Fick upp hoppet en sekund.
Det var LHC.

Fick upp hoppet en sekund.
Det var LHC.
Lite kuriosa som jag inte visste om. Ang, Heponiemi och Borgström spelade tillsammans i Ahl för ett gäng år sedan
Springfield Thunderbirds 2019-2020 - Roster, Stats & more
Då kan vi plocka Abols så har vi 4st från den upplagan ![]()
Tv-bajs-podden går igenom formkurvan.
HV är just nu, sedan nyår:
Detta håller aldrig
![]()
I övrigt är Sanny förbannad över HVs naivitet
![]()
Är vi inte alla det??
Naivitet om vad?
Hur de spelar i egen zon.
Som Kronvall pratade mycket om men Leise duckade
Ikväll kör vi över saik! ![]()
Aha, OK
Tack för förklaringen
Jo men Leise har ju noll koll på sånt. Noll. Och han kanske inte behöver/ska ha koll på det heller, men den som ”beställer” siffrorna från honom måste ju ha det och även för vilka siffror som kan visa på vad samt hur de ska användas för att åstadkomma förändring i de fall det krävs. Och det är ju här det felas mest. Sen är ju tyvärr Leise med och petar i hur man ska och inte ska spela. Och där felas det ännu mer.
Så den här statistiken man är så otroligt besatt av används presumtivt på fel sätt. Eller åtminstone inte till rätt sak. Och det tycker jag hela det här konstprojektet HV71 anno 25/26 bevisat.
HV71 har en styrelse som har valt en väg rakt ner mot Allsvenskan. Man väljer alltså att köra på kontinuitet även om det visar sig vara helt galet. Man gör det troligtvis på ren och skär stolthet i att inte vika sig i sitt beslut om att sparka tränare är omodernt!
Hur helvete kan styrelsen tro på detta? Finner bara ett svar och det är ren och skär inkompetens av ishockey och vad elitidrott handlar om. Man kan tro att de sitter i en styrelse som Bedriver breddidrott. Men för att informera dessa så är HV71 en elitförening där man spelar i svenska högstaligan SHL.
Fattar den ens det tro?
Känns ibland som de går på historiken att ”sist vi åkte ner ställde fans och supportar upp ändå så det gick runt” och förväntar sig samma utfall igen. Därav är det inte sÅ viktigt hur det går, inte som att folk i stan bryr sig om laget eller så
Jaha. Efter dagens bottennapp så återstår det vad - 3 hemmamatcher? Och 7 borta? Där man måste ta iaf 15p totalt för att ens ha chansen att slippa kvala.
Ett svårt läge blev plötsligt oändligt mycket svårare.
Det sätter ändå kvällens monstruöst usla insats i lite perspektiv över hur uselt det här laget presterar allt som oftast när man har chansen att kliva på uppåt och när det gäller som mest.
SAIK är bra. Överlägsna. Absolut. Men man har 1-2 och 5v3 i 2min. Man lyckas inte skapa en enda målchans. Inte ens skjuta ett skott. Man får ytterligare ett PP. Samma sak. Noll chanser. Noll skott.
Så i en av väldigt få återstående matcher på hemmaplan, när man bara har ett mål upp och ges chansen ordentligt så gör man ingenting för att ta den. Ingen kliver fram. Och man sätter in Pasic. OSL. Jag menar - är det nåt sorts jävla statement från lagledningen mot resten av laget? Typ ”ni andra är så jävla dåliga att vi t o m sätter in Pasic och OSL istället! Fattar ni nu hur jävla dåliga ni är?”
Ja ja. Skitsamma. HV bevisar bara ytterligare en gång med emfas och övertydlighet att de inte hör hemma i högsta serien.
Jag ska erkänna att jag hade börjat hoppas. Men det var för sista gången. Det här laget sviker mig. Gång på gång. Den här lagledningen sviker mig. Gång på gång. Så nu ger jag tillbaka med samma mynt. Jag skiter i hur det går nu. Jag skiter i HV. För HV skiter i mig.
Tror ni att även de spelare som plockas in till nästa säsong (oavsett serietillhörighet) värvas utifrån Moneyball?
Eller har man insett att det som lät bra i ledningens öron inte visade sig vara så bra?
Inte nog med det. Man chansar att plocka målvakten vid 1-2 och släpper in ett. Ändå väljer Anton att plocka målisen igen och vi tappar mål mot Örebro. Tänk om det avgör hela skiten att vi hamnar i kval pga det målet. Jösses!
Ja enligt Hult så fanns det ju redan en lista över spelare för HA när han kom in. Och den listan lär väl utgå ifrån att de enda vi vill behålla kommer lämna och de vi vill ska lämna kommer man behålla. Och fylla på med lite fler Laz, Eriksson, Pasic, OSL och allt vad de heter. Den ena odugligare än den andra. Helt enligt Liljanders mastermind-koncept där Leise har scannat marknaden i hockeyns utkanter och bottenligor. Kan tänka mig att man trålar i danska och norska andraligorna, franska och italienska ligan. Sen finns det nog ett och annat gruskorn att kasta in från den engelska ligan också.
Hur kan man tro på det man gör i HV71?
Förra säsongen va ett bottenrekord men man tangerar det säsongen efter. Men ändå så får coachen vara kvar. Sen säger man att ska man värva något så är det någon som kommer in och gör skillnad. Laz och Eriksson gör verkligen ingen skillnad i positiv riktning.
Det är bara snack om kontinuitet som leder oss till ett sämre lag än någonsin.
Hur i helvete ser styrelsen något positivt överhuvudtaget? Hade man haft en styrelse med en vilja om att bli bättre så hade vi aldrig varit där vi är idag.
På riktigt kan man ju nästan tro att de vill hamna i Allsvenskan.
Ta SAIK som ett mot exempel på vad Hv är idag där man ställer krav på ungdomarna och utbildar dem till att bli SHL spelare. Vad gör Hv med våra unga? De lånas ut och för att sen lämna för att de aldrig får chansen. Sen har man gjort sig med egna spelare genom åren för att ta in dyra legoknektar.
Det finns ingen ryggrad i HV71.
Ny tråd om tankar och tips på hur vi löser ett “bäst på banan”-pris: