Tråden om HV71

18 gillningar

Freijd och Unander-klass på den @Diabolics

3 gillningar

Det blir att printa ut i A3 och ha på väggen!

2 gillningar

In och rösta!

Sabbar vi spänningen om vi gör en egen omröstning här? Jag röstade på alternativ 1 pga retro. Men 2:an är nog snyggast. Känns dock lite lamt att gå in i en ny säsong med samma tredjeställ. Tredjeställ ska bytas ut varje sässe, om den inte uppgraderas till exempelvis permanent bortaställ. Vilket jag tycker man kunde ha gjort. Vita ställen är rätt trista och har alltid varit sedan man gick över till vitt.

2 gillningar

Kör!

Röstar på 1:an. Fulsnygg retro!

1 gillning

Vilken tredjetröja föredrar ni?

  • Alternativ 1 – Lik gula bortatröjan vi spelade i säsongen 1991/1992
  • Alternativ 2 – Gula tröjan vi spelade i säsongen 2022/2023.
  • Ingen – vill ha tillbaka tjuren!

0 röster

Fredag snart.

9 gillningar

Är det en bakgrund eller kollar du matchen? :slightly_smiling_face:

1 gillning

Det senare… man vill ju få en bra start på helgen… sen är ju brynäs lite i ropet just nu…

2 gillningar

Mailade Wilander idag där jag specifikt var intresserad av hur man arbetar med att ta lärdom av den gångna säsongen, då Brynäs öde igår likaväl kunde varit vi igen!

Man arbetade med det nämnde han, sen kryddade han till det med att gällande spelarvärvningarna, att HV vill ha ”karaktärsskådespelare”, gärna svenskt eller finländskt.

Första gången jag hör det ordet, jag tolkar det som att vi skall ha folk som inte är psykiskt klena? :sweat_smile: hur som helst, gillar starkt den karaktären Anders är och det verkar vara en riktigt bra ordförande för oss nu

2 gillningar

Håller med. Wilander är riktigt bra!

1 gillning

Wilander är mycket bra, Lindbom är också mycket bra.

Skulle Nubben visa sig vara lika bra då tror jag att vi kan räkna in ett guld inom två år.

Mycket hänger på coachstaben nästa säsong då det var där det brast helt denna säsongen.

Nu är det Nubben som satt den även om han inte hade tänkt sig Pelle då han i stort sett var klar för Karlskoga innan firma Wilander / Lindbom plockade över honom från Dalen.

Tror personligen att Nubben hade tänkt att ha kvar Stillman även nästa säsong och då hade vi inte haft plats för Pelle.

Är inte ens säker på att Nubben hade räknat bort Samuelsson till nästa säsong vilket gör mig något tveksam till Nubbens omdöme.

Jag mailade Wilander gällande det vi pratat om i Nubben-tråden, dock utan svar. Sakligt och välformulerat tyckte jag. Borde varit hört en respons. Gällde det här med ev mediepolicy.

1 gillning

Kan väl i och för sig tycka att det är intressant att även Wilander, trots om ni nu gillade det, fortsätter även han svara på fansens frågor om lagbygget och samtidigt undviker min fråga om mediepolicy. Känns som svaret är -nej, det har vi inte, vi kör lite på spontanitet.
Än så länge tycker jag, även om det är bra att de svarar oss, att bör välja vad de svarar i lite större utsträckning. Känns inte helt 100 vad gäller de den professionalitet man förväntar sig från SHL-klubb.

Är ju en stor skillnad på att svara supportrar på vanliga frågor, något som är positivt tycker jag. Stor cred till de flesta inom HV för detta, mycket bra!

Nubben däremot avslöjar ju och bekräftar saker som HV ännu inte gått ut med och bekräftat. Det är ju enligt mig galenskap och oproffsigt de luxe.

Behövs ju ingen policy gällande att man inte får svara en random supportrar i ett mail och avslöja, bekräfta ännu inte officiella nyheter.

Räcker ju med vanligt normalt sunt bondförnuft. Krävs inget skriftligt dokument för sånt.

Sen kan man ha en policy givetvis ändå.

2 gillningar

Inte ens personer som jobbar med kommunikation klarar av att ha sunt förnuft vad gäller kommunikation. Kolla ex på random arbetsplats (med personer som jobbar dagligen med att skicka mail) hur många som använder reply all på mail…

Jag har alltid fått svar när jag mailat Wilander.
Aldrig fått svar från Nubben.

Nu så efter påminnelse kom ett snabbt trevligt svar :slight_smile:

” Hej och sorry för uteblivet svar
Sunt förnuft ska alltid råda
När det gäller läckage till media så är det oftast spelarnas agenter som står för merparten
Från klubbens sida måste man vara restriktiv för att inte driva på spekulationer
Först när avtal är påskrivna går vi ut officiellt
Trevlig helg
Anders Wilander ”

Kan ju tycka att som de flesta företag i paritet med HV71 så bör det likväl finnas en policy.