Nu är dessa personer portade 18-24 månader.
Ja jag har inte jättemånga minnen av att folk i Garden uppträtt sig jätteilla… Det lägsta jag kan komma på är när några överförfriskade män i 50+ åldern började skrika “plocka bort negerjäveln” till Hagos… Och han spelade dessutom i laget dem höll på… Annars tycker jag vi är förskonade, men man kanske är färgad ibland
Slipshuligarnerna ovan bortabåset under några år. Dem hetsade och slängde väl ner saker mot Wikegård om jag minns rätt.
Det haglade ganska kraftigt mot Hagos på ståplats kan jag säga. Hörde allt från jävla bananplockare, till din jävla apa klättra upp i trädet osv. Trots att det var en spelare i samma lag.
Det lilla gänget i klacken som ständigt sjöng om “horungar”. Är de kvar?
Det fans en klick ett tag som bla bråkade med fbk fans och lhc fans från HV sida.
Blev felplacerad en gång och hamnade i Djurgårdens klack på Hovet () på den tiden när Hagos spelade hos oss. Han åkte på en tvåa vid något tillfälle och minns klart och tydligt hur det bara haglade in rasistiska tillmälen från läktaren då. Tråkigt hockeyminne.
Tyvärr alldeles för mycket om-och-men i det här resonemanget för att det ska kännas betryggande.
För faktum är ju tyvärr att HV inte har normala ST. Sämst i bägge. PP är så dåligt att ”any given” forummedlem förmodligen inte hade dragit upp sämre riktlinjer eller tagit ut en sämre uppställning.
Lägg till det att våra tilltänkta bärande spelare inte bär. Vissa är skadade - ja. Men andra spelar ju faktiskt. Och av de syns…… inte mycket.
Jag är glad att HV vann. Jag är glad att Alnefelt spelar så bra som han gör. Jag är glad att ungdomarna tar chansen.
Men.
Det kommer ju inte att hålla över tiden. Borgy, AP, OSL,Brännström osv. måste ju börja leverera nån gång. Annars kommer det inte att gå.
Laget kämpar mer. Laget orkar mer. Men det är till väldigt lite nytta. Man håller egentligen bara nere förlustsiffrorna som det ser ut nu, även om man vann igår. Frågan är hur många förluster till det krävs för att laget ska börja ledsna på riktigt. Och hur kommer det se ut då, när man inte orkar kämpa och ta i det där lilla sista, när målvakten inte orkar stå på huvudet längre.
Jag hoppas verkligen att CA hittar den spets HV måste få in. Och att den kommer in snart. Innan det är försent.
Dom flyttade till Stockholm och började hålla på DIF haha, har varit med polaren på några Björklöven-matcher här…
“GULA GRÖNA HORUNGAR” brukar vrålas rejält från begåvnings-eliten hos DIF
Från det ena till det andra. JP:s rapportering kring HV, i synnerhet i samband med kristid har varit rätt ljummen. Men äras den som äras bör. Tycker JP:s nya reporter Fredrik Sandquist kommit in som en frisk fläkt. På tårna, försöker få svar på de frågor många av oss supportrar har.
Slut på OT.
Så ser en klok och verklighetsbaserad analys av HV i dag ut
Tar HV 3 poäng i afton är man uppe på samma poäng som starten på 22/23. Alltså den bästa starten på länge konstigt nog… Så 3 poäng kan vara väldigt viktigt
Extra kåt är nåt som går hem hos AB.
Se bara allt förtroende som ges till Stakke och Tikka.
Synd att Ukko Pekka Luukkonen slagit igenom i Buffalo, svårslaget i den genren.
Insåg nyss att det enbart är Rövhökarna från Malmö som har fler importer än HV i årets upplaga av SHL.
Är importer verkligen rätt väg att gå? Kollar man på ZAIK som varit otroligt starka sedan 2010 typ så har dom TVÅ spelare som är import i truppen. HV kanske borde se och lära här och istället försöka satsa på folk som är vana vid att spela i svenska ligorna / satsa mer på sina junisar? Var bara en tanke som slog mig…
Vi har väl testat det mesta utan större framgång…
De där är skitsvårt. Är ju alltid en diskussion om svenska centrar, som är så fruktansvärt svåra att hitta.
Svenska spelare har ju ofta ett lag som är ”sitt” som de gärna spelar i. Sen lockar ju såklart att vinna mycket.
För importer är inte vinna lika viktigt, de vill helt enkelt ha bra betalt så ligger man längre ner i hierarkin tror jag sannolikheten för fler importer ökar ordentligt.
Efter lika många matcher säsongen då HV åkte ur så var läget i princip detsamma som det är nu, även om omständigheterna skiljer lite:
HV är genomgående sämst i SHL i alla avseenden.
Sämst. 0% i PP efter 6 spelade matcher. Har det någonsin hänt tidigare? Det gick att se att HV skulle åka ur redan efter 6 matcher den gången. Vi kan se att de kommer åka ur efter 6 matcher även denna säsongen.
Vi har spelat 10% av säsongen nu. Och vi är sämst. Igen. SÄMST.
HV behöver 3 vinster kommande 4 matcher för att vara med över strecket ens
Kommer aldrig hända