Mer hjärta för sin plånbok såklart…vad tjänar han? Mkt iaf. Var ska han tjäna i närheten någonstans o dessutom prestera kattpiss? Klart han INTE avgår!
Hult har nog ett enormt hjärta för HV. Inte det som är problemet.
100 procent övertygad om att han gör det han tror är bäst för föreningen.
Men sen kan det bli fel, även fast man vill väl. Gissar att Hult är precis lika besviken som oss över säsongsstarten.
Med det sagt. Nej, jag tycker han inte borde fått förlängt.
Ja, jag vill se en ny sportchef. Gärna imorgon. Men Hults person och känslor för klubben är det nog inget som helst fel på. Tvärtom.
Det. Vägen till helvetet är kantad med goda föresatser brukar man ju säga. Är Hult rätt man för jobbet? Nej, det verkar ju onekligen inte så. Men därifrån till att tro att han inte bryr sig eller till och med vill föreningen ont? Kom igen nu.
Det märkliga i denna fadäs är ju ändå att Hult fick förnyat kontrakt!
Han som är högst ansvarig för alla tränare han anställt med sen sparkat!
Ska det bli ytterligare ett huvud som rullar under Hults era! Det måste vara rekord för en sportchef i Elitserien/SHL under så kort tid man varit anställd! Inget bra CV!
Men det är ju smartare att lägga skulden på någon annan än sig själv! Med det menar jag att man bygger en trupp som man tycker ska passa Hv71 sätt att spela ishockey men så tar man in en tränare som inte alls tänker likadant. För jag hoppas att ledningen inte anser att Corsi är
nyckel till framgång!
Tror ingen spelare i hela SHL vill spela efter statistik!
@ Sir Ward: Fast Davidsson är väl bara assisterande sportchef? Jag håller med klagokören emot Hult, nåt gör han ju faktiskt fel och även Magnus Carlsson. Jag tror dock att vi vänder detta och kommer att kämpa oss tillbaka uppåt men det är nåt som inte är som det ska när det år efter år tillåts se ut såhär. Stabiliteten måste tillbaka. Defensiven måste ordnas till för offensivt ser det ändå bra ut. Gött att Johansson för nöta lite läktarplats idag så han fattar att spelet inte håller.
Ni två tomtar sänker forumet totalt.
Allt är förstås Hults fel. SUCK!
Varför skriver ni inget emot Johan Davidsson som även han är sportchef?
Jävla hycklare och hoppas ni båda två blir bannade…
[/quote]
Att dra ner forumet har du själv varit bidragande med tidigare som MOD, självinsikt har du inte. Dina inlägg efter midnatt… hög nivå och trevlig ton.
Med det sagt, Rahm är utbytbar. Om möjlighet finns så kan han kliva ner i organisationen och en ny huvudansvarig ta över. Gärna en lugn, metodisk ala Mårts, Torgny som reder ut säsongen. Ekonomi finns inte för att värva sig ur nånting.
Göra sig av med Hult eller någon annan chef i liknande position finns inte på kartan. Lika långsökt att ersätta Rahm då det skulle kosta miljoner för föreningen. Hade det varit ett ”vanligt” hockey år kanske nån hade hängt lös men inte i Corona tider där varje öre är livsviktigt för klubbens existens. Bättre ledarna och staben får jobba med det dom har, förhoppningsvis kanske det vänder.
Har haft stor respekt för dig tidigare som moderator.
Men känns som du tappat allt! Eller tycker du att alla på forumet ska sitta i en ring och sjunga cumbaja!
Hycklare och tomtar för att vi tycker Hult ska bort???
Vet inte varför han är fridlyst för dig och vilken relation ni har…Men bevisligen har ni ju någon då man aldrig har fått kritisera honom.
Men han har anlitat x antal tränare och sen sparkat dem. Han är högst ansvarig för vårt lagbygge vilket inte har fungerat någon säsong.
Kräftgång säsong efter säsong. Davidsson nämner du att vi ska kritisera.
Visst kan vi göra det. Men vad leder det till när det är Hult som bestämmer?
Om din chef säger till att göra en sak, vad gör du då? Vägrar eller gör som han säger?
Att vi enligt dig bör bli avstängda från forumet för detta, kom igen gubben!
Man kanske ska ha regler på forumet att ingen får kritisera Hv71 utan bara hylla!
Jag vet inte vad ni ovan tycker och känner. Men är det inte betydligt intressantare att diskutera HV (eller Hult eftersom det är hans tråd) än varandra?
Vi har väl inte alltid haft samma åsikter om saker och ting, men här håller jag med dig helt. Jag har väl själv, då och då, ballat ur och “blandat ihop” sak och person. I den mån jag fortsätter att skriva, kommer det inte att ske igen.
När folk nu ropar på att Hult ska sparkas eller självmant avgå så är tillfället, enligt mig, fel valt. I den stund vi nu befinner oss i, har HV absolut de största problemen på isen, inte i Johan Hults arbetsrum. Han är trots allt inte främmande för att vidta åtgärder om det behövs.
Men det är klart… HV har tio kontrakt som går ut efter säsongen. Jag vill INTE se förlängningar på Gunnarsson (lite tveksam dock), Arell, Karlsson eller Christian Sandberg. Vill se förlängningar på Alnefelt, Fröberg och Önerud. Jag tycker också att Hult måste ha ett rejält ispaket i magen innan han, eventuellt, förlänger med Holmström, Wennlund och Filip Sandberg. Agerar Hult fel här så…, fan tänk dig för Hult!
Jag vill absolut inte se en förlängning på Fröberg. Visst går han ner i lön med 75% och kan tänka sig roll som tredjecenter så. Men absolut inte annars. Förstod aldrig värvningen från början.
Jag säger som jag sa förra året. Hult ska nog göra så lite som möjligt med truppen i rådande läge. Då, eftersom jag hoppades HV skulle välja en ny sportchef. Nu för att vi sitter i en jäkla svår sits.
Dels på grund av att vi har ett ekonomiskt läge där vi inte alls vet hur det kommer se ut till nästa år. Dels på grund av att vi har, sett till säsongsinledningen, fallit ihop totalt sett till det sportsliga. Vi har aldrig sedan trepoängssystemet infördes haft en så här svag start.
Jag håller med om att det kan vara dumdristigt att kicka personer till höger och vänster. Men. Jag hoppas verkligen att HV som förening börjar titta på en plan b. Något de borde ha gjort redan ifjol. Fortsätter det så här måste något ske, och här menar jag att det finns saker man kan göra som inte nödvändigtvis behöver kosta en massa pengar.
Ta Stefan ”Skuggan” Nilsson i Luleå som exempel. Han blev tränare, men lyckades inte och mitt under säsong gjorde man en rockad och satte honom i stället som sportchef. HV har x antal positioner man kan laborera runt med. Vi har två sportchefer, något jag tror inte kommer vara ekonomiskt försvarbart till nästa säsong. Vem vet, skulle vi behöva en ny röst i omklädningsrummet kanske Hult eller Davidsson skulle vara en utmärkt lösning som assisterande? Kanske Peter Ekelund kan gå in som tillfällig sportchef i väntan på en ny? Kanske man kan lösa Hults eller Rahms kontrakt för en billig peng?
Vad vet jag? Men det måste ju finnas interna lösningar man kan ta till om det fortsätter så här. Bendelin fanns väl inom föreningen när han tog över efter Dahlén?
Det vänder!
Vi spelade så bra på försäsongen!
Hv i med och motgångar
Ja det tar aldrig slut!
Jag förstår inte hur man som Hv71 fans kan blunda längre och ta Hult i försvar! Kanske att man glider in i Garden på en räkmacka och får lite inside information! Men det kan inte var skäl längre att försvara honom.
Han har misslyckats säsong efter säsong och han har fotat x antal HC som inte lär få chansen framöver i SHL!
Den som ska ha skiten är Hult och det helst redan igår!
Men det kommer aldrig hända för man har skapat en sekt sen förra styrelsen fick gå och nu håller man ihop för man sitter rätt gött just nu och tjänar goa pengar! Blir ju liksom jobbigt att sen en polare få gå till arbetsförmedlingen!
Jag mår fan illa hur man lyckats sätta Hv71 på pottkanten genom total inkompetens!
Något jag aldrig trodde va möjligt!
Man kan stoltsera med hur mycket eget kapital man har men det hjälper inte när man har personer som inte har den blekaste aning om hur man bygger ett lag!
Finns det någon som helst stolthet och det hjärta han påstår sig ha så bör han ju inse att han inte klarar av detta jobb!
Så snälla Hult, säg upp dig och släpp din stolthet! Det går inte komma undan ännu en säsong genom att hugga huvudet på en HC för det är inte där det stora problemet ligger. Det ligger hos den du ser varje morgon du borstar tänderna. Ingen annan!!!
Jag har mailat Agne varje säsong men inget händer för att han Hults 100% förtroende! Bevisligen stämmer det då man förlänger honom.
Kompetensen är enorm just nu i Hv71!!!
Vad tror ni?
Kommer Hult värva spelare som gör att han fortfarande har styrelsen 100% förtroende eller har han det ändå?
Fortsätter kräftgången serien ut så är det väl out som gäller… eller?