Tråden om HV71

För att man är inkompetent och tror att man gjort ett kap? För att man är inkompetent och känner att man blir skitnöjd när man kan presentera en jättepopulär och erfaren SC?

Jag säger inte att man “medvetet” tog ett pissbeslut. Jag tror att AD tog en chansning. Alla som gör en chansning tror att de tar rätt beslut innan fakta updagar sig.

Du verkar inte fatta min invändning?

Min invändning är att man inte SKALL spela rysk roulette med en förening.

2 gillningar

Det namn Sanny gick igång på var Taylor Matson.
Det är väl ett långskott om något.
Tyvärr visa det nog vilken hylla man måste snegla åt…

Nej.
Inte nu.
Innan/kring när Abbott presenterades.

Helt ärligt vet jag inte men mycket talar emot det du tror eller påstår.

Både tiden, det faktum att Abbott tydligen rev sitt kontrakt samt att säsongen redan hade startat när detta blev klart.

Strunt samma vi kommer aldrig bli överens om detta och det är helt okej.

Det viktigaste är vad dom ledande personerna gör i HV71 här och nu och där tycks det helt ärligt inte hända ett skvatt och vi riskerar bli totalt avsågade och då lyckönskar jag dom att hitta en sportchef med klass.

ok då köper jag att du inte pallar gå tillbaka och lyssna det gör nämligen inte jag heller…

Jag har försökt lägga ut de fakta som talar för min sak. Jag ser inte samma ansträngning från din sida, utan mest utsvävningar och gissningar. Men det är, som du säger, OK. Alla får tycka vad man vill, “känna” om man vill.

Nopa1995. Ja, det är svårt att rekrytera en sportchef i april/maj.

Därför borde man också entledigat Nubben redan för ett år sedan. För att ge sig själv tid. Men AD höll Nubben bakom ryggen. Många av de beslut vi tagit bygger således på beslut vi inte tagit.

Saker man väljer att inte göra får man äta upp senare. Det kan man också beskylla AD för.

4 gillningar

Jag skyddar varken Nubben eller AD och skiter i båda för den sakens skull men tror du inte att skälet till det var att klubbdirektören flyttades ner till att bli tränare och en tf. klubbdirektör togs in som uttalat inte kunde någon ishockey?
Samtidigt letade man spelare och det fanns helt enkelt ingen annan än Nubben som kunde plocka in Nick Shore och senare Colby Sissons. Jag vet såklart inte men det faktum borde spelat in. Detta var också mitt under brinnande säsong och HV låg som vanligt piss till i tabellen vilket lär vara en klart begränsande faktor.

En sak jag gillade med Nubben var att han var aktiv, det hände saker
Sen att han skrev idiotiskt långa kontrakt med helt fel spelare, det är en annan sak.
Men han justerade mycket midseason vilket jag saknat ENORMT under Hult

Vad menar du med att Abbott skulle riva sitt kontrakt med Rögle och flytta till Jönköping ?
Är du medveten om att båda bröderna fick sparken från Rögle och således stod utan kontrakt ?

Jag tycker tvärtom.
Du skriver att du tror eller kastar dig med ord som inkompetens etc det är lite märkliga argument som enligt mig helt saknar bevis/bäring.

Min argument har varit sakliga.

1. Abbott hade ett befintligt avtal. FAKTA
  2. Abbott river sitt dåvarande avtal och flyttar till Jönköping. FAKTA
  3. Abbott hade bevisligen en NHL klausul i sitt gamla avtal. FAKTA
  4. Pga tabell läge var alternativen högst troligt jävligt få. FAKTA
  5. Tidsmässigt hamnade man snett på det pga ett negativt kval FAKTA
  6. Det har aldrig hänt någonsin genom tiderna att en svensk sportchef fått NHL jobb. FAKTA

Låt oss till sist anta att NHL klausulen inte funnits och Abbott hade fått ett NHL erbjudande, hade det känts bättre för dig?
Om så hade skett och du varit ansvarig i HV hur hade du då agerat?
Hade du tvingat kvar honom i klubben?

Personligen tänker jag att utifrån ditt resonemang kommer ingen framåt kunna jobba i Hockeyallsvenskan för jag kan garantera dig att alla där drömmer om SHL.

5 gillningar

Minns inte heller, just nu känns det som att det blir som det blir. Vem vet om det är rätt. Oavsett så kommer man va med och diskutera i det när det väl börjar sippra ut en trolig kandidat och när det väl är ett faktum.

Läs artikeln från JP samt uttalanden från HV både tidigare och nu senast från ordförande.
Abbott hade ett avtal som gällde i 1 år till och satt med full lön utan att behöva jobba en sekund.

Varför skulle han riva detta och flytta till HV givet att NHL var en realitet?
Han lär förlorat en hel del pengar på hela denna manöver och dessutom måste han jobba och lämna sin familj.

1 gillning

Så klart det finns en massa faktorer som förklarar varför man agerat som man gjorde. Men det betyder inte att man agerat rätt.

För ett år sedan diskuterades det här på forumet huruvida man borde sparka Nubben eller inte. Vissa menade att man behövde ha en SC. Av de skäl du nämner. Andra menade att man måste riva av plåstret direkt så man får tid att hitta bra långsiktiga lösningar. Just det som händer i HV här och nu var väl lite det de senare, inklusive jag själv, var oroliga för.

En massa lappa och laga-lösningar signerade personer som inte bör ha något som helst inflytande i HV71. Vi är liksom fortfarande i ofas. Och det beroende på att man inte agerade direkt.

Och det lastar jag delvis AD för.

Nu vet jag att vissa här inne tycker det är totalt ointressant att diskutera det som varit och personer som inte längre är aktiva i föreningen. Jag vill dock återigen inflika att man lär sig av historien. Skiter man i det som varit är risken hög att man gör samma misstag igen.

2 gillningar

En som det spekulerats kring är Tomas Johansson som är i Leksand.
Det verkar vara en bra kille.

Tror någon att han skulle skriva på för HV71 här och nu?
Han vet alltså inte ens ifall vi spelar i SHL nästa säsong…

klokt inlägg!
Köper mycket av det.

Återigen tror jag att det finns en jävla utmaning i HV71 när det gäller just långsiktighet pga svårigheten att hitta rätt både spelare, ledare och sportchefer. Av just den enkla anledningen att dom bästa tycks välja tidigt vart dom ska och då ligger vi konstant sist eller näst sist och då är det uppenbarligen så att vi också hamnar sist i kön eller i värsta fall utanför kön om man inte ens vet vart vi spelar kommande säsong.
Just nu är väl oddsen typ 50% att vi spelar i HA nästa säsong, sug på den vänner!!

Ja det är en namn som droppats. Funderade mer på om HV hade kandidater som ej media nämnt. Sen vet jag inte vilka det skulle vara i sådana fall. Så jag slänger bara ur mig utan substans.

Hade HV varit ett topp 4 lag hade garanterat varken Nubben eller Abbott varit aktuella och detta hade lösts enkelt.
Det är lite som ränta på sin lägenhet det är dyrt att vara fattig.

Min slutsats är att ska vi rekrytera en sportchef så går nog säkert 95% av alla namn bort pga alla osäkerheter vad gäller våra sportsliga resultat.
Tyvärr hänger hela skiten ihop.

Är vi dåliga sportsligt är det svårt att hitta spelare och ledare av rätt kvalitet och tyvärr är det just exakt det som då behövs som mest. Det blir en ond jävla spiral av hela skiten.

Va?

Mig veterligen blev Abbott kickad från Rögle?

Men min kritik kvarstår: Vi skulle aldrig tagit in Abbott med en klausul. Det är vad jag motsätter mig. Du argumenterar för detta, med massa handvevande. Vi vet (fakta) att detta inte blev bra.

Dina punkter 4-6 stämmer, det är fakta, men orelevant fakta i min mening. Jag propagerar för att man skulle sagt nej ändå, för alternativet vi står med nu är extremt mycket sämre.

Jag har för mig ad yttrade att det fanns jättemånga kandidater ganska sent i processen. Han var en clown.

Det du nog också ska fundera på om du tycker att det var sent.
Varför var det sent?
Varför sparkade man inte ut nubben tidigare?

Processen borde börjat långt, långt tidigare.

Så fel hela vägen tyvärr.

Bara konstatera att nubben och ad spelar i samma liga, lingonserien.