Om man varit cynisk så hade jag tagit det alla dagar i veckan ställt mot den senaste åren.
varför är det så jävla jobbigt att vara Hv fan för ? vi får bakslag bakslag bakslag bakslag bakslag, när fan ska de vända ? imponerad över mig själv och alla er som har evigt tålamod
Hade HV-supporter varit ett yrke hade jag sagt upp mig och levt på sms-lån.
Sluta lipa nu gott folk. Pucken är rund och så vidare! Vi är där vi är och får ta det därifrån. Att vända den skutan som sedan länge kantrat är inte gjort på en handvändning.
I stunden så känns det inte som att man bara behöver vända en båt som kantrat utan mer att vi måste bogsera upp Titanic från havets botten.
Sen visst vinner vi ikväll så är det fest men just nu är det mörkt.
Klart det är mörkt, men lite proportioner kan vi ju sätta allt i också.
Det är väl mer att man blir väldigt färgad av de senaste säsongerna. Hade det här varit 2011 så hade man suttit lugn i båten då man haft en annan trygghet. Just nu så är man så otroligt skör att ett felpass kan få magen att vridas in och ut av ångest. Hade gärna önskat en vinst för att bygga lite tro. Just nu radar vi upp förluster och det enda som då byggs på är den stora högen av ångest som ligger kvar från förra säsongen.
Väldigt negativt:
Vi skapar inga chanser alls.
Lite positivt:
Vi är bättre defensivt än förra året.
Ge det lite tid iaf. Jag brukar hugga huvuden väldigt snabbt. Men ge AB lite tid. Vi börjar från att stabilisera defensiven. Sen kollar vi offensivt.
Jag tror inte många/någon känner något negativt gentemot AB (möjligen hans matchcoaching
) . Det är inte hans fel att han sitter på riktigt dåliga kort. Det är väl mer spelarna, som har en tidigare historik som inte är alltför ljus, som kritiseras. Spelare som Tikka, Stakke, OSL och Brännan som inte verkar visa några förbättringar jämfört med förra årets bleka insatser.
Samtidigt så spelar de 4-linan som PP1. Vill man vinna då?
Det konstiga är hur nära vi ändå varit de här matcherna som sett ut som de gjort. En straff ifrån sist, idag var vi en helt absurd räddning från att kvittera.
Kan hålla med. O defensiven ser ju faktiskt ljusår bättre ut. Dock inte svårt.
Men allt annat är ju fullständig katastrof. Det vi framförallt behöver så är det en ny ass coach som sköter pp. Davidsson i all ära (hjälte). Mrn han håller inte. Har inte han hand om anfallsspelet också.?
Jag tycker vi ska kicka Davidsson, vi har ju ingenting offensivt och PP ser skit ut.
Vi har spelat tre jävla matcher och folk lipar som vi redan åkt ut. Jag trodde verkligen att vi blivit härdade under de senaste åren men det är många som beter sig som bortskämda bebisar. Trodde ni på allvar att vi över en natt skulle bli ett topplag? Vi har fortfarande en trupp som Kent byggt till 90%.
Alla ser att Chris behöver värva och det kommer. Skillnaden mot den andra dåren så verkar Chris jobba aningen mer sansat… Spelet man visar upp nu är hästlängder bättre än förra säsongen och vi har haft bra häng i samtliga tre.
Andas. Det är 49 matcher kvar att spela.
Mycket trevligt inlägg!!
Kenth
In med Abbott brorsan som anfallscoach.
JD håller bevisligen inte.
Spelet defensivt är bättre, offensiven är sämre.
Inofficiellt så går han under ett annat namn. Men då hade jag varit tvungen att flagga mitt egna inlägg…
Kent stavas Kent