Tråden om HV71

Å andra sidan är företagen/sponsorerna en viktig del av föreningen.

Någon som kan sammanfatta lite vad de säger om hv71

Du har PM.

1 gillning

Säsongen igång och man får vänta på matcher. Det är lördag för helsike släpp pucken idag!

4 gillningar

Matchen mot Linköping (har inte orkat besöka forumet sen den slutade för jag var så lack efter den)…

Jämfört med första matcher förra säsongen är spelet ljusår bättre.
Men poängmässigt bara 1 poäng mer. Det senare påminner för mycket om förra säsongen för att det ska vara riktigt bekvämt. Skaver extra att det är mot LHC också. Dessutom ett LHC som ärligt talat såg helt klappkasst ut. Finns inga ursäkter för att inte kunna trycka dit dem rejält. 2-2målet är lite deja vu ala Martinsson.

Tveksamt positiv ändå. Men man måste börja vinna och skörda poäng fort som fan.

Efter 10 matcher förra året hade HV 10 poäng och första 3-poängaren kom efter 11 matcher. Jag vill se säsongens första 3-poängare nästa vecka för att känna mig lugn och mer än 10 poäng efter 10 matcher såklart… Vad vill ni se för facit poängmässigt såhär på inledningen av sägsongen för att känna er lugnare?

1 gillning

Inne på samma spår här :smiley:

Vill se 4p kommande två matcherna sen minst 4p på bortamatcherna. Då är men endå med betydligt bättre än senast samt då sjäkvklart bra spel.

Känns sjukt att vi i detta nu är fyra poäng efter LHC. :face_with_peeking_eye:

1 gillning

Sjuk abstinens. Fan att det ska vara så långt mellan matcherna. Låt det vara torsdag idag!!

7 gillningar

Vem tippar på att Lindbom gör årets match på torsdag och har en räddningsprocent på 95+? Känns som att det är upplagt för det…

Skjuter vi 50 skott så lär vi sätta två puckar iaf. Ortio behöver bara se till att inte släppa in mer än ett.

Seger mot Oskarshamn på lördag ett krav annars kris i HV och man lär kämpa om kval iår igen

Vinner vi mot Oskarshamn tycker jag ändå vi startat godkänt. LHC borde vi slagit och FBK är för bra jämfört med HV.

Jaha. Då så. Samma skit i år igen. Hur länge ska det få hålla på? Undermålig prestation. Undermåligt lagbygge. Undermålig lagledning. Undermålig sportslig ledning. Det tar aldrig slut. Det blir aldrig bättre.

Jag förutspår HAS. Förra gången jag gjorde det så var det efter 7 omgångar. I år räckte det med 2.

Uselt.

3 gillningar

förlorar vi är de minikris, förlorar vi borta mot mod säsongen typ körd för sen har vi ju ZAIK, Luleå borta o sen växjö hemma som är 3 givna 0 poängare. 6p mot modo och oskarshamn är ett krav om vi ska hänga med i tabellen annars är vi fast förankrade i botten redan nu

Nästa match är sjukt viktig. Säg HV losar och typ losar alla tre borta. Då är det kris.

2 gillningar

Det är aldrig godkänt att ta under 1,5 poäng på hemmaplan. Inte ens bottenlag kan tänka så. Om det är vad vi kräver och förväntar oss för att nå godkänt. Ja, då kan vi lika gärna ställa in oss på kval.

2 gillningar

Kval kommer det att bli, utan tvekan.

Är bara att inse att HV71 är mil ifrån det HV71 jag växte upp med. Även om man inte va ett topplag ibörjan så fanns det ett kännetecken.
Alla förknippade HV71 med fart, frenesi och elakhet! Allt är som bortblåst! Det finns ingenting av detta längre. Man kommer idag ut med just det man föll för när man började heja på ett hockeylag! Men sen slutar man och börja spela en stillestånde och en försvarshockey som är urdåligt gjort. Man tillåter FBK komma igenom alla zoner med fart och med puckkontroll i offensiv zon. Om man nu ska ställa upp och försöka förvara en ledning så måste man ju låsa egen zon och tvinga motståndarna att dumpa pucken. Men nädå vi fortsätter att tillåta att åka in utan att hålla egen blå vilket gör att motståndarna direkt får momentum och kan skapa långa anfall.

Vi i andra och tredje tvingas dumpa för att motståndet står upp vid egen blå.
När Pelle Mårts va coach var vi extremt bra på att stå upp och tvinga motståndarna dumpa.
Sen dess är vårt försvarsspel katastrofalt!

Sen har man återigen en övertro på spelare som inte levererat på SHL nivå i Tedenby och Forsberg som man tro ska vara spelare som ska leverera i PP. Forsberg va grym i Allsvenskan men SHL är en helt annat nivå. Tedenby får fortsatt förtroende i PP trots att han aldrig varit tillräckligt bra för den spelformen. Hans styrka låg på individuell skicklighet som han inte har kvar. Tappar puck hela tiden.

Svågerpolitiken fortsätter, hade Tedenby inte varit en hemmason så hade han aldrig spelat i HV71 nu. Forsberg har inte levt upp till spelet i 5vs5 alls i SHL.

Montén agerar inte när vi tappar momentum i matchen. Tar en timeout vid 3-5 då matchen är körd! Vafan ger det för signaler!
Nä detta luktar fiasko återigen. Det håller inte med 20min på hemmaplan! Visst att FBK är ett topplag, men vi låter dem ta över matchen för att vi slutar åka skridskor. I tredje skapar vi inte ett skit mer eller mindre utan blir totalt överkörda och nästan förnedrade.
Förr kunde man ändå glädjas åt att spelarna visade känslorn krigade i 60min. Men det finns inte idagens HV71 och har inte gjort på oerhört länge. Vill man tillbaka till toppen så måste man ta in spelare som kommer varje dag och sliter varje sekund man är på isen och krigar för speltid! Nu känns det som man kan lalla runt hur som men ändå är en ”toppspelare”.

Ställ krav och bli obekväma! Hv71 ska inte vara en förening där man kan lalla runt men ändå få speltid! Spelare ska vara beredda på att äta hästskit för klubben! Det va krav och uppoffringar på den tiden och det gjorde ont att möta oss då. Måste få ett slut på att klappa medhårs och tycka synd om sig om det gör lite ont!

4 gillningar