Personligen ger jag inte mycket för de öppna dörrarna som Donald slår in. Allt är redan sagt av etablerad hockeymedia. Tycker mest det känns som att han skriver det andra redan skrivit. Lite tolva på bollen. Lite fegt.
Engsund är ju en av dem som varit bra.
Jag tror att han vågar skriva detta då den som ligger bakom det mesta som alla nu kritiserar inte är kvar inom föreningen. Jag hör “sparken” från styrelsen, inte dåligt någon månad efter årsmöte.
Att ad fick hålla på som han gjorde är verkligen högst anmärkningsvärt. nubben kvar för länge, klausulen, Nyberg, Anton som HC, JD kvar osv.
Hade han vågat kritisera de som styr nu hade det varit mer uppfriskande. Ex tagit upp att vi får ut väldigt lite av truppen och att de underliggande siffrorna är bedrövliga.
Han tycker att vi absolut ska köra vidare med coachtrion och redan där är han helt fel på det enligt mig. De tre kan aldrig få detta lag att prestera efter kapacitet tyvärr.
Ändå uppfriskande att Donald är kritisk även om det inte gäller dagens klubbledning och lagledning.
Som sagt, bra av Donald, men i sanningens namn, detta visste de flesta av oss här redan innan säsongen började. Vi visste att laget var för dåligt, vi visste att laget är otroligt känsligt för skador, vi visste att Stakke, Hansson och Lindbäck inte är SHL-mässiga, många av oss ifrågasatte Nyberg som mest sitter på läktaren och kostar pengar.
Friskhetstecken att JP börjar mullra, men det är så dags nu. Sen förstår jag inte heller kritiken mot Engsund, han spelar tufft rejält och täcker skott, tycker han levererar som han ska.
Ja verkligen, tycker JP borde sänka sin sponsornivå till lägsta. Gissar att de när de finns på brallorna är ganska högt upp. Blir för jävigt. Borde finnas allmänna regler för sånt här.
Den kritik som JP och Donald kommer med måste dock ses i rätt kontext. Det är liksom inte vi här på forumet som är målgruppen. Det är den breda massan. Det är de blåögda, okunniga, oinsatta, oifrågasättande ”supportrarna” på t ex FB som inte kan se några fel och som tycker att spelet ändå ser ganska bra ut och att det beror på otur med skador osv. som är målgruppen.
Det börjar yttras starkt missnöje redan efter 11 matcher. Befogat? Naturligtvis. Oväntat? Ja!
Därav att jag ser det som en frisk fläkt. För det bidrar till att öppna ögonen på de som inte förstår.
De som man har i lunchrummet, som spyr ut sitt missnöje på enskilda matcher, Nubben och AB. Förståndet är varken mer eller mindre. Tröttsamt, de där diskussionerna spiller mest min tid.
Kanske är nyheter för någon. Jag tycker mer det känns som måndag hela veckan.
Allt som vi tänker och skriver känns som en perfekt sinuskurva med en period på ett år. Skrollar man tillbaks i denna tråden några kilometer är det omöjligt att avgöra vilket år det handlar om. Det är inte vårt fel dock. Hela HV har som sagt fastnat i vinkelvolten.
Sorry mods att jag skriver i fel tråd… hittar inte tråden för säsong 25/26… sorry sorry men är tvungen skriva någonstans!
Nästa säsong har vi juniorerna med kontrakt: Hallquisth, Landen, Fransson(hårfin gräns), Gustavsson och ev Annborn(om signas). Snacka om rejäl föryngring av nuvarande backsidan. Undrar om man kommer att värva hem Zion Nybeck och Simon Holmström också utöver Bengtsson?
Börja hoppas är livsfarligt. Hör du sådana röster, ta en klunk klorin.
Det är ju bara en föryngring om de ersätter någon i aktuell backuppsättning. Där har vi redan kontrakt på alla utom Kaski och Seppälä (tror jag).
Gällande värvningarna du skriver så är ju Holmström ordinarie i 3e-kedjan i Islanders, inte en chans att han skulle lämna NHL.
HV har en trogen publik som i regel fyller HG. En tanke som slagit mig tidigare men som kanske blir mer aktuell i och med denna artikel är kan ett eventuellt missnöje visa sig i HG? I ex fler tomma stolar. För jag tänker spontant att HG fylls i mångt och mycket av den breda massa som du nämner. Det här blir en ögonöppnare för de godtyckliga!
Nu ska vi nog inte kliva upp på högre piedestaler än nödvändigt!
Finns många i den breda massan som ser och kan sin hockey. Det innebär dock inte att de skriver på Forumet.
Varumärket HV71 är oerhört starkt och förankrat i Vätterbygden, Folk lever ett “HVliv” även utanför forumet.
Nej det är sant, jag ska absolut inte generalisera utan va mer ödmjuk. Självklart finns det hockey kunniga över allt. Det var som sagt bara en tanke utifrån ovan. Å andra sidan en sådan artikel och eventuell ögonöppnare behöver inte vara negativ, tvärtom.
Försvinner ett gäng spelare framåt till juniorlandslaget. Kul att HV har 4 spelare med till uttagningen i november, men tungt att dessa spelare försvinner. Reber och Fisken lär försvinna till sina landslag?
fan allt jag vill är att bara ha typ 9 poängs marginal ner till kvalplats, är det för mycket begärt ?
Tydligen, eftersom det aldrig blir så…
Hv borde sponsra magsårs-tabletter till sina sponsorer och fans
OT men häftigt för Hallquisths att bägge brorsorna är uttagna, en i Team 18. Theo från Örebro.
Det är uppehåll i SHL under denna period, som tur är