Tråden om HV71

Dessa nesliga uddamålsförluster som ju är så typiska för när man inte riktigt räcker till. Säsongsinledningen har avslöjat en viss brist i produktion så Abbott får se till att snarast hitta ett par giftiga anfallare.

Usch. Exakt det som inte fick hända, hände.
Nu prövas AB och CA på riktigt. Hur länge räcker tålamodet?

Mitt är redan förbrukat.

Coachningen håller, precis som resten av laget, allsvensk klass. Jag frågar mig om man verkligen tror att man ska kunna vinna matcher på det här sättet?

Nubben hade en strategi att köpa halvskadat gods på Ullared till lite lägre pris.

Det är denna strategi som vi skördar frukterna av nu …

HV71 - Där ingenting görs rätt.

Förslag ny slogan.

asså vafan, ska man behöver börja tvivla på Blomman nu med

Nu?
Vad det gäller matchcoachning så har iallafall jag och några till pekat på en hel del skevheter sen första matchen.
Men lugn, imorgon ska jag klippa ihop alla Tikkas byten v/s Keros och maila honom.
Tikka syns ju därute, det gör inte Kero. Men Kero gör ett bättre jobb. Kanske han behöver se det?

1 gillning

Tycker han gör ett bra jobb

1 gillning

4 omgångar och vi är fet sist! Here we go again! Krisstämpeln har vi också fått, Yae Right! Det är fan inte kul och vara HV-supporter dessa tider. Alla har vi en gräns på vad som är acceptabelt, tror den är rätt nära många nu. Laget gör säkert vad dom kan men det räcker ju uppenbarligen inte. Som vanligt, vi är sämst helt enkelt, igen!

CA - Snälla kolla vad Davidsson åstadkommit sedan han valde att kliva in i båset igen. Gör du det så kommer säkert en hel del falla på plats.

1 gillning

Två raka nu åsså och en #SittNerÅHållKäften center värvning vecken efter när PTO’s osv ska dumpas på camperna runt 8 Okt.
Då kommer hoppet åter.
Överlever med 4 pinnar på de två nästa matcherna med.
10-12 poäng efter omgång 10 så e jag nöjd, givet förutsättningarna.
Sen kommer förstärkningar in, skadade tillbaka och kampen mot säker mark börjar.

3 gillningar

Bp och pp är ju katastrofalt. Hade vi haft ett normalt fungerade special teams hade vi ju fan kunnat ta poäng i samtliga matcher. Det grinar illa nu. Men om Abbott kan lösa nån/ några spelare så kommer det. Vi borde kunna ha 2 lag bakom oss när serien summeras. Vi är inte avhängda än.

1 gillning

vi är kass

tvärkass, sämst usla. helt jävla pissusla.

Vi hör ointe hemma i shl med rådande lag. inte ens om vi har alla hela och friska. vi är en skam

tack kent. tack hult, tack lindbom och alla andra som sänkt vårt lag till under pinsamhetens nivå.

jag hoppas ni skäms. fy fan.

3 gillningar

sämst i serien. sämst i PP. sämst i BP

helt sämst. toksämst.

2 gillningar

Ställ ner groggen.
Andas in, logga ut.
:wink:

1 gillning

Men det är ju fan sant. Vi är banne mig sämst i allt!

nej. bort med folk. jag vill inte se ett helt lag på måndag. jag vill att vi max har tre backpar och knappt två kedjor. alla andra skall bort

BORT BORT BORT

BRASSE-STYLE

2 gillningar

Bryter in för att måla ett kors i taket.

Vänta………….
Så.
Rotera.

Lite hårda fakta.

Sedan 52 omgångar infördes har lag 12 (alltså laget ovanför kvalstrecket) tagit 62 poäng i snitt.
Lag 10 (alltså sista laget som når play in) har tagit 70 poäng.

För HV innebär det att om man ska uppnå dessa siffror kommer det resterande 48 omgångar krävas ett poängsnitt på 1,3, respektive 1,5 poäng.

Vi kan redan nu, efter blott fyra omgångar, konstatera att det kommer bli extreeemt svårt för HV att nå 70 poäng. Man ska mer eller mindre ta en trepoängare varannan match från nu och framåt. Jojo, drömma kan man ju…

1,3 poäng i snitt är inte omöjligt, men också jävligt svårt med tanke på att HV med sina inledande fyra raka torsk skapat sig extremt lite utrymme för samma typ av förluststreakar som den man nu befinner sig i.

Alltså. Det HV kan sikta på i år är ingenmansland. Vilket kanske inte är jätteoväntat.

Hoppas nu att HV med Abbott i spetsen insett vad den här säsongen handlar om. Att överleva! Jag är faktiskt lite besviken på lagledning och spelare när de inför säsongen snackat om slutspel. “Ah, men vadå, hur ser det ut inför sponsorerna om man inte snackar slutspel”, kanske någon vill kontra med nu. Ja, jag tror det räcker gott och väl med att säga att man ska “ta kliv framåt” utan att sätta en orimlig förväntansbild på ett lag som på pappret knappt hör hemma i SHL.

Så. Nu är plåstret avrivet. De här fyra raka torskarna visar återigen var HV står som förening. Vi är SHL:s sämsta lag sett till de senaste säsongerna. Vi har gett samla gamla gäng chansen att visa att de inte är det, utan resultat. Dags att börja röra om. Ordentligt!

Jag är rätt säker på att Abbott är en vinnarskalle som inte nöjer sig med det lilla. Så jag förväntar mig att saker kommer hända. Om inte imorn så inom de närmsta veckorna.

Som avslut en liten fundering. Nej, jag tycker inte man kan beskylla Blomman för den usla starten. Truppen han fått till sitt förfogande duger helt enkelt inte. Men. Som jag sa när Abbott skrev på. HV:s herrlag idag bygger på ett gäng lappa och laga-lösningar, och till syvende och sist är Blomman inte Abbotts val som HC. Således ska det bli intressant att se när eller om Abbott drar i nödbromsen vad gäller tränare. Jag säger inte att det kommer bli så, men jag ser det inte heller som osannolikt att Abbott plötsligt tar in en ny HC som får dela ledarskapet med Blomman…

4 gillningar

Är det dags att slänga in Annie Lööf?

2 gillningar

Lindbom är väl ledig

1 gillning