Tråden om: Play Out 22/23

Det var med en klump i magen man läste artikeln om Rödin. Det är för jävligt på alla sätt och vis.

Nu kommer jag låta som random 08-supporter. Men precis som det i fallet Rödin måste göras skillnad på sak och person, så tror jag här man måste göra skillnad på Brynäsfansen och “en klick” fullblodsidioter.

Mitt intryck av Brynäsfansen är att de är schyssta och pålästa. Det här idiotbeteendet representerar inte dem som supportergrupp.

3 gillningar

I alla grupper i samhället finns en klick idioter. I absoluta tal så blir ju antalet idioter större ju större den aktuella gruppen är. Det är ju därför man ser fler jubelidiot-beteenden från storstäderna än glesbygden, då texvis antalet supportrar till DIF vida överstiger Brynäs ditto. Så, i det ljuset blir man ju förvånad över att det sker runt Brynäs. Det skedde inte runt DIF förra säsongen mig veterligen. Jag såg inget om liknande saker runt vår förening när vi åkte ur. Tvärt om.

De som gör detta nu, de har inte hängt med i sin självbild, är min gissning. I så fall är det i linje med hela Brynäs. Jag skulle vilja hävda att vi kollektivt hade det på känn att vi var på dekis. Kanske inte åka ur SHL-dekis, men definitivt att vi inte var en stormakt längre.

Så, nu åker de ur. Synd om dem. De får försöka bygga något bättre. Något som inte bygger på luftslottet “stora klassiska Brynäs”, utan mer bygger på samma grunder som andra mindre orter bygger sina framgångar på.

2 gillningar

Oerhört viktigt för HV:s damlag att herrlaget klarade sig kvar i SHL. Undrar hur det blir för Brynäs damer om herrarna åker ur. Dom har ju ett lag i SDHL som fightats i toppen och om guldet, även om Luleå är dominanter. Lär bli svårt att hålla sig med ett topplag i SDHL om herrarna spelar i HA, med tanke på att ekonomin redan är en katastrof.

Vad tror vi om Brynäs chanser i kvällens fjärde Play Out-match mot Malmö? Är det spiken i kistan och byebye till SHL?

  • Ja, ikväll tar sviten på 63 år i högstaligan slut
  • Nej, man drar ut på lidandet någon match till
  • Nej, man vänder serien och håller sig kvar

0 röster

”Tyvärr” tror jag att händelser som de mot Alcén och Rödin kan svetsa samman ett lag, och jag tror faktiskt att DET tillsammans med viljan att förstöra festen för Malmö kan agera lite dödsryckning. Jag går emot mitt eget 4-0-tips, och tror på Brynäsvinst ikväll.

1 gillning

Skulle kunna vara ett scenario och jag tror att Brynäs kommer gå ut stenhårt i matchen ikväll, säkert ta ledningen i vanlig ordning och se överlägsna ut de första minuterna. Kanske till och med något leende från bänken. Sen får Malmö något mål från egentligen ingenting, Brynässpelarna blir ängsliga och inser att om man inte gör fler mål innan domaren blåser av matchen är Brynäs ett allsvenskt lag efter 63 raka år i högstaligan…

Jag tror pressen blir för stor på Brynäs. Brynäs kan mycket väl ha ledningen efter både första och andra perioden, men jag tror Brynäsnerverna i kombination med att Malmö tacklar sig in i matchen i vanlig ordning blir avgörande. Brynäs har gjort sitt i SHL för denna gången, på återseende!

1 gillning

Djurgården såg till att förlora borta mot Timrå när de låg under med 0-3 i matcher. Funderar på om det omedvetet är lite skönare att åka ur på bortaplan. Så vettetusan. Hur sugna är egentligen Brynäs på att ta hem matchserien och bli utslagna på hemmaplan?

3 gillningar

Läst dina inlägg mycket, och du är fruktansvärt duktig och saklig, och jävligt mörk :joy: gillar det skarpt!

Tror nog att man förlorar idag va? Precis allt går ju fan emot dem. Tror det är bättre att torska borta än hemma.

1 gillning

Har försökt hitta varför matchen börjar 19.30. Någon som sett någon anledning?

På något konstigt sätt är jag lite smånervös inför dagens match trots att jag inte har sympatier för något av lagen.

Innan kvalet hoppades jag kanske lite mer på Brynäs då Malmö är helt ointressanta och typ saknar intresse i övriga Sverige.

Samtidigt lite fascinerande med den totala kollapsen som Brynäs går igenom, så på något sätt vill jag att den fullbordas ikväll.

Vill inte heller att Brynäs blir första lag någonsin att hämta upp ett 0-3 underläge. Därför får Malmö gärna vinna redan ikväll.

Jag ogillar E. Sylvegård som spelare. Men man måste ändå imponeras över hans mindset. Såg en intervju med honom och senare nån Brynäsare inför första matchen. Emil kändes peppad och positiv. Som att han verkligen såg fram emot matchserien. “Kul att spela matcher som verkligen gäller något”. Brynäsaren hade fuktiga hundögon och verkade redan tagit ut förlusten i förskott.

Kluvet.

1 gillning

Off topic men Sylvegård är ju kung. Riktig profil och vinnarskalle. Raka motsatsen till Fröberg. Behövs fler som honom i SHL.

Sylvegård är en riktig pajas!

2 gillningar

Fan. Man känner ångesten genom tv-rutan.

Petter berättar att det är över 180 tävlingsmatcher sedan Brynäs vann 4 matcher i rad.

Kan det verkligen stämma?

Svårt lär det bli iallafall.

Är väl för att den sänds på 12:an med. Kronofogden knackar på ska ju ha sin tablåtid du vet.

Undrar om kronofogden knackar på hos Brynäs nästa år?

1 gillning

Vad heter låten Malmö använder vid spelarpresentering? Inte intro-låten som är Avici!

Denna låten!

Är det Life is life du menar??

just nu är Brynäs i HA.

1 gillning

Alltså är så nervös för dem… sjukt medlidande hockeyn kan få en att ha?

nu är de kvar