W.Karlsson
William Karlsson har varit en ren fröjd att skåda. Han kommer att vara våran stora stjärna nästa säsong.
Hade dock velat se lite mer från Filip Sandberg - vi vet ju vad han kan.
Vi får hoppas Stillman lyckas övertyga Sandberg om att stanna kvar
Brons till U16 idag, kul! Gillar förstakedjan… 54. Dahlen Jonathan - 15. Örnskog Ian - 21. Ahl Filip… Bra namn där;)
Kul! Och så hoppas vi att J20 tar guld imorgon mot MODO
Såg riktigt bra ut idag. HV71 dominerade de två första perioderna och bara spelade av/spelare på ledningen matchen i tredje.
Finns dock två spelare som måste steppa upp/skärpa sig rejält om HV71 ska vinna SM-Guld imorgon, Kokman och O.Engsund. Kokman såg väldigt darrig ut idag och släppte många enkla returer. Borde även ha tagit minst ett utav målen. Engsund gjorde det riktigt bra i det defensiva arbetet men spårade ur ett par gånger och drog på sig ett antal onödiga utvisningar som var nära att kosta segern. Lyckas Kokman spela så bra som jag vet/har sett att han kan och Engsund är lite kyligare så tror jag att det kan få vägen.
Ska bli en riktigt spännande match imorgon. Det största hotet, enligt mig, är Ullmark…fyfan va bra han är.
Gott med final!! Och Engsund verkar ha svårt att hålla sig kylig, haha.

Gott med final!! Och Engsund verkar ha svårt att hålla sig kylig, haha.
Kanske en av anledningarna till att Stillman inte erbjöd honom något kontrakt och chans i A-laget
Det tror jag inte. Detta är första matchen, som jag har sett, där Engsund verkligen “tappar huvudet” och drar på sig ett par onödiga utvisningar. Den känslan som jag har fått utav Oscar är faktiskt tvärtom utav det vi såg idag. Väldigt kylig som gärna retar upp motståndarna och låter alltid motståndarna ta första steget. Minns en match (kommer ej ihåg vilken) där Oscar retar upp en motståndare som blir helt tokig och släpper klubban och bara mottar slag mot Oscar. Vad gör Oscar då? Jo han endast och tar emot vilket resulterar i matchstraff för motståndaren och PP för HV71.
Tid för finalen imorgon? Fan va skönt att vi kanske får ett guld att glädjas åt ändå!
Ska tillägga att jag inte har sett en enda J20-match jämfört med dig Jompii så du lär veta vilka juniorer som är heta. Tagga finalen imorgon
Väldigt roligt att se J20-laget idag som stundtals spelade ut FBK även om förutsättningarna är lite olika med FBK fortfarande kvar i slutspelet. Tycker det är synd att Oscar Engsund inte fått en rejäl chans i HV och att Filip Sandberg ser lite överskattad ut. Fast det är orättvist mot honom. Det var en enda match men just idag var det flera HV forwards som matchade honom.
Dock så valde ju även Färjestad att använda sig utav alla sina juniorer som brukar spela med A-laget. T.ex Görtz, Nygård, Westlund etc.
När spelas finalen imon?

När spelas finalen imon?
13:20 börjar sändningen i TV4 Sport
Är det någon som vet en bra livestreamlänk till finalen? Sitter på Nya Zeeland och letar febrilt efter en länk???
1-0 F. Engsund
Fan vad gött. Ruggigt bra start av HV. Kom igen nu

1-0 F. Engsund
Riktigt fint mål dessutom.
1-1 nu. Tycker dock killarna har inlett mycket bra.
2-1 Franzén