Han ska inte ens ha hört sig för med Kossila
Hur vet du de? Hade för mig en skribent men ögon i föreningen hade kollar upp kossila med Bern för höra hans status
Kan nog va så att vi här på forumet är de okunnigaste nånsin.
Vi är i så fall den del av HV som är bäst på nånting.
Skål för den
Nej, vi behöver inte en spelare av Kossilas karaktär i truppen.
Som jag hört det (lösa rykten inget mer) hörde man sig för OM Kossila.
Den info man fick gjorde det ointressant att gå vidare.
Om det var medicinsk status eller karaktär eller kontraktskrav låter jag vara osagt.
Vilka är det som ska hitta en ny sportchef?
Styrelsen saknar väl helt hockeykompetens!?
Abbott? Ska han lägga energi på det när det är spelare vi är i mest behov av just nu.
För mig låter det bara kris och kaos.
Man kände sig hyfsat lugn fram till att beskedet kom att Abbott lämnar efter säsongen. Men nu känner man sig bara som ett russin i kakan som ingen vill ha.
Man känner sig grundlurad och allt hopp har blåst bort. Jag är på riktigt orolig och förbannad på hur illa denna klubben sköts.
Hur stor påverkan har det faktumet att vi i princip har en helt ny organisation även om det skulle va rätt namn och rimliga beslut?
Kan en del av anledningen att det inte lyfter än vara just det att det är så många nya? Tänk er själv ett företag där det går lite knackigt sen sparkar man hela ledningen och anställer än ny. Kommer de vara lyckosamma direkt? Tveksamt va.
De föreningar som är bäst i Sverige har haft samma personer länge, medan vi har fastnat i vinkelvolten.
Vi har ändå en del erfarenhet bland nuvarande ledare.
Blir ju mest en pappersexcercis från fåtöljen men skulle:
Flytta Davidsson till assistent på GM-sidan tillsammans med Sundh.
Deras uppdrag skulle bli att jaga nya klubbar till befintliga spelare tillsammans med deras agenter. 16.45 varje dag ska de rapportera sina framsteg till GM och vad planen är inför morgondagen.
Vid sidan av får de jobba på att de som befinner sig i truppen ska känna sig välbehandlade och trygga. Davidsson får käka grillchips och tävla i jägarsits med Sean Day på kvällarna det inte är match.
In med en interimtränare/konsult som kan hjälpa AB och Stillman med special teams. Har inget namn här tyvärr men de behöver hjälp för att lyfta under några veckor. Kan tänka mig nytt och spännande från nordamerika eller en gubbe som Roger Melin, men det behövs någon som kan ge ett nytt perspektiv och lite distans.
Hade tyckt att Anders Olsson vore kul som stöd då han varit i exakt samma situation som AB i HV71. Han är ju upptagen men några samtal under en månads tid kanske kan ge något?
Abbott ska lägga allt krut på centerjäveln och sedan göra en överlämning till ny GM. Räcker med 2-3 veckor för det så kan han lämna tidigare.
Jag har nån liten röst i huvudet som säger att det kommer lossna så småningom, att plötsligt faller alla bitar på plats och vi börjar ta 2p per match. Borde jag söka hjälp?
Rösten säger att vi egentligen har många bitar på plats. Två kedjor som kan producera, skapliga backar, bra målvakter och en coach som kommer växa in i SHL kostymen.
Irriterande, låt mig lida och dö i fred liksom.
Det har ju hänt innan
Kan känslan uppstått pga Pitlick ryktet???
Faktiskt inte. Har haft den hela säsongen. Men visst att det ligger i framtiden att man får in ett gäng skadade och kanske en Pitlick förstärker ju känslan något.
Då tänker man att det borde tammefan lossna nån gång. Men så har man tänkt förrut och haft fel.
Donald Sandström brinner av fullständigt på HV i en krönika på JP idag. Känns verkligen uppfriskande att JP och Donald äntligen säger som det är och han sparar sannerligen inte på krutet!
Skulle du kunna delge ungefär vad som skrivs?
Tänk dig ungefär som vissa av oss snackade om HV inför säsongen. Det summerar ungefär det Donald skriver
Ungefär det många varit inne på här. Att det var idiotiskt att ge kontrakt för viktigaste posten i föreningen till någon som man borde annat kunde sticka direkt.
Samt att man övervärderat laget på väg in i säsongen. Han menar också att flera nyförvärv floppat (Kero och Engsund nämns) samt att spelare som AP, OSL Lenc mf inte levererar.
Han tycker dock att vi måste fortsätta ge förtroende till AB och låta han löpa linan ut.
Riktigt uppfriskande hade det dock varit om han pekat finger åt de som faktiskt förtjänar det. Personerna som skrev kontraktet med Abbott, personerna som inte agerade under förra säsongen och lät skiten fortgå, personerna som satte årets trupp.
Men det är klart. Det förändrar ju ingenting. Allt är åt helvete.
Tänk att JP äntligen vaknat det trodde jag inte.
Brukar hinna gå minst 20 omgångar till.
Då vet man att det är frustrerat mär Donald redan uttalat sig.
Ja, de personerna är väl historia nu.
Istället sattes allt hopp på att Abbott skulle styra skutan från grunden. Suck.