Tråden om Nicklas Rahm

Rahm har uttryckt om vad som är fel i HV71! Nu är han här men det blir bara sämre!

1 gillning

Kan någon försöka förklara vad försvarstaktiken är?

Blunda och hoppas på det bästa??

1 gillning

Rahm har ju varit en del av Lakers framgångssaga i flera år. Han om någon borde ju veta hur man får ett lag att prestera SHL-hockey på tillräcklig nivå. Men…

1. har han inte förmågan att analysera/verktygen att lösa vad som funkade där, men inte funkar här?
  2. är årets HV-trupp för hopplöst dålig?
  3. eller håller team Björn/Anton så hårt fast vid sin playbook att de inte lyssnar på honom?

Jag GISSAR alternativ 3. Samma anledning till varför spelarna blir så jävla dåliga efter att AB har fått sätta tänderna i dem.

1 gillning

Jag tänker så här: Charmen med oss människor är att vi kan göra bra ifrån oss i en viss miljö och göra mindre bra ifrån oss i en annan. Det är lätt att tro att det är miljön det hänger på. Men det är inte helt sant, det är kombinationen människa och miljö det hänger på och närmare bestämt hur vi människor väljer att tolka den miljö vi är i.

Rahm kan därför vara framgångsrik i Lökers och mindre framgångsrik i HV eftersom han troligen tänker och tolkar situationerna annorlunda.

Vi kan ju bara tänka oss skillnaden i att assistera Hallam kontra AB.

Jag röstar på alternativ 3. Det är en playbook som inte funkade bra i HA och ännu sämre i SHL - och jag känner att den dessutom är tunn - funkar det inte så är det mer banka huvet i väggen än att vända blad och justera.

Ska man säga nåt positivt så har playbooken ändå lite HV-touch, det där med att komma ut och skölja över i första. Men sen då? Rahm borde ha fler sidor i sin erfarenhet.

1 gillning

Avgå.

1 gillning

Helst innan säsongen började…

1 gillning

Jag försökte verkligen se denna anställning som positiv. Någon med rutin som kunde komma in och hjälpa att undvika de mest röfvdåliga och pinsamma besluten. Det verkar som om Nicklas inte lyckats med detta uppdrag, alternativt vara en katalysator för detsamma.

Så nu står vi där, med en bevisligen kompetent ass-coach, som troligen fått stora skälvan, då han är på väg att spela ut sitt HV ur SHL igen.

VARFÖR I HELVETE LETAR VÅR FÖRENING ENBART I BEGAGNATLÅDAN NÄR VI PLOCKAR IN LEDARE?

Är det månne ett konstprojekt detta? Eller CIA som testar psykologisk krigföring, ala LSD-testen? Kommer Lindbom in nu eller? Vafan pågår?

1 gillning

Avgå!

Även om Niklas såklart inte kan göra några förändringar i spelsystemet så tycker jag ändå man på dessa två matcher kan konstatera att Nicklas inte bör ta över efter AB. Funkar bra som assisterande men som HC är han inget vidare. Svag matchcoaching idag.

5 gillningar

Håller med. Han ska inte vara HC. Fick ptsd av att läsa intervjun i JP. Vill inte uppleva 20/21 igen.

Nu har ju dock Rahm visat sig vara en väldigt kompetent assisterande i andra sammanhang. Så ge honom en kompetent HC vid sin sida så kanske, kanske vi kan få se ett annat HV framöver.

8 gillningar

Han är bakbunden. Är säker han självmant lämnar hv efter säsongen om Anton är kvar

Oavsett är han inget lyft. Borde inte plockats in igen.

5 gillningar