Tråden om SC Johan Hult

Andersson: Mm. Apropå ersättare. Förutom Ljungh och Tedenby. Har vi hittat någon till Wännström?

Sirward: Tack! Tror dock Johan och Johan inte har något intresse av att hänga med mig :wink:

Varför skulle dom vilja ersätta Wännström som va så bespottad i föreningen?

Var en seriös fråga. Fundera på det.

Mannen har återigen lyckats bygga ett lag som faller som ett korthus!
Blekt och tråkigt utan någon som helst power!

Det måste ta slut innan vi är där Modo är idag! Att sitta på pengarna kan kosta mer än det smakar!
Man har sparkat x antal tränare under åren men med facit i hand så tror jag mer på att den felande länken inte varit tränarna utan helt enkelt Hult!

Återigen undrar jag vilka grunder han blev sportchef på!?
Kontaktnätet lär inte vara lysande med tanke på frånvaron från hockeyn!
Kunskapen av rollspelare har inte heller bevisligen!

#HultOut

Att du vågar! :laughing:

Tillfällig sinnesförvirring.

Ingen risk att Hult ryker! Är mer troligt att Lillis får gå!

Kan inte vara lätt att trolla ihop något bra av detta man har till förfogande!
Finns inga rollspelare utan det är brunkare mer eller mindre hela bunten !

Hult har hittills misslyckats med några av årets värvningar, även om mycket kan utvecklas till det bättre. MEN oavsett vilket lag Hult gerLillis o co, tycker du de förvaltar sitt sortiment väl? Utnyttjar man lagets styrkor till sin fördel och maximalt? Vilka spelare spelar med vilka. Vem spelar när. Tycker coachteamet och Hult inte verkar prata samma språk riktigt.

#HultOut

Det är dags att steppa åt sidan nu. Avgå!

Jag var rätt positiv till Hult ett bra tag men nu har bägar’n runnit över hos mig för ett bra tag sedan,och jag frågar på vilka grunder blev han sportchef i Hv egentligen??,en brunkig medelmåtta som smittat av hela truppen,detta är inte okej att uppträda så här illa för ett SHL lag fan i mig.

Gör nåt åt ditt felbygge nu då,så passiv så mesig fy fan vad händer med vårat Hv??? 9 mål på 6 matcher bedrövligt.

Tror inte vi kan göra så mycket för att rädda den här säsongen. Men ett stort antal ändringar måste ske till nästa säsong. Det arbetet måste börja nu och Johan Hult bör inte vara en del av det.

Avgå nu Johan! #HultOut

Scoutinge har varit under all kritik faktiskt. Vet ej vad Hult sätt som imponerat så mkt på honom… Ikonen, Camara, Holmström alla tre, INTE GODKÄNT.

Avgår han imorgon eller får han kicken? Min röst är att det är dödstyst tillika att ingen jävel bryr sig! Skulle nån ens våga ta upp ämnet blir svaret; ”Hult har styrelsens fulla förtroende och vi ska vända detta tillsammans”! Tror till och med Davidsson svettas om nätterna.

Hult svettas inte det minsta. Han vet att han har styrelsens förtroende och tycker själv han har satt ihop det optimala lagbygget. Som han ser det har han snuvat 13 sportchefer på målskytten Camara, spelgeniet Ikonen, landslagsmannen Fröberg och supertalangen Holmström. Hult har varken självransakan eller verklighetsuppfattning. #hultout

Om han brinner och har så stort hjärta för HV71 som han säger så bör han säga upp sig!
Just nu monterar han ner det bit för bit!
Katastrofläge snart och då kan det gå riktigt riktigt illa!

Vill vi spela i Allsvenskan? Är svaret nej så måste han bort likaså styrelsen som inte heller har kompetensen om vad som händer! För då hade man agerat för längesen!

När Hult tillträdde som sportchef pratade han om vikten av kontinuitet. På senare år har han förklarar hur svårt det är då spelare tenderar att flykta.

Vissa har också försvarat Hult av denna anledning.

Jag menar dock att om omständigheterna förändras så är det sportchefens uppgift att försöka lösa problemen. Det går inte bara att rycka på axlarna och lägga sig platt.

Vi har ju stött och blött det här ett antal år nu angående hur man ska bygga ett lag på lång sikt. Men flera av oss är överens om att det finns vissa komponenter att bygga kring.

1. hemvändare, spelare från bygden.
  2. etablerade färdiga spelare som till viss del är klara med utlandet
  3. unga spelare som är på väg uppåt.

Jag skulle säga att Hult lyckats på punkt 1 och 3. Problemet är dock att vad gäller punkt 3 är risken högre att spelaren drar så fort han har en bra säsong i bagaget.

Därför blir punkt 2 extra viktig. Här menar jag att Hult misslyckats kapitalt.

Jag kollade igenom de värvningar han gjort sen han tillträdde, som inte har en koppling till föreningen. Och räknar jag rätt har han bara i tre fall förlängt kontrakten med spelare han själv värvat utifrån.

Fredrik Pettersson-Wentzell
Dylan Reese
Christoffer Persson

Att bara lyckas förlänga med namn som dessa, dessutom så få, är så underkänt det kan bli.

Lägg till att Hult under samma period brutit med lika många spelare (O’Byrne, Wärn, Thuresson) och Hults misslyckande blir än mer uppenbart.

En sportchefs roll handlar delvis om att hitta en Möller, en Rakhshani, en Hjalmarsson, en Olausson. Spelare som man kan bygga långsiktigt kring.

Men här har Hult trots på pappret fina värvningar, som Wännström, Figren, Sweatt m.fl. alltså misslyckats.

Min poäng. Nästa gång Hult skyller på en tunn marknad och att det alltid är stor spelaromsättning skulle det vara fint om han kunde rannsaka sin egen roll i det hela.

Glöm inte Berglund och Sundh är två han lyckades förlänga med,kors i taket.

Jag är grymt besviken på Hult,har hållit honom bakom ryggen länge men karln räcker inte till men det inser man inte i lamslagna Hv.