Tråden om ny tränare 2015/2016

Appelgren, Forsberg och Ross har nämnts.

Lägger min röst på Appelgren och vad tycker övriga Blåa fans?

Gissar Appelgren 65% Forsberg 20 % Ross 12 % Mårts 2 % övriga 1% :slight_smile:

Ser hellre Ross, tycker de han gjorde med Örebro såg intressant ut ända tills han hoppade av.
Tyckte Örebro spelade en rolig hockey under Ross ledning.

Håller med delvis, mycket stort hjärta för HV, bor kvar i jönnet.
Tror en gillar nuvarande jobbet där en stundtals briljerar i kamp mot legenden Micke Renberg.

Forsberg. Fick i och för sig aldrig vara med och vinna guldet, men var med när SAIK byggdes upp. HV verkar likt SAIK ha en underliggande ideologi för vilken hockey man vill spela och då vill jag ha en coach som kan arbeta efter dessa premisser, vilket Forsberg visat tydligt att han kan.

Vad sägs om Tommy Jonsson? Fick iofs sparken från BIF men var med och ledde BIF från att vara ett tråkhockeygäng i botten till att vinna SM-guld. Vet inte vad han gör nu men han kanske kan vara något. Verkar ju vara lugn iaf.

Kommer Appelgren till HV så går det käpprätt it pipan ! Leksand avar det konditionsmässigt sämsta laget i hela shl ! Han är diplomatisk , men det är också det ända ! Nej större ambitioner måste sportcheferna ha ! Skriver de dessutom kontrakt med Pettan då blir det inte en enda match som jag kommer att se !Han har varit gudomlig men man måste se när det bär utför ! Forsberg har väl inte presterat bånting han heller ! Patrik Ross kan väl få chansen för han vet hur hockey ska spelas och tror hanär hård när det gäller konditionträningen! Men det allra bästa är det Ward dissar och det är MÅRTZ ! Han tror jag är det bästa som man kan få in ! Men luleås tränare som fick lämna efter nån fruntimmersaffär , han kan försvarsspel i alla fall och tempostark skridskoåkning resten vet jag inte …

Ward , ursäkta det var inte du som dissade Mårtz !

Av dom nyss nämda vill jag se Anders Forsberg eller Tommy Jonsson.

Annars tycker jag det skulle vara intressant att se Mats Lusth som fick lämna Malmö.

Tommy Jonsson är tränare för Björklöven.

Mats Lust?? Han fick ju lämna Malmö av ungefär samma anledningar som AJ. MrMadHawk skriver att den enda skillnaden var att Malmö för en gångs skull skötte det snyggt.

Jag vet inte om den är ett rykte med i Norran skrivs det om Jonas Rönnqvist, Han har tidigare i år tackat nej till både Brynäs och Malmö men påstår sig “överväga om ett bud från HV skulle komma”

Mycket rykten nu, vad vi behöver är en lagbyggare som står för en frejdig och rolig anfallshockey. Någon som är bra på att utveckla och utbilda spelare, både unga och gamla. Vi behöver inte en tillfällig lösning som ska jaga ett snabbt SM-guld. Vi behöver bygga långsiktigt med arbetsro. Tror inte Appelgren är den personen. Vi behöver en Hallam en Roger Rönnberg. Någon som unga spelare vill komma till och bli tränade av. Men var hittar man en sådan tränare?

Kanske kan rekrytera tillbaka Anders Olsson från Davos och ge han huvudtränar-uppgiften denna gången?

Och Jonas Rönnqvist! Norrbottenskurriren är ursprungskällan - men eftersom jag inte är plus-medlem så får jag ta en andrahandskälla som hänvisar till kurriren!

dragskott.blogspot.se/2015/05/jo … yktet.html

Står en del här, norrans hockey blogg
kuriren.nu/100-hockey/

Jag skulle inte klaga om det blir Rönnqvist, visst han spelar lite tråkhockey men de har visat sisg fungera (visst inget SM-guld men bra resultat ändå). AJ satte ett försvarsspel som fungerade och ett spelsätt som påminner lite om Rönnqvist tänk (AJ lite offensivare). Tycker man skall bygga lite på vad AJ satte i spelet somm visade sig funka och ta de me en lite lugnare coach me bättre gruppdynamiksegenskaper.

Rönnqvist elr Forsberg hoppas jag på, visst Forsberg lyckades ej i MODO men deras trupp var ju inte den bästa heller så

Rönnkvist , det är nog det alternativet som jag förordar av dem som nämnts just nu ! Han gillar aggressiv hockey men lite för öste offensiv men det kan ju bero på materialet ! Forsberg kan inte ens jämföras med Rönnkvist , som jag ser som dt bästa hittills OM inte Mårtz kan ta över !"

Var det inte Rönnqvist som införde en form utav prestationslön eller bonussystem i Luleå för något år sen? Ingen dålig idé men det kanske inte funkar i HV.

Ingen aning men om an gör det på rätt sätt så kan de bli en riktigt boost. Tänk t ex om en spelare har hamnat i en svacka och man försöker komma ur den o så gör man kanske nått bra t ex täckte skott elr va som hälst o får man en liten bonus elr nått så kanske man kommer ut ur det. De behöver inte vara man fåår högre lön utan nånting som man bygger inom laget som alla siktar efter och kan gratulera när nån får det. Men om de är pengar kan de snabbt skapa avundsjuka

Det är ju inget man gör i en handvändning. Alla kontrakt finns ju redan, och det är inget man bara ändrar på.

Man kan såklart lägga pengar i en pott ovanför lönerna, men då blir det ju en extra kostnad.

Personligen så är jag lite kluven, men det står mellan Ross (enbart för han har Hv hjärta) och Rönkan (lite rädd för att han spelade tråk hockey i Luleå dock)

Applegren är jag inte impad av men kan ha fel så lipar inte sönder om han kommer
Forsberg är väl ok också men jag klarar inte av hans stirr blick

Popovic hade varit kul men han sitter väl fast med kontrakt med trekronor ännu ?

Sen är det klart att Mårts är absoluta drömmen