Tråden om HV71

Vill se en positiv träning på matchdag. Frisk Luoto, taggad borgy o AP. Vem vaktar kassen? Dichow?

Med vårt flyt krockar väl Dichow och Alnefelt på träning och blir borta 10 veckor.

6 gillningar

HV-appen (och Seppälä/Herman) levererar stort! :joy:

6 gillningar

Ger Glifford chansen ändå?

1 gillning

Står Nyberg noterad för poäng hos LHC också? Känns som att de tagit förra säsongens poäng när dom inte spelat någon match… Bra jobbat apputvecklare :smiley:

Är kanske inte rätt tråd men vet samtidigt inte vilken annan tråd (är ju troligen inte NBS) som skulle gälla. Snubblade över denna videon på X/Twitter. Sett liknande videos tidigare från andra “supportrar”. Väldigt töntigt och ocharmigt (fyrverkerier utanför hotell/för att störa motståndarlag). Bor dessutom inte Day fortfarande kvar på just Scandic Hotel?

https://x.com/SvenskSupport/status/1838516953427722656?t=_ifubZDnIqk52N7V6nvJzw&s=19

5 gillningar

Jag är så kluven inför sånt här. När man hör berättelser om brasilianska fotbollssupportrar som gör den där grejen efter att ha vandrat i några mil för att komma fram till hotellet/boendet är det ju lite spännande och kul. Men det där känns mest bara… Meh…

Omgång 2 mot ett lag som HV har noll historisk rivalitet med.

Inför final 7 mot FBK hade jag förstått det, även om jag ändå varit emot det.

Dessutom med 15h kvar till matchstart. Det kan väl inte vara svårt för SAlK att ta igen missad sömn på den tiden?

2 gillningar

Kul för privatpersonerna som nattar över där. Är det barn eller bara helt vanliga idioter? Vidrigt beteende oavsett.

2 gillningar

Har två st leverantörer på besök, och dom bodde på detta hotellet och är ordentligt trötta idag. Idioter…

4 gillningar

Fussballsfolket leker hockeyfans.
Tejps fast dom vid varsin påle utanför entrén idag.
Lägger lätt 20 spänn på att få skjuta straffar på dom.

2 gillningar

Vill de att andra lags supportrar gör så när HV har bortamatch?

Fullständigt avskyvärt beteende.

Hoppas de åtalas och aldrig får sätta foten i en hockeyarena igen.

De skämmer ut HV71 men framförallt sig själva.

8 gillningar

hv i kris igen…

Vi möter Saik i omgång 2 och vi har precis satt ett nytt spelsystem och har viktiga spelare borta. Det ser inte bra ut ikväll, men ge inte upp än

4 gillningar

vi möter inte saik, vi möter 50% av saik j20

3 gillningar

Vi har inte ”satt” ett nytt spelsystemet. Men vi har ett…:wink:

Man skämmer ut sig i hemmapremiären. Finns inget att ta med. Tedenby och Tikka är toppen just nu vilket inte är bra.

jag vet inte om det är tränaren eller spelsystemets fel att våra forwards missar 99% av sina chanser dock ? sen är det klart 9 skott är INTE bra men ändå, vi sätter ju inte våra chanser, jag tror mer det är lagets fel som är 98% brunkare än spelsystem elller tränarens fel

Sen två psykiskt svaga spelare som Bränna och OSL som fan aldrig kan få det att funka alltså fast att dom egentligen är ganska skillade, så frustrerande

Nej hörni. Det här ser faktiskt sämre ut än de båda kvalsäsongerna. Hur ska detta sänke till lag ha ens en chans att lyfta utan flera dyra värvningar, där man kanske tvingas sätta klubbens ekonomi på spel?

Föregående gängs ande vilar tungt över detta haveri. Kommer vi någonsin att bli kvitt Nubbens och Lindboms förbannelse?

5 gillningar

Frågan är hur länge man kan va nöjd med att förlora med “uddamålet”. Woops så är de helt plötsligt omgång 15 och vi ligger toksist. Ska man agera och isåfall när? Frågan är om en spelare räcker. Känns som vi har ett hot framåt och det är AP iaf i denna match. Kero, Borgström, Bränna, OSL, Tedenby och alla som ska leverera, när är de dags att börja???

OCH jag vet att de är omgång 2, men vi har ju sett för när hv fått tunga starter…