Tråden om HV71

2,33 poäng per match på hemmaplan.

En poäng borta.

Det fortsätter peka åt rätt håll med Lindbom. Över 34 omgångar ska det ge resultat.

20 gillningar

Lejaques, du är min ljusglimt här på forumet i allt du skriver! Glad Lördag! :white_heart::yellow_heart::blue_heart:

2 gillningar

Haha tack. Värmer med tanke på att man stundtals känner sig som en surmört :wink:

8 gillningar

Det som skiljer mot Röglematchen är att vi inte faller ihop vid ett baklängesmål, framsteg!

5 gillningar

Var som att vi var mer ödmjuka idag med några toppspelare borta.

Men i stort tyckte jag det var en jäkligt likartad match som mot Rögle. Även Leksand bjöds på det ena och det andra samtidigt som vi var effektiva framåt.

Känns som att vi hittat nån slags nivå nu där vi lika gärna kan vinna som förlora. Poäng i 5 raka tyder ju på det med. HV tuffar på ändå på något sätt. Det tråkiga är ju att inget annat lag utom IKO verkar falla ur ramen. Men det kommer säkert.

1 gillning

Du ÄR ju en surmört.
Dock en surmört med bra förståelse för hockey OCH hur man driver en organisation.
Surmörtar är underskattade.
Sanningen är inte alla som tål.
Leve surmörtarna!
:wink:

4 gillningar

Du. Jag är en surmört som vissa verkar tycka är bra på att ha åsikter om HV. Skulle jag lägga mina fingrar i blöt och ge mig på att försöka driva HV, ja, då skulle ni alla bli surmörtar på mig :sweat_smile:

Men fina ord. Fler surmörtar åt folket!

3 gillningar

Rediga surmörtar inser sina begränsningar och accepterar livet som surmört.
:wink:

3 gillningar

Tycker de var bra att några ”toppspelare ” eller ja tilltänkta var borta. Detta gör att gruppen sluter ihop , andra får chansen att kliva fram och att de förhoppningsvis ökar press på tex borgy och ap att växla upp om dom vill spela.

1 gillning

Någon som vill dela med sig lite av vad som står i denna artikel ? Angående Niklas Eriksson som ny coach osv ?

3 gillningar

Andreas Davidsson säger också att den kommande huvudcoachen till nästa säsong ska ha mångårigt huvudansvar från ett lag i SHL och som har varit framgångsrik i ligan. Jag ser inget annat än att den personen är Niklas Eriksson.

Tränarjobbet passar Niklas Eriksson bättre än sportchefsjobbet under Stefan Bengtzén i Örebro. HV71 är nog också ett bättre alternativ än Leksand, att försöka bli profet i det som måste betecknas som hans egen hemstad är sällan enkelt.

Ett av de första uppdragen för den nye huvudcoachen måste bli att hitta ett fungerade spelsystem över tid. De kan inte fortsätta att byta varje halvår.

5 gillningar

Tror inte på att Niklas skulle komma hit öht.

Eriksson

Filander

Pennerborn

Någon av dessa borde det bli, tillgängliga skulle de kunna vara. Tror det mycket väl kan vara i den ordningen också.

Annars kanske någon som bryter kontrakt eller liknande. Då blir det svårare att gissa.

Dock är den stora frågan, vem blir ny sportchef?

Kan vi verkligen välja en ny långsiktig headcoach utan att ha en ny sportchef?

Johan Lindbom ska va coach!

6 gillningar

Kanske dags för ny tråd, tränare/ledarstab/sc/kd 24/25?

Kan räknas in i lagbygget 24/25 va? tror en sådan tråd finns

Lindbom uppfyller kriteriet han också. Kanske inte är svårare än så?

Varit huvudansvarig i många år, ganska många i alla fall, och ett SM guld också.

Luring kanske?

Lite tips om North Banks vill byta.

2 gillningar

Blue headbutters :stuck_out_tongue_winking_eye: :rofl:

Vad tror ni överraskningen är? Spelarhyllning eller något annat?

https://www.instagram.com/p/C0Bhm4xoLwI/?igshid=NzBmMjdhZWRiYQ==