HV valde att satsa på Pilut och Eidstedt och därför var man tvungen att offra Jansson tror jag. Hur mycket man än vill kan man inte föra in hur många juniorer på en gång, trots hans snygga straff
Vem vet han kanske gör några bra säsonger i Allsvenskan och sen kommer tillbaka till HV . Erik fick okej med speltid i slutet av säsongen och tror han tar en fjärde formationsplats nästa säsong tillsamans med Sandberg och Bengtsson
Först och främst riktigt underbart att HV71 är i final. Tredje året i rad.
Kollar man på de fyra lagen som avancerade till “final four” så var just HV71 och MODO de två bästa lagen (på pappret).
Det står i skrivande stund 2-1 till Brynäs mot Färjestad men oavsett vilket lag som går till final så kommer HV71 vara favoriter.
Får jag välja så hade jag dock valt Färjestad. Det är alltid bra och tajta matcher mellan HV71 och Färjestad. HV71 har dessutom ett övertag på Färjestad denna säsongen och det är inte helt säkert att FBK kommer ställa upp med bästa möjliga lag i och med att man fortfarnade lirar i SHL-slutspelet.
Brynäs är ju, likt HV71, ute ur SHL-slutspelet och kan därför ställa upp med bästa möjliga lag. Brynäs har även imponerat stort mot HV71 under Top10 och är det enda laget som HV71 inte vunnit över denna säsongen. Man har två förluster (3-2 och 6-1) mot Brynäs denna säs.
Angående Jimmie Jansson så är det nog precis så som Hammare7 skriver.
Man stod nog i “kvalet och valet” mellan Lawrence och Jimmie. Jag hade valt Lawrence även om jag gärna hade tagit Jimmie också.
Det känns som att Lawrence har ett större HV-hjärta och större utvecklingspotential än vad Jimmie har. Att Lawrence även varit kapten denna säsongen visar ju hur pass mycket HV71 enda tror på han. Enligt mig så är han lite stabilare än vad Jimmie är. Jag tror Lawrence spel är mer senioranpassat än vad Jimmie’s är. Jag tror det kommer ta ett par säsongen innan Jimmie lyckats anpassa sig till seniorspel. Det är trots allt en ganska stor skillnad på junior- kontra seniorspel.
Även gått rykten om att Jimmie skulle vara lite divig (endast ett rykte) av sig. Något som Lawrence absolut inte är. Han är väl så långt ifrån diva man kan komma, iafl rent personlighetsmässigt.
Njeh jag tycker HV71 gjorde ett bra val. Ser hellre att man tappar Jimmie än Lawrence. Även om jag gärna hade sett att man istället hade skrivit ett 1-2 års kontrakt med Jimmie och sedan lånat ut han till en HA-klubb. Är väl iofs ett sämre alternativ för Jimmie.
Det var väl TV4:s fel att matchen inte gick på LiveArena? Fan, antar att man ska tycka det är bra att förbundet får mer pengar än vad de trodde de skulle få genom att låta det vara på LiveArena, det lär väl vara därför de ger rättigheterna till TV4 som sen visar det på en betalkanal, blä.
Om nu matchen visades på LiveArena också, trots att jag inte kunde hitta den så ber jag om ursäkt för ovanstående
Nu till det positiva; jävlar vilken spännande match det måste varit! Spoiler: [size=50]3-3 med några minuter kvar, MODO-straff efter halv övertiden och sedan 12 straffar![/size]
Härligt att de vann!!!
TV4 sänder J20-slutspelet (semi och brons - finalmatchen) medan LiveArena sänder J18-slutspelet.
Kan tycka att det är riktigt fjantigt av TV4 att lägga matchen på TV4-Sport istället för deras nya “superkanal” TV12.
Ser ingen fördel/anledning till att sända matcherna på TV4-Sport istället för TV12. Visst de sände J20-slutspelet på TV4-Sport förra året men då var det ju inte en tillvalskanal som det är nu. Njeh riktigt fjantigt. Som tur är så har jag TV4-Sport men hade jag inte haft det så hade jag lackat lite extra.
Ett tips är att skapa ett TV4-Play konto och köra en gratis månad. Det är ingen bindningstid men det gäller att avbryta abonnemanget innan 30 dagar, annars förlängs det automatiskt och då kostar det 99 kr/månad. Ska själv avbryta skiten imorgon efter matcherna.
Trist med Jimmie, men samtidigt så är det ju Timrå han går till. Kan vara bra för utveckling och förhoppningsvis komma tillbaks =) Blir att köra tv4play imorgon. Riktigt drygt att man missade matchen idag.
Stämmer. Man har ersatt TV4-Sport med TV12 och gjort TV4-Sport till en betal-/tillvalskanal.
Angående matchen
Första perioden avverkad, 2-0 till HV71. Skott 10-3.
Helt okej spel av HV71. Lite små slarvigt i 5 mot 5 men det får man kanske räkna med i och med att det är final (nerver).
Underbart spel i PP och Malm ser stabil ut. Njeh ser riktigt bra ut.