Tråden om: Junior och Ungdom

NBS tar emot laget vid KA-rondellen 20.00!

Läste f.ö precis att både Anton Bengtsson och WK själva kontaktade j20 och bad få vara med efter att a-laget åkte ut. Härligt att höra :slight_smile:

Jag spelade in den och såg på den i efterhand. Men skrev in min kommentar och då insåg jag mitt i allt. Ser onekligen humoristiskt ut.

Ett rungande och stort Grattis till detta underbara lag som är bäst i Sverige.
Hade gärna tagit några biror med gänget.

Vill ej va tråkig nu men tänk på att de är en del spelare som inte är 18år och då myndiga för att supa :wink: :laughing:

Stoort grattis, vilket härligt lag och rörande att höra Anders Olsson efter matchen. Ta hand om han HV - vilket driv och vilken tillgång!

Många killar utmärkte sig och krigade för märket, en av dem:
Lawrance Pilut - wow! Otroligt imponerade… Lite fysik och han kommer bli ruggigt bra…

Förläng med Sandberg nu Stillman, vilken härlig krigare han är ! #stannasampthechamp

Grattis grabbar.

Härlig match idag.

En stor skillnad mot vårt kära a-lag är att äntligen se spelare med en HV tröja som står framför mål & skymmer målvakten. Får hoppas att Dahlen kollar på det & tar efter :wink:

jesper_50: Är väl enda spelarna i A-laget som borde ta efter våra kungliga juniorer? :slight_smile:

Fyfan va glad och stolt man är över grabbarna. Dom är så jävla värda detta!
Det är helt otroligt hur jävla bra alla spelare har varit under helgen. HV71 var det enda laget som klarade av pressen och verkligen klev fram när det gällde som mest. Både Färjestad och Modo blev väldigt ensliga vilket lede till att spelet låste sig.
Det är dock inte någon utav spelarna i laget som jag gläds mest med utan det är våran guldtränare Anders Olsson. Det finns nog inte någon på denna jord som är mer värd denna framgången än vad Anders är. Min favorit tränare by far! Man blir varm i hela kroppen när man ser hur han verkligen brinner för detta. Jag var nog inte ensam om att bli lite känslosam/tårögd när Anders blev intervjuad direkt efter matchen. Vilken jävla eldsjäl han är!

En krigarsäsong med hjärta framför spets, nu blir det tuffa förutsättningar inför nästa säsong men fan så jag unnar grabbarna det här!

En guldfest på Twin City av högsta klass & ett stort tack till Anders & Ingemar för ert engagemang. Nu är vi svenska mästare, VI HAR SVERIGES BÄSTA JUNIORLAG, varenda sekund jag vart på plats har vart värd det till 120%
Nu går vi till sommarvila & laddar inför nästa säsong!

Det gör det hela ännu härligare! Man gick ju inte direkt in som favoriter i årets J20-turnering utan har slagits lite ur underläge. En riktig LAGseger, så som HV ska vinna titlar (se och lär, A-laget)! Sen gjorde det inget att man fick in lite extra spets i finalhelgen i form av Anton och WK UTAN att tappa lagmoralen. Ibland kan det hända att man förlitar sig för mycket på stjärnor i ett sånt läge, men här fortsatte man som innan.

Intressant artikel med Gustaf Franzén
hockeysverige.se/article/142 … -pa-minnet

Tack för länken :slight_smile:

Ja, Gustaf blir spännande att följa - är ju klart yngst i laget. Vore spännande att se honom få spela några matcher med A-laget de kommande säsongerna.

Tycker dock det är lite tråkigt att det är relativt glest med jönköpingskillar även bland de mer tongivande juniorerna. Eller tråkigt och tråkigt, det är givetvis bra att HV kan locka till sig talanger från hela landet även i juniorleden - men ni förstår säkert hur jag menar.

Spännande nyförvärv till J20, kul med “killar från bygden”…
Anton Johansson tror många jag pratat med kommer bli grymt bra och jämförs med Fantenberg, dominant på blålinjen!

[url]http://www.hockeymagasinet.com/2013/04/29/tre-nya-smalandsparlor-gar-till-hv71/[/url]

eliteprospects.com/player.php?player=43989

Nytt från FHC:s organisation.

Någon som vet något om grabben?

“Strindö är en snabb, spelskicklig back som gärna följer med i anfallen. Duktig i powerplay.”
Källa: eliteprospects.com/player.ph … 9&lang=swe

Bra detektivarbete! Tack!

Kevin Fiala kan lämna HV71 utan att ha spelat en enda match.
Enligt EP så ryktas Kevin vara på väg till USA och Lincoln Stars.
Eliteprospects källa är “USHL Entry Draft Phase 2”. Ingen aning dock hur den draften fungerar.

USHL Entry Draft Phase 2 - [url]http://ushl.rinknetcloud.com/draft27.htm[/url]

Rasmus Djerf lämnar J20 för spel i Oskarshamn:

hockeysverige.se/article/144 … 20-mastare

Spontant känns det som ett smart val ur Rasmus perspektiv. Han är 19 och inte aktuell för A-laget i år, att då få lira i AS regelbundet kan i förlängningen vara nyttigare för han än J20.
Samtidigt hade jag hellre sett en utlåning

Håller med dig helt och hållet Cyruz. Finns ett antal juniorer/unga spelare som redan går förre Rasmus och eftersom att han inte får spela J20 nästa säsong (förutsatt att han inte spelar som överårig) så känns det som ett ganska smart/självklart val att återvända till IOK där han kommer att få chansen i andra eller tredje kedjan.

10 svenskar plockade i KHL-draften idag - 2 HV-killar i Gustaf Franzén och Emil Johansson.

[url]http://www.hockeysverige.se/article/14455937/tio-svenskar-plockades-i-khl-draften[/url]

Av det jag har hört så ska utvecklingskontrakten vara klara, varför presenteras dom inte?