Tråden om: JVM 2013!

Ganska sura tider men så länge det inte krockar med HV så är det ok.
Tidsskillnaden Sverige och Ufa är dock fem timmar. När klockan är 13.00 i Sverige är den 18.00 i Ufa.
Att sedan finalen spelas i den betydligt mindre arenan beror antingen på felskrivning/planering
eller ryska vodkan. Jag gissar på en kombination där vodkan startade först.

Idag blir det perfekt att “värma sig” med Tjeckien-Sverige där sändningen startar 12.30
för att vara lagom varm 16.00 då HV inkasserar 5e raka vinsten mot BIF :slight_smile:

Det blir en enkel seger mot tjeckerna…

Ja Småkronorna slog ju Tjeckerna ska vi väl tillägga här.
4-1.
Idag ja just nu så spelar vi ju mot Schweiz och ligger under med 0-1 efter 1:a perioden.

Ja att Kanada kan spela med inriktning medvetet fult ja det har man känt till i snart över 40 år. Men att man så kraftfullt siktar in sig på huvudet är ren och skär skandal.’
Kang Hocketycärlden markera för dessa töntiga broliers som Knada år efter år skickar iväg att det inte är ok med våld mot huvudet.
3 matcher fick en Kanadensare efter matchen mot Sverige och i dagens match mot Slovakien så får 2 spelae matchstraff för i princip samma förseelser.
Stäng av skitungarna resten av turneringen istället.
Lär dessa broilers som får sin hockeyträning att tackla på allt och hur som helst att det inte lönar sig att spela fult.
När inte ens coacher och tränare reagerar och säger ifrån.
Fjantigt och Kanada hatar man mer och mer. Hoppas att de får proppar själva för då ska ni se på hur de kommer att debattera!!! Älskar melodin Bye Bye Canada!!

Njah jag håller inte med. Visst årets upplaga (Kanadas) är kanske inte den mest älskvärda men kom igen, det är ju KANADA! :slight_smile:
Folk vill flytta till Thailand, Spanien etc när de blir pensionärer men inte jag…nej jag vill flytta till Kanada. Tänk er att bo i en riktigt hockeytokig stad där allt kretsar kring hockeyn :slight_smile:

Vi bor ju redan i en hockeytokig stad där ALLT kretsar kring HV71 :smiley:

Mjo det är sant, men Jönköping framstår ju som en liten by mitt ute i ingenmansland jämfört med de allra hockey tokigaste städerna i Kanada.

Håller med. Tänk att flytta till Toronto eller Vancouver :slight_smile:

Då missar ni ju att se vårat lag live. :wink:

Ääääh! C-More sport har ju en alldeles eminent streamingtjänst :wink:

Ja, just det :slight_smile:

En inte alltför rättvis seger mot Schweiz idag… men stark av j-kronorna att ändå vinna på straffar, bra match igen av Sandberg dock var Wille ganska osynlig.
För övrigt verkar Ryssarna få upp ångan, slog ett frenetiskt USA idag med 2-1, och ryssarna ser ut som om alla vore 2 m långa och 100kg.
Lär ju bli en bra match mellan Kanada och Ryssland den 31 dec. :slight_smile:

Går Ryssland Kanada se på nån kanal??

Kan bli en riktigt bra match. Hoppas ryssarna kör över och skadar några av kanadensarna. Så får vi se om de gillar hårt och tufft spel som de säger. Det gäller väl bara när de själva står för det har jag känslan av.

Shit va inneffektiva de svenska juniorerna är. Tränar de inte på målskytte nuförtiden?

En miljard chanser och bara ett mål. Hade sverige haft kanadas effektivitet hade vi vunnit jvm varje år.

Ryssland-Kanada sänds på TV10 med start kl 16:00. Sitter nu och skrattar mig egenom matchen mot Lettland inte av glädje utan frustration. Årets lag kan tydligen inte göra mål.

Stämmer inte riktigt. Ryssland möter Tyskland idag och den matchen startade för 25 minuter sedan (15:00).
Däremot så innehåller morgondagen ett par riktigt spännande matcher. Eller vad sägs om Kanada-USA och Finland-Schweiz.

Rätta mig om jag har fel nu men om Finland skulle vinna imorgon mot Schweiz på övertid/straffar så behöver Sverige endast ta en poäng mot Finland på måndag för att vinna gruppen?

Helt korrekt!
Sverige har oxå råd att ta 0 poäng i sista matchen mot Finland men då måste Schweiz ta max 2p mot Finland och sedan kamma 0 mot Tjeckien.
Tar dock Schweiz full pott sina sista två matcher (Finland, Tjeckien) får de ihop 10p och då måste Sverige ta minst 2p mot Finland, men annars är det bara 1p som räcker för att Sverige ska vinna gruppen.

Det mest ultimata vore dock om Sverige vinner under ordinarie tid mot Finland så spelar det ingen roll vad de andra reslutaten blir :slight_smile:

Det kunde inte förra årets lag heller. Sköt ju typ 60 skott i finalmatchen mot Ryssland.

Se bara till att slå de finska lejonen så är det semi som gäller.
Sverige vinner gruppen och går direkt till semi vid förlust mot Finland med
som mest två måls marginal. Finsk seger med minst tre mål gör dem till etta.

Sen håller vi tummarna att Ryssarna slår fegisarna från Kanada!!
Då får Kanada gå en kvartsfinal mot Schweiz.
MEN om Finnarna slår Sverige efter förlängning ja då får Finland möta Kanada.

Hoppas att det blir ketchup på målproduktionen idag… Jag hoppas WK kan få lite utdelning, han har tagit sig fram till en mängd bra lägen men inte riktigt fått till det, lite som i HV under början av säsongen…