Tråden om: J20 & J18!

Bra ledarsida ändå, toppad med Hjalmarsson och Beech som utvecklingscoacher. Bra förutsättningar att växa och utvecklas.
Har HV71 gått ut med att Niklas är anställd? Står som utvecklingscoach både i J18 och J20 på EP.

2 gillningar

Verkar som om är så eftersom AD har gått ut med detta på hemsidan när Pelle G blir junioransvarig. från hemsidan står det så: “Pelle är en genuin hockeymänniska och erkänt duktig på att jobba med unga spelare. Nu får vi ett team där Pelle tillsammans med Tom Jankovic, Christoffer Persson, Erik Ljungbergh, Kris Beech, Oscar Sundh och Niklas Hjalmarsson kommer att ge våra juniorer väldigt bra förutsättningar för fortsatt utveckling. En ledarsida som få juniorverksamheter i Sverige kan mäta sig med.” Per Gustafsson ny junioransvarig i HV71 | HV71

3 gillningar

Ah missat det helt, tack! Bra uppställning oavsett.

1 gillning

Inga fara! Däremot undrar jag över Oscar Sundh, är han inte anställd som ass SC? Nu verkar AD uppge att han är en del av juniorverksamhet? känns lite oklart för mig.

Han har varit anställd som ass SC, men varit mer inriktad mot ungdomsverksamheten.

1 gillning

ahhh okej! Tack! :slight_smile:

HVs 17-årige, lovande J20-back Gabriel Eliasson väljer att flytta till USA för spel i collegeligan. Han har en stabil kroppshydda fördelad på 199cm och 93 kilo och väntas gå högt i 2024 års NHL-draft.

Trist att han inte stannar hos oss och kämpar om en plats i A-laget framöver.

2 gillningar

Riktigt tråkigt för oss… Hade sett fram emot att se honom bland seniorerna framöver…

Tråkigt. Han är en backtyp som är ganska sällsynt nuförtiden. Samtidigt så förstår jag han. Hans spelstil passar bättre in i Nordamerika. Får han bara arbeta med att förbättra sin disciplin så tror jag han kan bli riktigt bra.

Ser man till HV71 så är det även lite tjockt med spelare som har den, eller rättare sagt snarlik, spelstil. Både Sjöholm och Landen har ju även de en fysisk spelstil och står lite före i kö än Gabriel. Så tror inte han hade fått alltför mycket utrymme i vårt A-lag kommande säsong. Tråkigt dock oavsett. Kommer förhoppningsvis tillbaka till föreningen i framtiden.

1 gillning

Erliden lämnar HV enligt hockeynews

Tråkigt! Några källor om vart han kommer gå?
Hoppas på bra utveckling på honom och att han kan vara sugen på hemgång till A-laget inför framtiden ifall det skulle bli aktuellt :slight_smile:

Hv valde satsa på Clifford så rätt väntat att detta sker

1 gillning

Glifford*