Tråden om HV71

Ja och detta var Anton väldigt noggrann med att påpeka inför säsongen. Att man skulle sätta defensiven först.

1 gillning

Och Ahlnefeldth stavas Ahlnefeldth? :poop:

1 gillning

Du får göra som mig, googla :wink:

Ja fy fan. 49 matcher kvar.

8 gillningar

Om du tror man blivit härdad är du fett fel ute! Man har blivit skadad och konstant besviken. Jag förstår folk får panik för man vill aldrig känna som man gjorde förra året. Jag har full förståelse folk blir lacka och stressade. Inget konstigt med det, det är känslor oh de är svåra att styra. Man känner som man känner. Inget konstigt man blir orolig.

4 gillningar

Nej tack! EN Abbott räcker gott! Om han är den frälsare som många tycks tro, så har han mycket att bevisa.
Vida överlägsen sin föregångare på posten, men…

Vet inte varför men jag har under senare tid fått för mig att Nubben heter Leif i förnamn. Han ser ut som en Leif.

2 gillningar

Allt var frid och fröjd med lugna andetag tills nån valde att toppa PP med forumets 3 minst populära spelare :sweat_smile:

3 gillningar

Jag blir mest förbannad över att allt är så förbannat dåligt hela tiden.

Folk blir sjuka och skadade i en takt som jag undrar över. Det är inte otur att det är så många borta hela tiden. Det är något annat.

Sen hur man matchar laget i de moment som blir avgörande i match efter match. Ofattbart. Samma gäng ligger ju bakom allt dåligt som händer hela tiden. Och får trots det ohotat förtroende i nästa match.
Och med ”folk” menar jag både de på isen och bakom bänken.

Så var finns hoppet? Vad ska hända? Vad ska vända?

Det är klart att det inte kan vända med tanke på att det är nubbens lag till 95%. Men det är ju samtidigt just det. Gör nånting åt det då för helvete! Nubbens lag är ju helt kass! Så då måste det ju förändras!

Ersätt blötdjuren. Och denna gången uppifrån, inte nerifrån. Men nej. Kör samma gäng. Förvänta annat resultat. Verkar rimligt. Det enda resultatet man kan få är det vi redan sett. Några saker ser lite bättre ut. Men fortfarande inte tillräckligt bra för att vinna matcher. Skillnaden AB kan åstadkomma med det här dödgrävargänget kommer inte kunna bli tillräckligt bra. För gänget är för dåligt. Eller så är de skadade.

6 gillningar

Vill man vinna måste man våga.
Reber, Albert och Hugo har lirat massvis av PP i J-20.
Bara kasta in ihop med t ex Alsing och Kero.
Går det så går det.

Sätter stora frågetecken på matchningen av laget i de två senaste matcherna.
Är det Davidsson som sätter ihop PP linorna?

7 gillningar

Först tänkte jag att matchningen var en pik mot andra spelare att skärpa sig men sen kom jag på att dom spelarna ändå fick spela PP.

Kaski saknas i PP han är bra på att hålla i pucken även om slagskotten oftast inte går i mål. Day verkar inte va lika bra på det ännu tycker jag.

1 gillning

Fattar heller inte vad Stakke och tikka gör i PP. Juniorerna skulle göra det bättre!!

Skulle vilja se Nordmark istället för Schioldan eller vad han nu heter.

Gillar’t!

1 gillning

Hv måste bli bättre på att spela sig in i anfallszon, för den här dump and chase hockeyn funkar inte.

1 gillning

Anfallsspelet kommer att komma. Vi får börja med defensiven först. Detta kommer att vara en smärtsam säsong. Men jag tror vi kommer att vara ett bättre lag när säsongen är över och kunna fortsätta utvecklingen nästa säsong.

Jag tror vi måste se detta som en process. Det finns liksom ingen quick fix. HV har varit misshandlat av ledningen i en massa år. Det har inte funnits någon röd tråd. I allt från ledningen till isen. Vi måste ge dessa gubbar chansen iaf.

7 gillningar

Ny SC, ny HC, Stillman ny Ass. Den enda som är kvar är Davidsson. Varför? Vem fortsätter styra PP? Varför får samma spelare från förr fortfarande speltid? Ni har väl inte glömt bort tongångarna här inne när Tedenby helt plötsligt dök upp i PP förra säsongen. Nu är hela bunten inne i PP, samtidigt dessutom. Vi pratar om spelare som ingen annan tränare hade valt om dom så va tvungna. Är kunskapen i båset så genomuselt eller är det bara namnet Davidsson som är problemet? Jag är fan mållös att det får fortgå. Så jävla less på att alltid förlora och vara sist hela tiden när man tydligt ser vad problemet är. Och nej jag köper inte ursäkter som att laget hade 8 spelare skadade, vi hade typ 15 andra på bänken som hade gjort det bättre.

9 gillningar

hur mycket poäng gjorde OSL och Bränna idag, eller Tikka ?

Man undrar vilka kvalifikationer Davidsson hade som gjorde att han fick komma tillbaka?

Sen vad som gjorde att just han fick vara kvar efter rensningen.

Att han var en bra spelare borde ju inte vara enda anledningen till att han står i båset.

Hoppas att han försvinner asap. Jag vet dessutom att han ser #21 som en toppspelare och det märks.

Om man tänker på vårt PP under Davidsson så har det väl aldrig varit bra ? Om man tänker på det offensiva spelet dock så är det ibland bra men att vi har så få forwards med klass i avslutet, svårt att skylla på Davidsson med den. Davidsson är svår att dömma faktiskt, han har inte imponerat men han har jäääävligt många slöa knivar i sin verktygslåda med