spela med HV, Ytterell likaså… fasen, spelarna vill spela i vårt älskade HV och jag älskar att de vill det.

Jag tror på HV denna säsongen, inte bara för att man på pappret har den överlägset bästa truppen, utan också för att spelarna i laget VILL vara här och enligt vad jag läst mig tillär stämningen i truppen bra, träningarna flera nivåer högre än förra säsongen och kravställnigen på varandra betydligt mycket bättre än i fjol.

Fan, släpp pucken nu domarn - resan tillbaka till SHL börjar ikväll! :mrgreen:

En bra genomgång hur svårt det är nuförtiden att studsa tillbaka direkt:

hockeysverige.se/2021/09/24/shl … garna-i-ha

Statistiken talar emot.

Betalartikel så jag har inte läst hela.

Förutsättningarna har ju förändrats, tidigare så kunde ett lag eventuellt gå upp, nu så kommer ett lag att gå upp.
Det är fortfarande en matchserie som avgör men utkomsten av den är ju förändrad.
Jag säger inte att det blir lättare för den sakens skull bara att det är en skillnad.

De flesta som åkt ut har inte heller haft lika mycket resurser som HV har. Det finns en del lag som satsat hårt och statistiken ser ju inte allt för ljus ut där heller, men det är ändå ett ganska fåtal lag som gjort en sån här stor satsning. Att jämföra med när Rögle åkt jojo eller Karlskrona åkt ut är heller inte intressant då deras satsningar inte är jämförbara med den HV gör nu. Det finns en hel del parametrar i den där statistiken som inte är helt oviktiga.

Helt klart en väsentlig skillnad, vi behöver inte stå inför situationen när ett vinnande offensivt lag som vunnit HA får möte en grisigt och snålspelande jumbo från SHL, som i många fall har ägnat de sista två-tre veckorna åt att förbereda sig för att vinna just den drabbningen. Jag tänker att tipsen på vem som vinner HA är rimliga…

HV71 1,98
Björklöven 10,00
BIK Karlskoga 11,00
Västerås 14,00
AIK 15,00
Mora 16,00
MoDo 16,00
Södertälje 28,00
Västervik 65,00
Almtuna 120,00
Tingsryd 130,00
Vita Hästen 130,00
Kristianstad 160,00
Troja Ljungby 200,00

Gäller bara att övervinna rädslan över att förra säsongens inställning/coachning blir kvar och vi misslyckas.

Finns det någon som skulle kunna lägga upp en sammanställning av poängskörden/spelare på föräsässongen? Kunde va lite intressant att se vilka spelare som sticker ut.

My bad! Läste någonstans att man inte skulle sänka priserna. Men då stämde inte det.

Fixa era biljetter nu förfan, det får inte bli annat än slutsålt.

Garden ska gunga. Köp dina biljetter nu!

secure.tickster.com/sv/ee0ect8g … electevent

Endast 4000 biljetter sålda. Hur många blir det tror ni?

5238

tror inte vi kommer se fulla läktare förren efter jul om hv spelar bra och är i toppen. Annars kommer vi nog ha en dalande kurva över året, mycket står på spel iår. Uppfyller man inte de krav och förväntningar man har kommer inte “vardags” supportrarna dyka upp, vi är inget topplag i SHL längre utan mer ett topplag i allsvenskan och de drar inte lka mycket och därmed stannar de inte lika inbitna fansen hemma o ser kanske som bäst matchen från tv. Men går laget bra och man har en bra chans att gå upp kommer dessa komma kanske efter jul

5200 nu, det kan nog bli närmare 6000 på onsdag. Med lite hjälp av oss om vi sprider budskapet i sociala medier, på jobbet, skolan etc. Det är vi som skapar draget, inte ligan, den suger. Vi behöver göra allt vi kan för att få fart på spelarna. Tror det är viktigare än någonsin. Nu har fören ingen gjort sitt (för lite enligt mig #HultOUT) men nu kan vi bidra. Börjar det bli stämning på läktarna, å det blir lite fräs och förväntningar, då kanske man kan bibehålla publiktrycket. Men det funkar inte om vi surar ihop.

Så, nu ligger infon uppe om hur ni sätter upp er för att nyttja våra säsongsplatser: [url]https://forum.hv71fans.se/t/regler-och-info-om-delning-av-sasongskort/1041/1]

5200 sålda just nu?

Ja

Var läser ni de? :slight_smile:

Mrnorrland skrev det ovan. Jag litar på honom, det finns ingen på forumet som någonsin överdrivit i något ämne… … … :unamused:

Aha, tänkte att de var så många han trodde det skulle säljas