Tråden om HV71

Vi tar detta vidare med oss. Rent generellt om någon skribent har synpunkter på andra skribenters sätt att uttrycka sig får man mer än gärna lyfta detta med någon av oss mods, eller direkt med berörd mod. Vi är allt annat än felfria, men likväl sätter vi standarden för vilken nivå detta forum sedermera lägger sig på vilket du har helt rätt i. Det som ofta inte syns är att vi ganska ofta sköter ”repressalier” internt överlag, så vi jobbar lite bakom kulisserna också kan man säga, men som sagt vi tar med oss detta vidare såklart och är tacksamma för feedback! :+1:t2:

3 gillningar

Men va, låt honom raljera, orimligt att tysta ner folks åsikter.

Om nu inte ditt inlägg var menat som en uppmaning i all välmening om att det börjar bli tröttsamt från dig som skribent snarare än tillsägelse i egenskap av moderator. I så fall ber jag om ursäkt.

Nej vi vill självklart inte tysta ner någons åsikter, utan detta var tänkt som allmän info i all välmening bara. Viktigt att vi alla vårdar vårt språk och håller oss inom ramarna vilka ofta kan förstås genom ”bonnförnuft”.

2 gillningar

Har gått och funderat de senaste dagarna och gillar mer och mer tanken att få in en mindre etablerad ersättare till CA som kan jobba parallellt med honom. Har ingen klockren kandidat, men chansen att föra över CA:s tankesätt för vägen framåt är bra mycket större än att plocka in en etablerad SC efter, eller i slutet av säsongen. Utmaningen är att hitta personen med rätt karaktär. Sen behöver personen ha rätt grundkompetens så klart.

Namn som nämnts är Taylor Matson, men det bör ju finnas fler

Låter bra, även om det är bra ni tar det utanför så syns det ju inte för oss andra. Man får ändå tänka att många skriver som de gör just för/delvis för att man inspireras av andra, som ses som förebilder. Tack för svar.

2 gillningar

Titta på hur ofta motståndet kommer in med puck under kontroll. Motståndet står upp vid blå jämfört med oss. Vi backar in och tillåter motståndet gång på gång åka in med puck.
Fattar inte hur varje coach i HV71 inte ser detta.
Under Mårts tid stod vi upp och släppte aldrig linjen. Det är så oerhört viktigt i dagens hockey att försvara egen blå. Att vi inte kommer igenom är ju för att motståndet vet ju om att står vi vid blå så kommer Hv dumpa. Det är sen gammalt. Ta fart genom mittzon och gör lite kroppsfinter eller trampa på och tvinga motståndet öppna upp ytor.

Vi är så sönderlästa så jag kräks. Men det handlar också om fart och vilja. Hur ofta dumpade Johans Davidsson puck? Aldrig!
Hur ofta dumpade Erik Christensen? Åldrig!

Vi har inte farten för att ta oss igenom. Delvis för att vi får puck stillastående! Varför ska alla fem båga ner till egen zon? Man kan väl båga till sig fart i mittzon.

8 gillningar

Klart att det kan samlas i HV71 tråden så flyttar dit och hoppas det är rätt. Håller mig till Davidssons movember-mustasch i hans egen tråd och skippar hans ansvarsområde som tränare. :older_man:

Jag undrar hur Davidsson vill att vårt PP ska se ut? Just nu ser det ut som att vi ställer upp statiskt med en på backposition, två ute på kanterna och så en liten korrigering med två som stökar framför målvakten. Eftersom spelarna står still finns sällan någon lucka att spela igenom så pucken far antingen som en granat in i sargen på motsatt sida eller hamnar i gapet på motspelare.

Håller med, vi låter alltid motståndet åka in med pucken istället för att stå upp vid blå så backar vi in och ger motståndet yta.

1 gillning

Håller helt med om detta. Känns mer värdefullt med en person som kan gå bredvid Chris och lära sig detta året och sen föra vidare. De kan dessutom bolla förlängningar, värvningar och vara helt överrens. Känns mer stirrigt om typ Tjomme kommer in i Maj och ska börja styra och ställa.

Men de enda personer som kan göra detta är oetablerade och arbetar förmodligen inte som sportchef idag. Därav som jag sagt förr så blir det en intern-rekrytering eller möjligen en Taylor Matson typ som har ett uppdrag på annat håll som lätt går att bryta redan nu.

Petrasek, Ullström, Sundh (om han har hälsan) känns alla som vältaliga, någorlunda intelligenta personer som brinner för klubben och går att bygga långsiktigt på.

1 gillning

Jag har en känsla av att David Ullström kommer att ingå i en ny sportslig ledning, inte nödvändigtvis som sportchef men kanske som assisterande.

1 gillning

Avsaknad av skils och dåligt självförtroende ställer till en hel del för den som vill skapa mönster och taktik.
Vem i dagens HV skall bära in pucken i zon med full kontroll?
Och hur ”offensiv” vågar man vara i försvaret när man blir rundad (och blir syndabock) när man står upp på blå. (Egen eller offensiv)

Vilka backar klarar av att vara kreativa med uppspel?
Hur snälla är vi mot de som försöker lära sig?
Tänker mest på Day och Fransson, och hoppas verkligen att inte Sjöholm får för sig något dumt igen. (Min amatörtolkning av varför han gick så dåligt förra säsongen)

Tycker också det är lite överdrivet faktiskt. Växjö kan jag fatta mer dock.

1 gillning

Huvudet på spiken mer eller mindre rakt igenom.

Ja Växjö är förjävla duktiga på att dra ner tempot och vagga in matchen i nått sorts vakum och helt plötsligt är det bara 5 minuter kvar :joy:

1 gillning

Jag landar i att det är läge för en ordnad revolution.

Att man behöver, återigen, rensa i Husqvarna Garden. Om man sätter in en klausul när man anställer GM, så har man omyndigförklarat sig själv. Oavsett om man kom in efter denna situation. Det är så dåligt. Det är kent-norberg-dåligt. Dvs sämst av det som är absolut röv-sämst.

Jag har medelst ölbärs, musik, yoga och självspäkning kommit fram till att jag inte längre ser Abbott som problemet i denna soppa. Det är styrelsen. Det är de som styr och ställer. Jag vill skölja ut alla bebisar med badvattnet, rakt ner i vättern, orenat.

Hur jävla svårt kan det vara att sköta en förening? Jag är själv, som många andra, ideelt engagerad i en breddförening. Det är inte rocket science att styra upp en verksamhet. Det borde det inte vara i en förening som är elitsatsande heller. Vafan lixom? Är de helt inkompetenta? Finns det något som pekar på en enda egenskap som är netto positivt? För allt jag sett hittills är netto svinuselt. Granted, det är inte mycket jag har att arbeta med, i termer av kunskap om vad de gör. Men jag väljer att lägga även det på minuskontot: lex svinusel jävla kommunikation.

Det vi har framför oss är en förening som likt rådjuret framför långtradaren på E4an, inte har en enda jävla kommunicerad ide om hur vi skall ta oss ur detta debacel.

Är jag i hormonell obalans nu, frågar ni er? Jag frågar mig exakt samma sak, men inte fan ändrar det på hur vår förening styrs. Vad ser ni andra av vad föreningen gör?

6 gillningar

Jag har erfarenheter av att betrakta allt för många misskötta organisationer, så jag är inte det minsta förvånad att saker som man tycker borde vara skit-enkelt verkar vara skitsvårt för organisationen. Det är så små marginaler. En eller två felplacerade personer på centrala positioner och saker kan vara fucked up i åratal efteråt. Även efter de är borta. Det finns inget att göra annat än att lära sig koppla lös sig själv från den icke-fungerande organisationen. Det är tyvärr enda sättet att “vinna”. Har jag lärt mig. Den hårda vägen.

Word. Huvudet på spiken. För hela inlägget. Så vad göra åt saken?

2 gillningar

om jag hade haft organisationsförmåga så hade jag försökt mig på något liknande du hade i åtanke. Men det är en sådan jävla puckel att ta sig över. Endast de som redan är insatta har möjligheten att på riktigt påverka. Det blir tyvärr så. Det är aldrig en riktig föreningsdemokrati. Det är en komplex varelse och det kan den vara helt utan illasinnade intentioner.

2 gillningar

Jag hör vad du säger. Jag hade en idé och en fantasi att det kunde påverka. Det kanske va att ta sig vatten över huvudet. För det krävs ju att man måste avsätta så mycket av annat som håller igång ditt liv. Utan för den sakens skull veta att man lyckas. Utan att veta vilka dem insatt är som du nämner, vad säger att dem kommer lyckas när styrelsen så lätt villigt säljer ut HV för en klausul.

Man vill, men det krävs något extraordinärt för att lyckas få till en förändring.