Tråden om: HV71 (-2)

Handlar ju om att Wilander anser det som ett misslyckande om vi inte går upp och då avgår pga att han misslyckats med sitt jobb. Har ju inget att göra med att han isf flyr eller liknande, tvärtom. Han anser då att han misslyckats och någon bättre bör ta över.

Hade våra fem ansvariga haft samma kravbild och självinsikt och ställt sina platser till förfogande efter andra eller tredje misslyckandet så hade vi nog fortfarande spelat i SHL.

Sen är det ju inte helt otroligt att Wilander skulle gå att övertala att stanna kvar även om han väljer att avgå. Tycker det är ganska sunt att han går ut som han gör och visar att det numera finns en kravställning i klubben och att det är slut med “country club”.

Nu tror jag inte att detta kommer att ske då jag tror vi går upp i SHL och Hult och Ekelund snart är borta från klubben.
Proud history, bright future.

Jo men ett väldigt fegt sätt att hantera misslyckandet på och det kan verkligen sätta HV i skiten ytterligare i värsta fall. Det är i det här fallet tvärtemot att ta ansvar enligt mig. Jag tycker att typ allt det andra han har gjort och sagt är bra och vettigt, det för klubben i rätt riktning. Men just den här grejen gillar jag verkligen inte med honom.

Jag håller inte med, jag älskar att han säger så. Och om man drar ner Hv i skiten som tex Agne och sen inte lämnar för man inte vill sätta Hv i skiten??? Sorry men du satte precis Hv i skiten Agne så det lixom inte bli sämre av att du lämnar, tack och hej

Nu hoppas jag innerligt att Hult inte får förlängt igen och att vi har en ny sportchef inför nästa säsong

5700 sålda till festen på fredag. Laget och klubben förtjänar utsålt.
Stötta på plats i Garden. Köp biljetter NU!

secure.tickster.com/sv/ee0ect8g … electevent

Läge att stoppa in #10 framgent, om nu inte folket dyker upp. Såg att det nämndes annorstädes och det är en lysande ide.

Senast HV startade säsongen med fyra raka trepoängare var 09/10. Vi får alltså gå tillbaka 12 år i tiden för att hitta en sådan fin start som vi ser just nu.

Så otroligt viktigt. Det har ju dessvärre smugit sig in nån sanning de senaste åren, både bland fans och i föreningen, att det är viktigast att vara som bäst i slutet av säsongen. Men resultaten nu spelar minst lika mycket roll som i februari. Kolla på Björklöven förra året. De inledde extremt stark vilket gav dem svängrum när de dippade. De landade till sist på en tredjeplats och lyckades senare nå final (där hela laget däckades i covid).

Kan HV fortsätta på det inslagna spåret och landa på en förstaplats när vi summerar det här året så innebär det att man kan träna helt annorlunda inför slutspelet, göra smarta justeringar i truppen, vila spelare osv osv.

Sen är det klart det finns frågetecken så här inledningsvis. Men visst ser det onekligen lovande ut. De goda mönster vi skapar nu ger oss trygghet och en grund att stå på när det går sämre. Lite som 09/10. HV startade i ett ursinnigt tempo. Vi seglade iväg som storfavoriter. Dippade faktiskt framemot våren, men i egenskap av tabelletta och hemmaplansfördel gick vi in med ett sådant fint självförtroende att vi vann i stort sett varenda övertidsmatch, och på det guld, och det trots att Djurgården var vårens bästa lag (och HV seriens näst sämsta).

Är inte minsta förvånad över det alls kan jag säga.

HV har börjat kanon, men det känns ändå lite som när Juventus spelade i Serie B med Del Piero och Buffon i laget. På något sätt hör HV liksom inte hemma här. Man har allt för överlägsen ekonomi och trupp. Mora är jättenöjde med att plocka in Albin Grewe, HV plockar in en spelare som var given EHT spelare för Finland för bara några säsonger sedan.

Men som sagt det ska ju spelas om det också. Hittills har man undgått varenda fallucka som underskattning och motståndare som spelar årets match mot HV. Så 12/12 hade man inte vågat hoppas på ändå. Man hade varit väldigt nöjd med 10/12 på första 4.

Förvånad över vilket och varför?

Uppdatering av info/regler kring delning/låna säsongskort:

Vi skickar biljetten till den email som ni angett vid registrering av ert konto på hv71fans.se. Vill ni ha det till annan email, eller då det är kort om tid, får ni PM:a oss som sköter administrationen, med relevant email adress, så löser vi det.

Ni som inte var på plats ikväll. Avgå och skärp er, men ni får en ny chans mot ssk.
Återtåget skall upplevas på plats i Garden.

Köp dina biljetter NU!

secure.tickster.com/sv/ee0ect8g … electevent

Det kan ju va så att man inte kan gå just den dagen så avgå själv Kallesgranne… :wink:

Gillar iofs Kallesgrannes nästintill brutala HV-punk style. Gå och lyssna punk eller dö.
Jocke-Punk, grundaren av North Punk Supporters namn - NBS, tillika Klapp och Klangs förgrundsfigur.
sv.wikipedia.org/wiki/North_Bank_Supporters

Dog inför invasionsresan till Göteborg.

2 plus mål i boxplay hittills, mycket starkt!

Tack för den tunga liknelsen, och tack för din lilla nostalgitripp, Sir Ward. Fina fina Jocke-Punk!

Så satans skönt lag detta.
Farten, sättet man jobbar för varandra. Skillsen.
Jag vill ha in Thörna också sen är jag helt nöjd!!!

Kanske under JVM om vi har många som drar dit alternativt vid flertalet skador, annars föredrar jag att skippa honom. Är trots allt till åren.

Juniorverksamheten verkar ha havererat rejält, inte så konstigt kanske med den personen som är GM för tillfället, gissar på att det var därför Bohlin lämnade för Rögle

Det gnisslas en del på twitter i ämnet Ekelund. Allt han styr verkar gå i helt motsatt riktning mot bra. Juniorerna och damerna sköts just nu på en nivå med det vi förväntar oss pågå i föreningar som LHC. Dvs urdåligt. Det är uppenbart att föreningen inte vädrat ur tillräckligt.

Jag ser en “påverkanskampanj” på rysk trollfabrik-nivå för att göra om historien och få Hult till att bli “respektabel”, samtidigt som man fortsatt inte hör ett skit om vad faktiskt våran GM bidrar med, förutom att han basar över det som går dåligt.

Många letar så de får ont i ögonen för att hitta positiva saker att tillskriva Hult. Jag frågar er: om det krävs en sådan aktiv åtgärd för att visa på någons värde, och det inte syns utan den nedlagda kraften, vad säger det då om vederbörande?

HultOUT
EkanOUT

Som jag skrev i damtråden så ställer Frölunda ett damlag på isen redan nästa höst. Redan nu har de ett långsiktighetstänk med Kim Martin Hasson som SC.

Trots att laget inte ens spelat en enda match har de redan passerat oss på långsiktighetsfronten, hade jag varit i Wilander och Lindboms sits hade jag inte suttit stilla nu, för det finns två tjejer i våran trupp som är från Göteborgsområdet som garanterat lär lockas av denna satsning, om inte vi skärper damverksamheten omgående kanske de gör sina sista matcher i HV-tröjan denna säsong