Tråden om HV71

Haha det låter ju som att HV som föreningen är ett mentalsjukhus när du skriver sådär

@LuleHF en fråga till dig.
Under Isak Brännströms sista 2 säsonger i Luleå var han i det närmata landslagsklass ?
Spelalade han inte till och med i första linan ?
I HV har han verligen inte rosat marknaden .

Använs han fel hos oss på något sätt tror du ?
Vore intressant med din åsikt. :slight_smile:

1 gillning

Jag tror problemen för Brännström och andra forwards som är bra i andra lag men inte Hv är att om tex en spelare som Lasch eller Elvenäs kommer till Hv så gör vi konditonstest och skridskotest och ser att “ajja bajja, dessa spelare är sega, ush in med Stakkestad istället” medans andra lag ser “OJ jävla vilken backhand macka Elvenäs har, han är lite seg men om vi sätter ihop han med X och Y så lär det bli jävla bra” Vi i Hv använder lixom alla forwards till samma sätt, ALLA ska backchecka, ALLA ska …osv osv osv Elvenäs tex kommer till Hv, får 8 matcher på sig för att han är otränad, men har sen troligen SHL´s bästa passningsspel, men det vill/kan vi inte använda i Hv för han var lite seg på rören ?

2 gillningar

Nu kanske du förstår varför vi HV fans är att likna med mentalsjukhuset i Gökboet efter dom senaste fem åren :joy:

1 gillning

fast han har gjort det mycket bättre denna säsong. Så just nu kanske vi skall vara lite mer försiktiga med att döma ut killen. Han är nu i en omgivning som funkar. Jag tycker folk har varit lite orättvisa mot Isak, ty det är svårt att visa sig bra i en omgivning (labygge) som suger och andas döden.

Tidvattnet lyfter alla båtar. Just nu är isak i ett flod-tillstånd i sin kedja. Andra delar behöver suga åt sig lite gravitation från månen, även de.

6 gillningar

Dåliga arbetsplatser är en hälsofara. HV motsvarar nog en illa skött gruva eller svartbygge, även om själva arbetsskadorna är annorlunda.
Det behövs någon med mage stark nog att svepa en kaffekanna som stått på värmning ett par veckor i Ludvika.

Jo men han fick väll lira lite landslag också under tiden han var hos oss om jag minns rätt.
Sen ska man komma ihåg att Bulan är och har alltid varit kung på att blocka spelare som inte blommat ut från HA och andra SHL lag och verkligen få dom att växa.

Brännström och Engsund är två klockrena exempel

mycket har att göra med systemet Luleå spelar om alla chippar in så behöver man inte heta Andre Petersson eller Linus Omark för att göra poäng, och en sån sak kan ju få spelare som Brännström att växa massor när man helt plötsligt börjar göra poäng och synas.

1 gillning

Något lag jag absolut kan unna en stor framgång så är det faktiskt Luleå
Under coronasäsongen hade man ju högst troligt vunnit om inte slutspelet ställts in och säsongen 21-22 så var man ruskitgt nära .
7e avgörande hemma . Fysatan .
Anra gången Bulan faller i en 7e avgörande final honom unnar jag ett guld .

Imponerd över Luleå som över tid varit konsekventa och även om man kanske inte alltid spelar en särskilt rolig hockey så är det ändå ett spelsätt som gjort er framgångsrika och till en respekterad klubb .

Bra jobbat !

5 gillningar

Intervju med Nylen har man letat efter ersättare en bra tid tillbaka, så detta var ingen nuhet att abbot var påväg att dra

2 gillningar

Dök det upp några namn?

Kronwall föreslog Andreas West . Ass i frölunda.
Tydlligen med bakgrund både som agent, scout och tränare om jag uppfattade korrekt.

Bibic tycker man ska gå på Patrik Hall .

Jag tycker dessa två men även Emil Georgsson känns klart mer intressanta än Thomas Johansson .

1 gillning

Skummt, väldigt konstigt att Anna-Lena var så chockad över beskedet då… :thinking:

1 gillning

Tjomme tycker jag känns helt ointressant faktiskt .
Jobbat med riktigt höga budgetar i Leksand.

3 gillningar

Patrik Hall är väl ändå arkitekten hos Växjö när det kommer till att hitta guldkornen åt Evertsson? Han beröms ju i hockeylabbet för sitt arbete med att hitta rätt spelare vill jag minnas

1 gillning

Jag har varit på systembolaget, löst lördagsgodis till arvtagerskan, kollat på folkrace och kanske tagit en gubbakvart.

Nu behöver jag veta om vi sparkat ut Abbott med röfven före idag eller om jag ska sura vidare?

3 gillningar

ne

intervjuaren sa tjomme o georg men inget sas

Du får fortsätta sura några månader till troligtvis.

1 gillning

K*ken.

1 gillning

Jag tror att hon blev chockad när hon fick beskedet om att Abbott troligen skulle lämna och att han hade en Out. Troligen ganska länge sen nu hon fick beskedet om att detta var på gång.

Vad jag hört var detta en del i att ad rök från styrelsen. Så detta var nog ett påhitt från ad även detta. Skönt att han är borta från föreningen helt och hållet.

Det som är viktigt är att Abbott hittar en center nu. Vem som blir sportchef anser jag att man verkligen ska hitta rätt.
Hall känns ju spännande ju fler folk skriver om hans storhet. Men är han ens sugen att gå till en småländsk rival?

Men jag anser att det måste vara en som är inne i matchen. Tyler Matson tror jag inte på OM han inte redan nu börjar praktikisera hos Abbott och se och lär samt får ta del av hans kontaktnät.

1 gillning