Tråden om SC Johan Hult

Första tanken var” fan va gött jobbat Hult” men nu efter att ha läst att Frölunda tackade nej så förstår man ju att Hult fick Lias serverad på ett silverfat och det var smidigt. Jag är väldigt glad över Lias men cred till Hult, nä.

Nähä.

Färjestad med och bjöd och är oerhört besvikna på att Lias valde HV.

All cred till Hult.

hockeysverige.se/2020/01/27/far … -andersson

Då är jag beredd att backa och erkänna att Hult faktiskt gjort ett bra jobb

Cred till Hult såklart men jag tror att pengarna var mindre viktigt i det här fallet och valet var mellan Frölunda och oss som han spelat med förr. Väldigt förvånad att Frölunda tackade nej.

Pengarna?

Jag tror inte en sekund på att Frölunda tackade nej. Det handlade om att de inte erbjöd samma garantier för att stötta Lias utveckling (dvs speltid). Det var ju tex inte så svårt för Hult/ Lillis att lova att de skall ge honom en ärlig chans att centra första PP!
Men att Frölunda sagt tack men nej tack tror jag inte en sekund på.

vad snackar du om? de har ju gått ut i media och sagt precis det, att de tackade nej?

Rangers/Lias hade som krav för att släppa Lias till SHL att det skulle gagna dessa parter, dvs speltid och exposure. Frölunda tackade nej.

Det är på inget sätt något ögonbrynshöjande att agenter/klubbar/spelare sätter krav för en signatur. Det är det mest naturliga i världen. När spelare i media säger “jag gillar vad jag hörde från GM” så betyder det: Jag fick igenom mina krav vad gäller speltid och position i laget.

Dessutom, Frölunda går bra och har inte mycket skador. Varför äventyra en harmonisk trupp med ett nyförvärv då?
HVs behov av en ledande center var större.

… samt ta extra kostnader.

och ingen vettig person vill spela för fbk…

Handlar väl om att Lias tyckte det vi erbjöd lät bättre än det Frölunda erbjöd. Som med alla andra värvningar, inte svårare än så. Man kan ju samtidigt ha förståelse för att Frölunda, med den FW-uppsättning dom har, inte gick över lik för att få in ytterligare en center. Tror man dock att dom rakt av tackade nej är man nog fel ute.

F.ö. oerhört härligt att FBK ville ha Lias :smiling_imp: :smiling_imp: :smiling_imp:

Nu kanske jag blir anklagad för ordklyveri. Men då får det bli så. Jag anser det vara en jäkla skillnad på att tacka nej till krav ställda från en ägare jämfört med att tacka nej till en spelare. Att tacka nej till en spelare pga krav den själv ställer (via agent) ligger någonstans däremellan.

Tycker Hult gjorde sig bra som materialare! Såg ni när Sundhs skulle ha ny klubba, vilken action!
Är det så man gör karriär i Hv71? Från sportchef och klivet upp till materialare :laughing: :wink:

Avgå!

Pga senaste 3 som fick lämna eller vad??

Vem startar namninsamlingen?

Du själv? Och nej jag tänker ej skriva på pga dagens beslut alternativt offentliggörande.

Hult snackade om kontinuitet, HV-hockey och identitet när han tillträdde för sex år sedan.

På sex år har han lyckats göra HV till ett av seriens mest profillösa och identitetslösa lag.

HV idag är inget mer än ett gäng legoknektar.

En sorgens dag.

Så illa är det väl inte. Finns ju flera med anknytning till länet. Och vad är egentligen en profil? En profil är väll någon som varit i föreningen tillräckligt länge och gjort tillräckligt mycket för laget. Profiler får vi ju när bra spelare stannar längre, något som blivit ovanligare på sista 5 åren.

Förhoppningsvis växer några av dom du kallar legoknektar ut till att bli profiler på sikt och då kommer du se dom som självklara hv-killar.