Tråden om HV71

Att Brynäs fakriskt är ett topplag första året medan vi är botten år 3.
Det stör mig.

Verkligeheten ska inte behöva vara såhär jävlig för oss trogna HVfans :frowning:

1 gillning

Att man har luckor är naturligt. Det har alla oavsett vad man jobbar med. Och det är naturligtvis viktigt att man är redo för en så utsatt position. Frågan är var HV ska hitta nästa dock.

För det räcker ju uppenbarligen inte med att man ska kunna jobbet. Man ska ju vilja ha det också. Och vilja fullfölja.

2 gillningar

Då är det viktigt att lösa det asap.

Farligt om man tror att det bara handlar om för dåliga spelare.

Lös problemet genom att våga identifiera grundorsaken.

Vill och vågar man det?

2 gillningar

Som någon skrev tidigare;
Varför fortsätta skriva här?
Vi kanske tror att Gud hör bön, eller ännu värre, att någon därute läser och tar till sig vår frustration och jämmerdal.
Fan tro’t!

Har lite svårt att förstå när jag läser att flera av forumdeltagarna vill låta Cam Abbott vara kvar och lära upp någon!?!
Allvarligt…Han har haft Rögle som arbetsgivare i sin position som SC. ENDAST Rögle.
Visst, blev ett lyft men till slut så åkte han ut med buler o bång…
Visst, han ärvde Nubbens skitlag!
Visst, han skulle inte rusa in o ställa om allt.
Visst, tålamod var ledordet.

Men likt Kapten klänning som lämnade Concordia åt sitt öde så lämnar Abbot HV’s sjunkande skepp…
Och den vill Forumet ska vara utbildare åt nästa SC!?!

Sätt honom i karantän tills hans klausul tickar in och väck med honom!
Finns det ingen heder och karaktär i styrelsen?

För om inte styrelsen inser att de är grundlurade i o m klausulen så väck med dom också!

Okej jag är förbannad, på riktigt, av det vi ser på isen och alla supportrar som stöttar vårt HV i ur o skur är värda bättre!

Klausulen ja, hade inget sagt om den var skriven att gälla hela kontraktstiden. Men gälla i sex (6) månader luktar så mycket bedrägeri som det bara kan göra!!

Eller är det så enkelt att jag o alla andra som skriver här är de mest okunniga som någonsin samlats under ett gemensamt Forum?
Saknar vi helt kunskap o bara en hög gnälliga jävlar när inte godispåsen kommer till oss jämt o ständigt?

Fan tro’t

2 gillningar

Det var då ett jävla gnäll här ikväll där både ledare och spelare kallas för ”idiot” och ”sopor”. Anpassa era inlägg och håll en nivå värdig det här forumet. Annars blir det frånvaro för vissa av er!

13 gillningar

Både Modo Rögle och Leksand har lärt sig spela nu med, så sista platsen here we come

Kapten Ynkrygg om du tänker på Concordia. Kapten Klänning var polischefen som satte sig naken på barns ansikten.

Abbot skaffade en klausul och använde den. Ser inte felet. Han har ju knappast skrivit in den i kontraktet i smyg.

2 gillningar

Rätt, Kapten ynkrygg ska de va.
Anklagar inte Abbott för klausulen utan den/de som släppte igenom den.

Man blir konfunderad om folk här inne har glömt bort att denna säsongen handlar enbart om att överleva?

Jag upplever och tycker följande:

• Det finns en defensiv struktur att luta sig emot, det fanns inte förra säsongen.
  • Man ser att våran trupp inte viker ner sig över 60 minuter, det gjorde man förra året.
  • Vi har en huvudtränare som måste få sätta sin prägel på det, enligt mig är Anton rätt man för jobbet.
  • Massa juniorer som blommat ut och fått förtroendet, det fick man inte förra säsongen.

Inför säsongen så sa någon: ”Att ta ett jobb i HV nu (efter kvalet) är Sveriges tacksammaste jobb”, ändå så spys det galla efter på både tränare och spelare efter varje match som om våran kravbild har skjutit i höjden jämfört med vart vi är.

Det jag blev otroligt förbannad på förra året var att laget vek ned sig och inte brydde sig, det gjorde mig riktigt förbannad, det gör man inte idag.

Poängmässigt, oförändrat läge efter tio omgångar jämfört med föregående säsongerna. Men nu måste denna föreningen våga ta en riktigt och ge det tid!

Skål nu vänner, och andas så laddar vi om batterierna.

26 gillningar

Tack! En enorm jävla guldstjärna på ditt inlägg! :+1:

4 gillningar

Vilka menar du då och hur tycker du själv att det går med ”att överleva”?

3 gillningar

Skall vi titta på vart vi är efter 10 omgångar så ser det ju likadant ut som de senaste säsongerna. En gång gjorde vi the great escape, och den andra kvalade vi och vann.

Jag har faktiskt ingen aning om vart vi kommer hamna i år.

Jag håller med, dock så tycker jag vi har perioder då vi fortfarande viker ner oss i varje match som ofta också kostar oss matchen, vafan gjorde vi under andra perioden idag ? jag hatar att sitta i soffan och VETA att ett kviteringsmål kommer innan det gör det, men har fan kunnat förutspå SAMTLIGA kviteringsmål denna säsongen

3 gillningar

Jag hade förhoppningar om att CA skulle bidra till bra kontinuitet och en riktningsförändring i HV. Därför känns det väldigt surt att han ska lämna. Besviken som många andra.

Men jag undrar varför du vill sätta honom i karantän från och med nu? Är det som nån sorts straff eller markering? På vilket sätt skulle detta gagna HV som förening om vi får ett glapp på gm/sc rollen?

Denna säsongen måste räddas på något sätt så är det bara .
En degradering denns gången utan fallskärmen blir svårare studsa tillbaka direkt .
Och gör man inte det direkt blir man oftast kvar länge i HA .

Får bara inte ske

Vi kan ju vara rörande överens att utan midseasonvärvninnagarna den säsongen hade vi inte slagit Björklöven .

Utan fallskärmen skulle vår budget inte vara så överlägsen närmaste 2-3 konkurrenter .

Hv71 lyfter aldrig. ALDRIG. Cementerade i botten i flera år. Så jävla frustrerade. Nått är riktigt jävla sjukt i hv.

Jag tycker också det finns en hel del att se positivt på. Just nu är jag mest konfunderad över den helt statiska coachningen, varför det ser helt handlingsförlamat ut i båset, match efter match.

Med Kaski och OFM tillbaka tror jag vi kan steppa upp nåt steg i PP också, men när vi ligger under med ett mål måste jakten bli mycket tydligare från spelare och ledare i båset, inte bara släppa poängen i inaktivitetens och hopplöshetens tecken.

3 gillningar

Juniorerna har getts chansen - men framförallt verkligen tagit den. Vågar inte ens tänka på hur det hade kunnat se ut utan våra juniorers succéstart.

3 gillningar

Också sjukt positiv. Spelet ser riktigt bra ut, defensiven är vattentät och offensiven så där sprudlande med mycket kombinationer och fantasi. Speltaktiskt finns det inget att klaga på, det är tydligt hur vår tränarstab, ledda av underbarnet Blomman har satt ett grundspel som alla spelare känner sig trygga med. Som om det inte vore nog så sitter CA och bara tok kör i bakgrunden då han både älskar och är lojal mot HV- skulle inte bli förvånad om han trollar fram en ny Day eller Kero inom kort. Vi har haft en hel del otur de inledande elva omgångarna med dåliga domslut (se hur domarna missade hur Leksand spelade med sex man tex) och lite oturliga felstudsar.
Bäva månde motståndarna när vår riktiga spets, Hansson och WIN kommer tillbaka efter jul. Då kommer vi gå från riktigt bra till grymma! Vi har dessutom sparkapital på läktaren i form av Nyberg! Det enda smolket i glädjebägaren just nu är att Tikka verkar ha blivit skadad, vi har inte råd att tappa en sådan spelskicklig center. Dock känner jag mig trygg ändå då både Lindbäck och Stakkestad är redo att ta nya stora kliv!
I bland tänker jag tillbaka på 2008 och skrattar lite åt mig själv över hur jag kunde tycka att vi var bra då. Denna säsong är verkligen en dröm!
Stort tack till CA, Blomman och spelarna som ger mig förmånen att få uppleva detta! TACK!

4 gillningar

Slösade precis ett par sekunder av mitt liv när jag läste ditt inlägg. Sekunder jag aldrig kommer få tillbaka. Tack!

Ganska låg nivå Esa. Förlöjligande och ganska meningslöst inlägg. Kritisera får man absolut men ditt inlägg är helt tomt på åsikter man kan bemöta. Höj dig.

10 gillningar