Tråden om HV71

Inga knivar i den lådan.

Det är väl mest träslevar i lådan bredvid tror jag.

1 gillning

Jag vet att det är poängen som räknas. Men vi har torskat tre matcher mot tippade topplag med uddamålet. Defensivt är det ju bra men då måste vi sätta våra chanser. Hade detta gjorts så hade vi nog poäng i alla matcher. Nu står vi på noll men det var det väl ingen i ärlighetens namn som hade trott annorlunda.

Dock är det en plåga att se på matcher med detta spel

3 gillningar

Jag älskar snöret men tyvärr finns ju ingenting som pekar mot att han fungerar i båset med PP.
Han kanske behövs av andra skäl men PP borde någon annan se över
Jag tycker ibland det ser ut som att de ställer upp i pp som om de spelar i en mindre zon än vad de faktiskt gör.
Har de glömt uppdatera zonerna i träningshallen?

Om vi nu ska göra oss av med spelare så är det rätt klokt att låta dessa visa upp sig inför eventuella intressenter. Att ”sparka” tretton spelare när vi redan har halva laget borta pga skador är också ett feltänk. Just nu behöver vi alla kroppar och det är långt ifrån katastrofdåliga matcher vi presterat hittills.

Det finns ett ord folk måste ha i bakhuvudet då det fortfarande är väldigt mycket nytt, både i laget och föreningen.

Tålamod!

6 gillningar

Tålamod är bra problemet är att hur vi än vrider på saker och ting så är 0/9 poäng en katastrofstart oavsett hur spelet ser ut.
Tålamod är en ynnest för välfungerande lag som Zaik eller fbk. Vi måste agera, och agera rätt för att denna säsong inte ska sluta i fullständig misär.
Sen får det inte bli Hult/Nubben värvningar som bara gör laget sämre utan långsiktigt bra.
Vi sitter så oerhört djupt ner i skiten pga långvarig misskötsel av klubben så vi kan inte ha tålamod med resterna av Hult och Nubbens skräpbyggen

1 gillning

Nu när det värsta trycket från gårdagen har släppt och man kollar på tabellen så är det inte helt nattsvart. Visst noll poäng är inte optimalt men samtidigt väntat. Vi hade förhoppningar om att knipa någon poäng, och möjligheterna har funnits, men knappast något man varken inför match eller säsong förväntat sig. Ser vi till tabellen så har vi sju lag enbart tre poäng framför oss (ett par lag med en match mindre spelad). Tre poäng är en seger. Och då har flera av dessa lag haft betydligt lättare motstånd.

Ser vi till defensiven, som varit katastrof de senaste åren, så ser det mycket bättre ut. Offensiven är sisådär men det tror jag påverkas kraftigt att vår enorma skadelista. Inte enbart för de spelare vi saknar utan även för att de spelare som spelar inte får någon kontinuitet, varken i kedjor eller BP/PP. PP såg ju faktiskt bra ut i början på försäsongen, även om försäsong alltid är just försäsong. Vi lär få förstärkningar framåt (och förhoppningsvis bli av med lite “dökött”) och får vi lite medflyt, och kanske tvålar dit Silverköping imorgon, så tror jag att vi kan få lite vind i seglen.

Så nej helt kasst eller över är det inte. Tyvärr så präglad man av de föregående säsongerna och skadelistan från helvetet. Känns som att allting är emot oss men jag tror fan vi kommer vända det här. Anton känns stabil och det finns mycket positivt att se också.

5 gillningar

Ja. Alltså. Vad menas med tålamod?

Jag tycker, utifrån majoriteten av vad som skrevs i matchtråden att det är rätt tydligt att man har tålamod med våra nyförvärv, vår tränare och sportchef.

Jag menar att det råder en slags konsensus om vart HV är påväg långsiktigt.

Däremot. Att sitta och ha tålamod med spelare som vi vet inte kommer höja sig, utan snarare fungerar som ett sänke. Den gränsen har vi liksom passerat.

Om HV hamnar i kval igen, med den HÄR truppen, då tror jag tamigtusan vi ryker. Så i min värld handlar det om att man faktiskt kan ha två tankar i huvudet samtidigt. Å ena sidan se ljust på framtiden med Abbott vid rodret, å andra sidan vilja se snabba förändringar vad gäller truppen.

Till syvende och sist handlar allt om att ta poäng. Man får inte poäng på spelstruktur, kämparglöd och offervilja. Poängen måste in. Och då är frågan, vad pekar på att poängen kommer trilla in?

14 gillningar

Håller med men det som talar för att poängen kommer trilla in är väl just tålamod och att spelet sätter sig om än plågsamt sakta och att vi får tillbaka spelare och på så sätt kan lyfta. Men visst behövs det fyllas på uppifrån, helst igår…

Vi får inte heller glömma att de andra på förhand tippade bottenlagen tar poäng då och då, även mot förmodade topplag. Det klarar uppenbarligen inte vi av att göra.

3 gillningar

Spot on! Ett mycket bra inlägg som slår huvudet på spiken rakt ner i plankan. Oerhört bra sammanfattat och formulerat.

Du förklarar min uppfattning till 100%.

2 gillningar

HVs spel kommer säkert att bli bättre. Men en variabel många som brukar argumentera så tycks glömma är att det kommer de andra lagens spel också att bli. Det finns ingenting som säger att avståndet spelmässigt kommer att minska bara för att HVs spel blir bättre.

3 gillningar

De flesta här har ju varit med under många år och gå tillbaka och läs från 2020…

Alltid samma förhoppningar om att det kommer att vända och liknande. Fem raka segrar då jäklar är vi med i slutspelsjakten och liknande. Seger i sista och vi hade kommit tvåa bla bla bla.

Vi måste agera och göra det som går att göra och det asap. Finns ingen anledning att vänta och hoppas. Det positiva är att jag tror att Abbott inser detta och är på en helt annan nivå än Hult och Nubben.

Tikka kommer inte att bli snabb, Stakke kommer inte att ha en superutveckling, Måns kommer inte bli den grymma powerforwarden i HV Wikegård trodde, Tedenby kommer inte att bli den ledande spelare han är värvad för och som han är betald för, AP kommer inte spela 52 matcher och vinna poängligan, Davidsson kommer inte att bli en bra asscoach, HH kommer inte att bli en bra ordinarie SHL spelare, målvakterna kommer troligen inte att tillhöra övre halvan i SHL även om Hugo börjat bra osv.

Något av dessa kanske slår in men håller med Lejacques att vi måste agera där vi kan och inte hålla på med att tro att tålamod kommer att lösa problemen.

Som sagt, gå tillbaka och se vad alla superpositiva skribenter tyckte om skribenterna som tidigt insåg vad som höll på att hända tidigare säsonger.

9 gillningar

Innan det blir nån slags sanning angående att Davidsson inte kan styra ett PP (jag har ingen koll på vilka som är involverade) så vill jag tillägga i den diskussionen att vi kom på en 8e plats förra året med 23.6%.

1 gillning

Precis, vi har vridit och vänt, vänt och vridit, plockat in, plockat ut. Problemet kvarstår, poängen måste in.

Men när vi får PP och skickar in Tedenby, Stakkestad och Tikka…vad i helvete tänker man då, och vad tänker övriga laget? Hade ju varit jävligt kul att höra resonemanget bakom den uppställningen.

3 gillningar

Det jag undrar är hur Davidsson lyckas glida runt utan så mycket kritik, när inget har fungerat under tiden som han varit assisterande. Alla andra blir sparkade… Visst är han sympatisk och har stort HV hjärta och gjort mycket för föreningen, men han verkar inte passa som tränare på den här nivån. Alls.

3 gillningar

Hv har alltid gjort så, oavsett tränare, pp eller jaga kvittering, in kommer the brunkerS. Obegripligt

Håller med dig!

Spelar som Tikka, Lindbäck, stakke har vi haft tillräckligt med tålamod med, de kommer inte bli bättre.

1 gillning

Vi sparkar alla. Varenda jävel i föreningen ska ut. Det löser säkert alla problem.

:+1:

4 gillningar

Bra skrivet :hugs:. Vi har ev bra förstärkning ar på ingång och talar man om ett krislag så är Växjö min kandidat nono.